Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Skrevet 18. februar 2015 Finnes det? Yngstemann kastet opp i to dager, hadde deretter høy feber i to dager for så å kaste opp en siste dag. Hun hadde mye vondt i magen og vondt i ben og armer (jeg tenker da influensaverk) Nå har eldstemann kastet opp 9 (!) ganger hittil i dag og sier han er så sliten. Ligger og sover nå.. Det er ett eller annet som gjør at jeg ikke oppfatter dette som en vanlig omgangssyke... kanskje den høye feberen, kanskje vondt i bena.. Er dette noe som går for tiden? På Østlandet. ? Anonymous poster hash: 8ba75...be4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #2 Skrevet 18. februar 2015 Finnes det? Yngstemann kastet opp i to dager, hadde deretter høy feber i to dager for så å kaste opp en siste dag. Hun hadde mye vondt i magen og vondt i ben og armer (jeg tenker da influensaverk) Nå har eldstemann kastet opp 9 (!) ganger hittil i dag og sier han er så sliten. Ligger og sover nå.. Det er ett eller annet som gjør at jeg ikke oppfatter dette som en vanlig omgangssyke... kanskje den høye feberen, kanskje vondt i bena.. Er dette noe som går for tiden? På Østlandet. ? Anonymous poster hash: 8ba75...be4 sørlandet her, men dattera mi har akkurat det samme! Ble først febersyk, så feber med oppkast/brekninger et halvt døgn, og nå et par dager kun med høy feber. Hun har klaget på vondt i hodet og magen . Oppfatter heller ikke dette som omgangssyke, men skal ta henne en tur til legen nå, for jeg skal reise på ferie på fredag uten ungene, så da vil jeg være sikker på at hun ikke er alvorlig syk.. Sørlandet her da.. Anonymous poster hash: e6b84...146
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #3 Skrevet 18. februar 2015 Noen omgangssykevirus er mye kraftigere enn andre, det er vel særlig noroviruset som slår en ut i flere dager (og som er smittsom i 48 tilmer etter siste tømming). En influensa kan starte med oppkast, svineinfluensaen gjorde jo f.eks det, men da er man syk i mer enn 3-4 dager, en influensa sitter gjerne 1-2 uker. Anonymous poster hash: e98e3...ed3
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Skrevet 18. februar 2015 Det er ikke uvanlig at det følger oppkast med influensa, spesielt hos barn. Anonymous poster hash: eca81...ce6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2015 #5 Skrevet 18. februar 2015 Svineinfluensa er kjent for å gå på magen, og kan gi magesmerter, diare og oppkast. Dog finnes det også norovirus som gir hodepine, muskelsmerter, feber og oppkast. Anonymous poster hash: 0e59b...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå