Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 I ditt nabolag, hva vil du foretrekke? En katt som kanskje gjør fra seg i bedet ditt, eller en økt risiko for å få mus/rotter i huset? Jeg for min del foretrekker helt klart det første, for jeg har opplevd det andre! Dere som er så sint på alle kattene, må ikke glemme at de faktisk har en funksjon også. De aller fleste katter jakter på mus og rotter og er med på å holde denne bestanden nede, og for å gjøre dette må de faktisk gå fritt rundt. Anonymous poster hash: 45b0c...156
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: 487c9...452
Miss Honey Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: 487c9...452 hva skal en katteeier gjøre da? gå tur med katten i bånd for å plukke opp etter den? Jeg er bare glad hvis kattene går i bedet i stedet for sandkassen:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #6 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: 487c9...452 Jeg sa bare at risikoen økte, og det er jo helt sant. Dersom alle katter hadde blitt utryddet, hadde også bestanden av rotter/mus økt veldig kraftig. HI Anonymous poster hash: 45b0c...156
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #7 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: 487c9...452 hva skal en katteeier gjøre da? gå tur med katten i bånd for å plukke opp etter den? Jeg er bare glad hvis kattene går i bedet i stedet for sandkassen:) Det burde være samme regler for katter som for hunder. Anonymous poster hash: 487c9...452
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #8 Skrevet 18. februar 2015 Det er da hyggelig med katter i nabolaget. Det at de holder gnagerbestanden nede er jo bare en bonus (og så er det litt dumt at de også tar småfuglene da, men de er jo rovdyr, så de følger bare instinktene sine). Anonymous poster hash: eddc2...c3a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #9 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 487c9e8955b4c816d8a5e8bdbc568452"] 487c9...452 [/acronym] Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 45b0c1f4ebafe2ef1db252248d852156"] 45b0c...156 [/acronym] Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 487c9e8955b4c816d8a5e8bdbc568452"] 487c9...452 [/acronym] hva skal en katteeier gjøre da? gå tur med katten i bånd for å plukke opp etter den? Jeg er bare glad hvis kattene går i bedet i stedet for sandkassen:) Det burde være samme regler for katter som for hunder. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 487c9e8955b4c816d8a5e8bdbc568452"] 487c9...452 [/acronym] Nei, det burde det ikke. De er to helt ulike arter, og å mene at katter burde gå i bånd sier noe om hvor utrolige lite forståelse du har for dette. Dessuten kan ikke en katt i bånd gå på musejakt, og litt av poenget er jo de løse kattene er med på å holde musebesteanden nede. HI [i]Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 45b0c1f4ebafe2ef1db252248d852156"] 45b0c...156 [/acronym] [/i]
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Skrevet 18. februar 2015 Jeg personlig er glad for å slippe å ha katt selv for å unngå mus, det er både fordeler og ulemper med katter i nabolaget, men mest fordeler, siden jeg synes mus er helt forferdelig ekkelt (og skader huset). Det jeg er mest irritert over med katter er alle de som ikke kastrerer katten sin, så markerer den på vogner, dører, biler.... ja you name it. Anonymous poster hash: 90d34...da8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: 487c9...452 hva skal en katteeier gjøre da? gå tur med katten i bånd for å plukke opp etter den? Jeg er bare glad hvis kattene går i bedet i stedet for sandkassen:) Det burde være samme regler for katter som for hunder. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det burde det ikke. De er to helt ulike arter, og å mene at katter burde gå i bånd sier noe om hvor utrolige lite forståelse du har for dette. Dessuten kan ikke en katt i bånd gå på musejakt, og litt av poenget er jo de løse kattene er med på å holde musebesteanden nede. HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Enig med deg i det. Hva i all verdens nytte er det vel i en katt i bånd? Fanger kanskje mus i eierens hus, men jeg vil ikke ha katt, så stemmer nei til katt i bånd Anonymous poster hash: 90d34...da8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #12 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: 487c9...452 hva skal en katteeier gjøre da? gå tur med katten i bånd for å plukke opp etter den? Jeg er bare glad hvis kattene går i bedet i stedet for sandkassen:) Det burde være samme regler for katter som for hunder. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det burde det ikke. De er to helt ulike arter, og å mene at katter burde gå i bånd sier noe om hvor utrolige lite forståelse du har for dette. Dessuten kan ikke en katt i bånd gå på musejakt, og litt av poenget er jo de løse kattene er med på å holde musebesteanden nede. HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er uenig. Det er dyreeiers ansvar at dyret ikke plager andre. Jeg har ikke bedt om regulering av gnagerbestanden her jeg bor, og er ikke takknemlig for å få det presset på meg. Det er ikke mer naturlig at man kan skaffe katt og la den plage naboen enn at man kan skaffe hund og gjøre det samme. Før løp hunder fritt, det gjør de ikke lenger. Det må en holdningsendring til, det er ingen selvfølge at katter skal oppholde seg hvor de vil. Anonymous poster hash: 487c9...452
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #13 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er uenig. Det er dyreeiers ansvar at dyret ikke plager andre. Jeg har ikke bedt om regulering av gnagerbestanden her jeg bor, og er ikke takknemlig for å få det presset på meg. Det er ikke mer naturlig at man kan skaffe katt og la den plage naboen enn at man kan skaffe hund og gjøre det samme. Før løp hunder fritt, det gjør de ikke lenger. Det må en holdningsendring til, det er ingen selvfølge at katter skal oppholde seg hvor de vil. Anonymous poster hash: 487c9...452 Du kan være så uenig som du bare vil, men det er et uomtvistelig faktum at katter er med på å holde gnagerbestanden nede. Dersom alle katter på magisk vis forsvant over natten, tror jeg du ganske fort hadde savnet dem likevel nettopp fordi det hadde blitt en overflod av blant annet mus. Du ber kanskje ikke om en regulert gangerstand nå, men jeg er overbevist om at du ville bedt om det om du fikk masse mus krypende rundt inne i veggene dine... Ellers er fortsatt katter og hunder to helt ulike arter. Hunder er flokkdyr og har det naturlig i seg å følge ordre og adlyde flokklederen sin (eieren), mens katter er selvstendige dyr som ikke følger noen flokkleder. Vet du virkelig så utrolig lite om dyr at du ikke visste dette en gang? For meg virker du mer opphengt i å ha en mening om noe, enn å forholde deg til den virkelig verden... HI Anonymous poster hash: 45b0c...156
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #14 Skrevet 18. februar 2015 Etter at vi fikk oss katt ble jeg overrasket hvor mange mus den tar. Ante ikke at det var mus rundt omkring hos oss. Så jeg tenker heller pus enn mus ! Anonymous poster hash: ff821...ef2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #15 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er uenig. Det er dyreeiers ansvar at dyret ikke plager andre. Jeg har ikke bedt om regulering av gnagerbestanden her jeg bor, og er ikke takknemlig for å få det presset på meg. Det er ikke mer naturlig at man kan skaffe katt og la den plage naboen enn at man kan skaffe hund og gjøre det samme. Før løp hunder fritt, det gjør de ikke lenger. Det må en holdningsendring til, det er ingen selvfølge at katter skal oppholde seg hvor de vil. Anonymous poster hash: 487c9...452 Du kan være så uenig som du bare vil, men det er et uomtvistelig faktum at katter er med på å holde gnagerbestanden nede. Dersom alle katter på magisk vis forsvant over natten, tror jeg du ganske fort hadde savnet dem likevel nettopp fordi det hadde blitt en overflod av blant annet mus. Du ber kanskje ikke om en regulert gangerstand nå, men jeg er overbevist om at du ville bedt om det om du fikk masse mus krypende rundt inne i veggene dine... Ellers er fortsatt katter og hunder to helt ulike arter. Hunder er flokkdyr og har det naturlig i seg å følge ordre og adlyde flokklederen sin (eieren), mens katter er selvstendige dyr som ikke følger noen flokkleder. Vet du virkelig så utrolig lite om dyr at du ikke visste dette en gang? For meg virker du mer opphengt i å ha en mening om noe, enn å forholde deg til den virkelig verden... HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Det var da voldsomt! Tåler du ikke at andre har en annen mening enn deg? Du kan mene hva du vil. Jeg jobber (ikke alene, nei) for å få helt nye regler rundt kattehold. Det går tregt, men holdningene er i ferd med å endre seg. Jeg har tro på lovendringer om kanskje ti års tid. Anonymous poster hash: 487c9...452
