Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #26 Skrevet 19. februar 2015 Eksen tok alle sparepengene våres og etterlot meg i en skikkelig knipe så ja han har vært litt egoistisk der... Hadde jo vært flott om jeg kunne fått penger fr helgen, trenger å gå til legen også. Anonymous poster hash: 99e7a...e1c Viss du ikke jobbet var jo sparepengene hans? Hva med å finne deg en jobb? Anonymous poster hash: a98f0...407
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #27 Skrevet 19. februar 2015 Eksen tok alle sparepengene våres og etterlot meg i en skikkelig knipe så ja han har vært litt egoistisk der... Hadde jo vært flott om jeg kunne fått penger fr helgen, trenger å gå til legen også. Anonymous poster hash: 99e7a...e1c Viss du ikke jobbet var jo sparepengene hans? Hva med å finne deg en jobb? Anonymous poster hash: a98f0...407 Hallo! Hun har bidratt på lik linje, men med ulønnet arbeid slik at mannen kan tjene og jobbe godt. HUN har bidratt hjemme, sikkert spart de for flere tusen i året. Anonymous poster hash: d58a7...d39
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #28 Skrevet 19. februar 2015 Eksen tok alle sparepengene våres og etterlot meg i en skikkelig knipe så ja han har vært litt egoistisk der... Hadde jo vært flott om jeg kunne fått penger fr helgen, trenger å gå til legen også. Anonymous poster hash: 99e7a...e1c Viss du ikke jobbet var jo sparepengene hans? Hva med å finne deg en jobb? Anonymous poster hash: a98f0...407 Hallo! Hun har bidratt på lik linje, men med ulønnet arbeid slik at mannen kan tjene og jobbe godt. HUN har bidratt hjemme, sikkert spart de for flere tusen i året. Anonymous poster hash: d58a7...d39 Vi vet jo ikke om eksen hennes var enig i at han skulle være familiens eneste forsørger mens hun sullet hjemme da! Det er nå engang sånn at det å gå hjemme nettopp ER ulønnet arbeid. Da kan det ikke komme som noen overraskelse at man står på bar bakke når forsørgeren ikke ønsker å forsørge lenger. Anonymous poster hash: bb655...138
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #29 Skrevet 19. februar 2015 Dårlig av eksen din å ikke gi deg noen penger da synes jeg, nå er jeg såpass god venn med min eks at jeg ser ikke for meg at noen av oss skulle etterlatt den andre helt uten penger. Du er jo mor til hans barn. Men folk er jo egoistiske og hevngjerrige. Du får bare hoppe i det, gjør det nå! Så slipper du å gå å tenke på det mer. Penger får du da før helgen vil jeg tro iom. du ikke har noe på konto. Anonymous poster hash: 5d364...d65 Eksen er vel lei av å forsørge henne da. Tror du er rimelig naiv om du tror det er slik at ekser stiller opp med penger ved brudd. Brudd er dyrt og han trenger vel pengene sine selv. Sier nav at du må søke sosialhjelp, vel så får du bare komme deg av gårde og gjøre akkurat det. Anonymous poster hash: ab222...3dd Jeg er ikke naiv, men voksen, og i min verden gjør voksne mennesker med felles barn slikt for hverandre, jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har lånt penger til min eks, de pengene vet jeg at jeg aldri får igjen, men det er greit. Kunne ikke falt meg inn å latt en samboer og far til mine barn bli stående på fullstendig bar bakke uansett hvor lei jeg var av å forsørge ham. Anonymous poster hash: 5d364...d65
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #30 Skrevet 19. februar 2015 Ok men i mitt tilfelle var det felles bestlutning om å være hjemmeværende. Mannen ønsker egentlig jeg aldri skal jobbe igjen men jeg kommer til det om 2 år. Så ikke gå utifra at i Hi sitt tilfelle hun har " sullet" hjemme og mannen strevd på jobb. Her gikk jeg fra en sjefsstilling til å bli kun mamma men med en mann som ønsker å jobbe mye hadde det ikke funket for unger heller om jeg også jobbet. Jeg ønsket da også å være hjemme men har ikke " sullet" hjemme. Har gått i åpen bhg flere ganger i uka med dem alle og vært på utflukter ellers , ute hver dag. Husarbeid blir faktisk såvidt gjort mens de er våkne , det gjøres etter legging så å sulle nekter jeg for at jeg gjør. Men jeg elsker mitt liv og valget vi tok. Og jeg har tenkt lenger enn nesa mi rekker biltyven. Anonymous poster hash: 74824...a8a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #31 Skrevet 19. februar 2015 Ok men i mitt tilfelle var det felles bestlutning om å være hjemmeværende. Mannen ønsker egentlig jeg aldri skal jobbe igjen men jeg kommer til det om 2 år. Så ikke gå utifra at i Hi sitt tilfelle hun har " sullet" hjemme og mannen strevd på jobb. Her gikk jeg fra en sjefsstilling til å bli kun mamma men med en mann som ønsker å jobbe mye hadde det ikke funket for unger heller om jeg også jobbet. Jeg ønsket da også å være hjemme men har ikke " sullet" hjemme. Har gått i åpen bhg flere ganger i uka med dem alle og vært på utflukter ellers , ute hver dag. Husarbeid blir faktisk såvidt gjort mens de er våkne , det gjøres etter legging så å sulle nekter jeg for at jeg gjør. Men jeg elsker mitt liv og valget vi tok. Og jeg har tenkt lenger enn nesa mi rekker biltyven. Anonymous poster hash: 74824...a8a Flott for dere, men uansett kan det ikke komme som noen overraskelse på noen i 2015 at kvinner som står utenfor arbeidslivet risikerer å stå på bar bakke ved et brudd. Du har hørt snakk om Kvinnefellen før? Det kan heller ikke komme som noen overraskelse at det finnes menn som gir beng i om ekskona har penger nok til å greie seg etter bruddet eller ikke. Man setter seg selv i en jævlig sårbar stilling når man gjør seg avhengig av andres velvilje til å forsørge seg. Anonymous poster hash: bb655...138
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #32 Skrevet 19. februar 2015 Terskelen for å søke sosialhjelp skal være høy, det skal være flaut. Men samtidig kan man havne i en situasjon hvor det er eneste utvei og da gjør man det. Du har driti deg ut som ikke ha sikret deg selv økonomisk, men det er få feilfri mennesker her i verden så dumme valg tar vi alle av og til. Det er helt lov å legge dumme valg bak seg og gå videre, det gjør du nå og det skal du være stolt av. Nå går du til nav og får hjelp til å komme deg på bena etter dette samlivsbruddet, også tar du skritt for skritt mot å bli selvhjulpen igjen. Det ordner seg skal du se. Regner med du må ha sosialhjelp en liten periode til alle søknader er behandlet osv så du etterhvert får overgangsstønad, bidrag, ekstra barnetrygd osv. Da kan du puste lettet ut og ta en avgjørelse for fremtiden, finne deg en jobb og klare deg selv igjen. Her i Norge er det ingen som sulter ihjel, du får det du trenger for at du og barna skal ha tak over hodet og mat på bordet. Luksus får du ikke, men det mest nødvendige. Anonymous poster hash: 0c886...2ba Terskelen skal være høy, men det skal IKKE være flaut dersom man faktisk er i den situasjonen at man trenger det! Anonymous poster hash: b6fff...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå