Gå til innhold

Lite i bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han inntekt: 980 000 kr (månedslønn 87 000 kr)

Jeg: 320 000 kr (jobber ikke. Aap og os)

NAV har fastsatt 5200 kr i bidrag for 2 barn.

Han har barna 40% . Aldri mer i ferier etc.

Synes dette var fryktelig lite.

Jeg betaler 5000 kr i sfo (for dekket 2900kr av det fra nav).

I brevet har han full bidragsevne sto det. Ikke samboer eller andre barn og kun litt husslån.

Anonymous poster hash: 106ea...291

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I brevet sto også at far skal dekke 75% av underholdnings kostnad eller hva det sto.

Skrevet

Øker forresten bidraget automatisk når jeg ikke får os lengre??

Skrevet

Nei. Og han skal ikke forsørge deg heller. Vet ikke om det er sånn nå men nav tok i alle fall en del av mitt bidrag så lenge jeg fikk os. 

Anonymous poster hash: 3e0c2...e36

Skrevet

Nei. Og han skal ikke forsørge deg heller. Vet ikke om det er sånn nå men nav tok i alle fall en del av mitt bidrag så lenge jeg fikk os.

Anonymous poster hash: 3e0c2...e36

De tar ikke noe men, at jeg mottar os og får skattelette "øker" min inntekt og reduserer hans bidrag....1 mill i lønn er mye...kjenner en som betaler nesten 5000 kr og har mye mindre lønn!

Skrevet

At NAV betaler en del til tilsyn kommet jo faren ogaå tilgode i form av redusert bidrag. Du får 5000 ca fra far, nesten 3000 i tilsyn, nesten 3000 i barnetrygd så skulle vel bare mangle at du ikke betaler noe selv. I tillegg har dere jo nesten barna like mye.

Syns far betaler mye med tanke på at han har dem såpass.

Anonymous poster hash: bcc1b...cc3

Skrevet

Vi har ikke barna like mye. Han har de 16 dager på 6 uker.

Skrevet

Altså det blir 3 dager per uke om du regner det ut.

Jeg ringer nav i morgen! Hi

Skrevet

Et ikke store forskjellen. Uansett mottar du barnetrygd OG bidrag som skal kompensere for de få dagene i forskjell.

Skrevet

Et ikke store forskjellen. Uansett mottar du barnetrygd OG bidrag som skal kompensere for de få dagene i forskjell.

Jeg er bare opptatt av at det er riktig. Mulig BF har sagt vi er i en annen samværsklasse....vi er satt i klasse 3. Ca 9 dager per måned. Jeg kommer frem til at vi skal være i nummer 2..8 dager...

Skrevet

Dere har en 40/60 ordning, men har ikke ferier? Du kan gå inn på bidragskalkulatoren og regne ut selv. Kan godt hende dette stemmer siden dere har den ordningen dere har.

Anonymous poster hash: cc6cf...ac6

Skrevet

Dere har en 40/60 ordning, men har ikke ferier? Du kan gå inn på bidragskalkulatoren og regne ut selv. Kan godt hende dette stemmer siden dere har den ordningen dere har.

Han jobber 2/4 ordning. 2 borte og 4 hjemme. Så ikke lagt inn ferie. Han har ikke spurt heller...

Skrevet

Jeg er bare opptatt av at det er riktig. Mulig BF har sagt vi er i en annen samværsklasse....vi er satt i klasse 3. Ca 9 dager per måned. Jeg kommer frem til at vi skal være i nummer 2..8 dager...

Du burde virkelig være fornøyd med de pengene du mottar. Du mottar mye og i tillegg har han barna en del og har altså en del utgifter på hjemmebane ogaå.

Skrevet

Han jobber 2/4 ordning. 2 borte og 4 hjemme. Så ikke lagt inn ferie. Han har ikke spurt heller...

vi har liksom samme ordningen året rundt

Skrevet

Du burde virkelig være fornøyd med de pengene du mottar. Du mottar mye og i tillegg har han barna en del og har altså en del utgifter på hjemmebane ogaå.