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #16 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er uenig. Det er dyreeiers ansvar at dyret ikke plager andre. Jeg har ikke bedt om regulering av gnagerbestanden her jeg bor, og er ikke takknemlig for å få det presset på meg. Det er ikke mer naturlig at man kan skaffe katt og la den plage naboen enn at man kan skaffe hund og gjøre det samme. Før løp hunder fritt, det gjør de ikke lenger. Det må en holdningsendring til, det er ingen selvfølge at katter skal oppholde seg hvor de vil. Anonymous poster hash: 487c9...452 Du kan være så uenig som du bare vil, men det er et uomtvistelig faktum at katter er med på å holde gnagerbestanden nede. Dersom alle katter på magisk vis forsvant over natten, tror jeg du ganske fort hadde savnet dem likevel nettopp fordi det hadde blitt en overflod av blant annet mus. Du ber kanskje ikke om en regulert gangerstand nå, men jeg er overbevist om at du ville bedt om det om du fikk masse mus krypende rundt inne i veggene dine... Ellers er fortsatt katter og hunder to helt ulike arter. Hunder er flokkdyr og har det naturlig i seg å følge ordre og adlyde flokklederen sin (eieren), mens katter er selvstendige dyr som ikke følger noen flokkleder. Vet du virkelig så utrolig lite om dyr at du ikke visste dette en gang? For meg virker du mer opphengt i å ha en mening om noe, enn å forholde deg til den virkelig verden... HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Det var da voldsomt! Tåler du ikke at andre har en annen mening enn deg? Du kan mene hva du vil. Jeg jobber (ikke alene, nei) for å få helt nye regler rundt kattehold. Det går tregt, men holdningene er i ferd med å endre seg. Jeg har tro på lovendringer om kanskje ti års tid. Anonymous poster hash: 487c9...452 Jo, jeg tåler at andre har andre meninger, men jeg sliter litt med å ta mennesker på alvor når de nekter å forholde seg til fakta. Du svarer jo heller ikke på det jeg faktisk spør om. Hva foretrekker du? En overflod av gnagere, og katter i bånd, eller løse katter, men regulert gnagerbestand? Anonymous poster hash: 45b0c...156
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #17 Skrevet 18. februar 2015 Rotter/mus er verst, men det fritar ikke katteeiere fra ansvaret med å lære kattene å gjøre fra seg i egen kasse hjemme i egen gård. Hilsen hun som startet tråden 'katteeiere skjerp dere'. Anonymous poster hash: 05d0a...933
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #18 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er uenig. Det er dyreeiers ansvar at dyret ikke plager andre. Jeg har ikke bedt om regulering av gnagerbestanden her jeg bor, og er ikke takknemlig for å få det presset på meg. Det er ikke mer naturlig at man kan skaffe katt og la den plage naboen enn at man kan skaffe hund og gjøre det samme. Før løp hunder fritt, det gjør de ikke lenger. Det må en holdningsendring til, det er ingen selvfølge at katter skal oppholde seg hvor de vil. Anonymous poster hash: 487c9...452 Du kan være så uenig som du bare vil, men det er et uomtvistelig faktum at katter er med på å holde gnagerbestanden nede. Dersom alle katter på magisk vis forsvant over natten, tror jeg du ganske fort hadde savnet dem likevel nettopp fordi det hadde blitt en overflod av blant annet mus. Du ber kanskje ikke om en regulert gangerstand nå, men jeg er overbevist om at du ville bedt om det om du fikk masse mus krypende rundt inne i veggene dine... Ellers er fortsatt katter og hunder to helt ulike arter. Hunder er flokkdyr og har det naturlig i seg å følge ordre og adlyde flokklederen sin (eieren), mens katter er selvstendige dyr som ikke følger noen flokkleder. Vet du virkelig så utrolig lite om dyr at