Gå til innhold

Baby med gips - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Lilleklumpen min på 3 mnd har fått påvist forfotsadduksjon, dvs at øverste del av foten peker litt innover, på begge føttene. Dette skal korrigeres med gips opp til lårene på begge bein. Og mamman gruer seg noe innmari. Noen som har erfaring med så små barn og gips?

Senere skal han ha skinne hele døgnet i tre mnd, det gleder jeg meg heller ikke til.

Hører veldig gjerne fra noen som har erfaring å dele fra tilsvarende tilfeller, det er så mye jeg lurer på - og føler ikke vi har fått god nok informasjon fra sykehuset så langt. Dessuten er det alltid veldig fint å høre om andres opplevelser.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144199897-baby-med-gips-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere be om å bli henvist til ergoterapeut for å få praktiske tips og evt hjelpemidler så hverdagen med gips/skinne blir enklest mulig?

Ellers er det viktig å være obs på å gi baby masse kos og nærhet selv om gips/skinne er litt i veien

Anonymous poster hash: 242f6...05f

på fb-gruppa putekrigerne er det endel som har erfaring med gips på små barn i forbindelse med hoftedysplasi. kan godt hende du kan få noen tips der!

Lykke til med behandlingen! -det er ikke noe greit med sånne ting, men det er nok verst for oss mammaer. babyene vet ikke om noe annet og har det ikke vondt. og så blir de bra etter behandling!

Anonymous poster hash: 29aa8...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...