Han har nok litt utgifter ja, men ny audi til 800 000 kr og bruker mye penger på klær og utstyr til barna våre så goooood råd! Jeg er bare opptatt av 1 ting. At alt er rett siden vi går gjennom nav! Før betalte han 7000 kr, men det mente han var for mye å kuttet ut.

hi

Skrevet

Han har nok litt utgifter ja, men ny audi til 800 000 kr og bruker mye penger på klær og utstyr til barna våre så goooood råd! Jeg er bare opptatt av 1 ting. At alt er rett siden vi går gjennom nav! Før betalte han 7000 kr, men det mente han var for mye å kuttet ut.

hi

Så flott at han kjøper utstyr til barna. Hva bilen kostet har du veldig litt med!

Mye vil ha mer...

Skrevet

Det er hans valg. Hadde han spurt hadde jeg gladelig levert både klær og div til å følge barna.

Vil ikke ha "mer", bare rett.

Skrevet

Synes han betaler mye jeg da.

Anonymous poster hash: 1924d...63a

Skrevet

Syns du mottar ganske mye jeg. Og i tillegg går du bare hjemme og dasser.

Anonymous poster hash: bcd34...92e

Skrevet

Han har barna 40%, du får 5200kr mnd fra far, han kjøper klær og utstyr til barna, itillegg mottar du stønad til barnetilsyn. Synes du får mer enn nok. Ikke vær så grådig grisk. Få deg en jobb istedenfor å gå hjemme å henge og bare kreve og kreve

Anonymous poster hash: 71117...07e

Skrevet

Altså det blir 3 dager per uke om du regner det ut.

Jeg ringer nav i morgen! Hi

3 dager pr uke, og 4 uker i 1 mnd utgjør jo 12 dager pr mnd. Så hvordan du kommer frem til toppen 8 dager pr mnd skjønner ikke jeg. Synes du virker kravstor. Er jo ikke meninga du skal gå i pluss etter at utgiftene på barna er betalt. 

Anonymous poster hash: a3a9e...877

Skrevet

Det er hans valg. Hadde han spurt hadde jeg gladelig levert både klær og div til å følge barna.

Vil ikke ha "mer", bare rett.

Men kjære vene- bør ikke faren også få kjøpe noe til barna? Mener du at så lenge han har råd å kjøpe utstyr til barna så sitter han igjen med for mye? Du får jo nesten 11000 i mnd med barnetrygd, bidrag og stønadtilsyn. I tillegg altså overgangsstønad. Så nesten 20000! Du skal jo bidra med noe selv også, eller mener du at aap du mottar skal kun gå yil lommepenger til deg selv?

Du må trolle? Kjente jeg ble en smule kvalm!

Skrevet

Huff. Du virker kravstor hi.

Anonymous poster hash: 3f29d...fa6

Skrevet

Han har barna 40%, du får 5200kr mnd fra far, han kjøper klær og utstyr til barna, itillegg mottar du stønad til barnetilsyn. Synes du får mer enn nok. Ikke vær så grådig grisk. Få deg en jobb istedenfor å gå hjemme å henge og bare kreve og kreve

Anonymous poster hash: 71117...07e

haha, er på jakt etter liten jobb, men får ikke aap uten grunn vet du:) Han skal betale mer om jeg mister OS neste år. Dette fordi nav ser på dette som inntekt; og hvis jeg ikke finner jobb å mister os så blir inntektsforskjellene våre enda mer...da har jeg bare ca 230 000 kr og han 1 million ca i årsinntekt, men satser på jobb da når jeg er friskere.hi

Skrevet

Kanskje far skal ha hovedomsorg HI, siden du åpenbart ikke har råd til å forsørge ungene du setter til verden? Det har far!

Anonymous poster hash: 37914...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...