du ikke visste dette en gang? For meg virker du mer opphengt i å ha en mening om noe, enn å forholde deg til den virkelig verden... HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Det var da voldsomt! Tåler du ikke at andre har en annen mening enn deg? Du kan mene hva du vil. Jeg jobber (ikke alene, nei) for å få helt nye regler rundt kattehold. Det går tregt, men holdningene er i ferd med å endre seg. Jeg har tro på lovendringer om kanskje ti års tid. Anonymous poster hash: 487c9...452 Jo, jeg tåler at andre har andre meninger, men jeg sliter litt med å ta mennesker på alvor når de nekter å forholde seg til fakta. Du svarer jo heller ikke på det jeg faktisk spør om. Hva foretrekker du? En overflod av gnagere, og katter i bånd, eller løse katter, men regulert gnagerbestand? Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg kjøper ikke at uten katter ville vi ha vært oversvømt med gnagere, helt enkelt. Anonymous poster hash: 487c9...452
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #19 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er uenig. Det er dyreeiers ansvar at dyret ikke plager andre. Jeg har ikke bedt om regulering av gnagerbestanden her jeg bor, og er ikke takknemlig for å få det presset på meg. Det er ikke mer naturlig at man kan skaffe katt og la den plage naboen enn at man kan skaffe hund og gjøre det samme. Før løp hunder fritt, det gjør de ikke lenger. Det må en holdningsendring til, det er ingen selvfølge at katter skal oppholde seg hvor de vil. Anonymous poster hash: 487c9...452 Du kan være så uenig som du bare vil, men det er et uomtvistelig faktum at katter er med på å holde gnagerbestanden nede. Dersom alle katter på magisk vis forsvant over natten, tror jeg du ganske fort hadde savnet dem likevel nettopp fordi det hadde blitt en overflod av blant annet mus. Du ber kanskje ikke om en regulert gangerstand nå, men jeg er overbevist om at du ville bedt om det om du fikk masse mus krypende rundt inne i veggene dine... Ellers er fortsatt katter og hunder to helt ulike arter. Hunder er flokkdyr og har det naturlig i seg å følge ordre og adlyde flokklederen sin (eieren), mens katter er selvstendige dyr som ikke følger noen flokkleder. Vet du virkelig så utrolig lite om dyr at du ikke visste dette en gang? For meg virker du mer opphengt i å ha en mening om noe, enn å forholde deg til den virkelig verden... HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Det var da voldsomt! Tåler du ikke at andre har en annen mening enn deg? Du kan mene hva du vil. Jeg jobber (ikke alene, nei) for å få helt nye regler rundt kattehold. Det går tregt, men holdningene er i ferd med å endre seg. Jeg har tro på lovendringer om kanskje ti års tid. Anonymous poster hash: 487c9...452 Jo, jeg tåler at andre har andre meninger, men jeg sliter litt med å ta mennesker på alvor når de nekter å forholde seg til fakta. Du svarer jo heller ikke på det jeg faktisk spør om. Hva foretrekker du? En overflod av gnagere, og katter i bånd, eller løse katter, men regulert gnagerbestand? Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg kjøper ikke at uten katter ville vi ha vært oversvømt med gnagere, helt enkelt. Anonymous poster hash: 487c9...452 Norske katter tar rundt 3,5 millioner fugler i året, sier Morten Ree, som er organisasjonssekretær i Norsk ornitologisk forening. Da kan du tenke deg hvor mange mus, rotter og lemen katter klarer å ta. Anonymous poster hash: 24ed5...657
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #20 Skrevet 18. februar 2015 Rotter og mus er verst. For flere år siden bodde jeg i et borettslag hvor det i utgangspunktet ikke var lov med dyr, men etter masse om og men ble det tillatt. Jeg og mannen anskaffet oss en katt og ALLE rottene forsvant (rentokil kan bare ta seg en bolle ). Nesten samtlige naboer roste katten til skyes siden det plagsomme rotteproblemet forsvant! Anonymous poster hash: d54b4...9d8
Jezebel Skrevet 18. februar 2015 #21 Skrevet 18. februar 2015 Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: 487c9...452 hva skal en katteeier gjøre da? gå tur med katten i bånd for å plukke opp etter den? Jeg er bare glad hvis kattene går i bedet i stedet for sandkassen:) Man gjør jo det med hunder.
