Gå til innhold

Hva er verst? Katter eller mus/rotter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som argumenterer for at katten burde gå i bånd; les overskriften! Det hjelper vel ikke så mye mot mus og rotter om katten ikke var fri til å jakte på disse. Heller noen småirritasjoner over katter enn mus og rotteinvasjon av huset mitt. Man kan jo heller gjøre som meg om man ikke ønsker nærkontakt med katten, ha kattdegvekk i bed, spyle på de med hageslangen når det er temperatur til det, lokk over sankassa... her er det ingen faste katter som har do i hvertfall. 

Anonymous poster hash: 90d34...da8
Skrevet

Jeg elsker katter!

Anonymous poster hash: 93b2c...5e2

Skrevet

I ditt nabolag, hva vil du foretrekke? En katt som kanskje gjør fra seg i bedet ditt, eller en økt risiko for å få mus/rotter i huset?

Jeg for min del foretrekker helt klart det første, for jeg har opplevd det andre! Dere som er så sint på alle kattene, må ikke glemme at de faktisk har en funksjon også. De aller fleste katter jakter på mus og rotter og er med på å holde denne bestanden nede, og for å gjøre dette må de faktisk gå fritt rundt.

Anonymous poster hash: 45b0c...156

Jeg tømmer heller musefeller, og legger ut gift, enn å ha kattene rekende her. Dessverre er det ingen som har gitt meg et valg.

Og selv om kattene går hvor de vil på min eiendom har vi fremdeles mus, så i mitt hode er argumentet ditt elendig!

Anonymous poster hash: ee324...476

Skrevet

Jeg stemmer nok for katt! Selv om jeg ikke er redd rotter og mus så vet jeg at dette er dyr som kan bringe med seg mye smitte og ettersom jeg har lest er vist katter immun mot mange av de skydommene, og eksperter mener nå også at katter er immun mot ebola.

Dette er årsaken til av i deler av året har båndtvang i Norge:
"I går trådde båndtvangen i kraft nok en gang. Snart begynner fuglene å hekke og andre dyr går drektige, og for å unngå unødvendig stress for disse skal alle hunder gå i bånd. Fra 1. april til 20. august er det ikke lov til å la hunden løpe løs hvor som helst." Så det har ingenting med hvor de gjør fra seg.

Se i byer som Oslo hvor det nesten ikke er katter i sentrum lenger, hvor mye rotter og skadedyr der er. Jeg sto en gang og ventet på noen ved Nationalteateret og la merke til noe som beveget seg i buskene, når jeg så nærmere etter var det rundt 20-30 rotter som løp frem og tilbake under buskene der.

Anonymous poster hash: b2976...773

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...