Jezebel Skrevet 18. februar 2015 #22 Skrevet 18. februar 2015 (endret) Beklager, men det holder ikke. Det er ikke slik at alle steder der katter ikke driter ned bedene så er det invasjon av mus og rotter. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det er det sikkert ikke, men etter å ha blitt invadert av mus selv (og tro meg, å få mus opp i babysengen føles hakket verre enn en katt altså!), fikk jeg et ganske annerledes syn på katter! HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Jeg er oppvokst i et gammelt trehus der det var mus fra tid til annen. Ikke moro, verken å ha mus som gnager over alt eller døde mus i feller. Veldig ekkelt. Men å si til folk som klager over kattedritt i bedene at uten kattene hadde de vært invadert av skadedyr, det synes jeg er for drøyt. Anonymous poster hash: 487c9...452 hva skal en katteeier gjøre da? gå tur med katten i bånd for å plukke opp etter den? Jeg er bare glad hvis kattene går i bedet i stedet for sandkassen:) Det burde være samme regler for katter som for hunder. Anonymous poster hash: 487c9...452 Nei, det burde det ikke. De er to helt ulike arter, og å mene at katter burde gå i bånd sier noe om hvor utrolige lite forståelse du har for dette. Dessuten kan ikke en katt i bånd gå på musejakt, og litt av poenget er jo de løse kattene er med på å holde musebesteanden nede. HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Ja, det er to ulike arter men begge er skapt til å være frie vesener med store territorier. Hunden er ikke mer skapt til å gå i bånd enn det katten er. Det er bare en unnskyldning katteiere bruker for å slippe å ta ansvar for dyrene de selv har valgt å skaffe seg. Eneste grunnen til at det ikke er akseptert å slippe ut hunden slik man gjør med katten er at hunder i større grad er en potensiell trussel. Det er ikke fordi de har mindre behov for frihet, selv om katteeiere velger å tro det. Hvis du har sett en hund gå løs så ser du at de koser seg i mye større grad enn når de går i bånd. Og litt av poenget med løse katter er at de også tar småfugler. I så stor grad at bestandene av flere arter står i fare. Endret 18. februar 2015 av Jezebel
Jezebel Skrevet 18. februar 2015 #23 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er uenig. Det er dyreeiers ansvar at dyret ikke plager andre. Jeg har ikke bedt om regulering av gnagerbestanden her jeg bor, og er ikke takknemlig for å få det presset på meg. Det er ikke mer naturlig at man kan skaffe katt og la den plage naboen enn at man kan skaffe hund og gjøre det samme. Før løp hunder fritt, det gjør de ikke lenger. Det må en holdningsendring til, det er ingen selvfølge at katter skal oppholde seg hvor de vil. Anonymous poster hash: 487c9...452 Du kan være så uenig som du bare vil, men det er et uomtvistelig faktum at katter er med på å holde gnagerbestanden nede. Dersom alle katter på magisk vis forsvant over natten, tror jeg du ganske fort hadde savnet dem likevel nettopp fordi det hadde blitt en overflod av blant annet mus. Du ber kanskje ikke om en regulert gangerstand nå, men jeg er overbevist om at du ville bedt om det om du fikk masse mus krypende rundt inne i veggene dine... Ellers er fortsatt katter og hunder to helt ulike arter. Hunder er flokkdyr og har det naturlig i seg å følge ordre og adlyde flokklederen sin (eieren), mens katter er selvstendige dyr som ikke følger noen flokkleder. Vet du virkelig så utrolig lite om dyr at du ikke visste dette en gang? For meg virker du mer opphengt i å ha en mening om noe, enn å forholde deg til den virkelig verden... HI Anonymous poster hash: 45b0c...156 Det at hunden er et flokkdyr betyr ikke at den ikke har behov for frihet. Du som er så glad i å påpeke folks påståtte uvitenhet burde vite såpass.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #24 Skrevet 18. februar 2015 Jeg tør vedde en del på at dere som sier at vi som har katt, må lære de å gjøre fra seg i dokasse hjemme i egen gård, er de samme menneskene som på ingen måte mener at en katt er skapt for å være kun inne..... Anonymous poster hash: e1ca0...5bd
Katteskinnet Skrevet 18. februar 2015 #25 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er glad i katter, så enkelt svar for min del. Har veldig mange katter i nabolaget, men har ikke vært borti lort i hele hagen likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå