Gå til innhold

sykt barn - hjernehinnebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt bekymra mamma her..

5 åringen har vært syk siden søndag, begynte med oppkast/brekninger i går kveld, men har ikke kastet opp siden morgenen. Hun har hatt høy feber siden søndag. Hun har hatt frostanfall og er slapp, men jeg kan snakke med henne. Har også vondt i hodet og til og fra i magen.

Det jeg kan finne ut om hjernehinnebetennelse så virker det som om det utvikler seg fort - innen noen få timer. Kan jeg legge bort de tankene hvertfall da? Noen her med egne erfaringer?

Anonymous poster hash: 736ca...e97
Skrevet

Kan hun bøye nakken?

Har hun utslett som ikke forsvinner om du presser glass i mot?

Da kan du være bekymret. 

Skrevet

Kan hun bøye nakken?

Har hun utslett som ikke forsvinner om du presser glass i mot?

Da kan du være bekymret. 

hun kan bøye nakken, spurte om det var vondt i nakken, "litt" svarte hun. Ingen utslett som jeg kan se... men dette er ikke nødvendigvis tegn barn har - og er de der (spes utslett) ja, da står det om livet (pga det kommer så seint i forløpet)

Men takk for svar :)

Skrevet

Er hun stiv i nakken? Hvis ikke hadde jeg ikke vært videre bekymret. Det går mye norovirus og influensa nå, holder en knapp på en av de to jeg. 

Anonymous poster hash: 40bbf...792
Skrevet

Hadde kontaktet lege for blodprøver.

Anonymous poster hash: 8497f...754

Skrevet

Skrev svar men trykka det bort?

Uansett. Nakkestivheten er ekstrem. Om du prøver å bøye nakken til ungen så vil du ikke få haka ned på brystet. Min erfaring er at unger ofte klager på vondt i nakken ved halsvondt og øreverk. 

Og jeg tror du gjør det enklere for deg selv om du forholder deg til de "normale" symtomene, selv om det finnes andre forløp, ellers ender du nok opp med i overkant mange bekymringer. Men det er helt normalt å være bekymret når ungen er syk. Ettersom hun har høy feber og hatt siden søndag ville jeg tatt henne med til lege i morgen, tilfelle det er en bakteriell infeksjon. 

Skrevet

Er hun stiv i nakken? Hvis ikke hadde jeg ikke vært videre bekymret. Det går mye norovirus og influensa nå, holder en knapp på en av de to jeg. 

takk :) er nok en influensa... merkelig hvor bekymra man kan bli av feber. 3 ungen, og syntes jeg bare blir verre og verre med tiden :P

hi

Skrevet

takk :) er nok en influensa... merkelig hvor bekymra man kan bli av feber. 3 ungen, og syntes jeg bare blir verre og verre med tiden :P

hi

Skriver under på den. 

Skrevet

Skrev svar men trykka det bort?

Uansett. Nakkestivheten er ekstrem. Om du prøver å bøye nakken til ungen så vil du ikke få haka ned på brystet. Min erfaring er at unger ofte klager på vondt i nakken ved halsvondt og øreverk. 

Og jeg tror du gjør det enklere for deg selv om du forholder deg til de "normale" symtomene, selv om det finnes andre forløp, ellers ender du nok opp med i overkant mange bekymringer. Men det er helt normalt å være bekymret når ungen er syk. Ettersom hun har høy feber og hatt siden søndag ville jeg tatt henne med til lege i morgen, tilfelle det er en bakteriell infeksjon. 

Jeg kan se det forrige innlegget ditt hvertfall :)

Da er det nok IKKE hjernehinnebetennelse... for hun kunne legge haken på brystet når jeg spurte :)

Må slutte å være så bekymra ja.. av og til er google en uting :P

Men tusen takk for svar!!!

hi

Skrevet

Min hadde tilsvarende symptomer og kunne bøye nakken, men allikevel ble det konstatert bakteriell meningitt ved spinalprøve nesten to uker(!!) etter hn ble syk.

Mener ikke skremme deg, men dersom du er usikker ville jeg dratt på legevakten. Finner de ikke ut hva som er galt må du forlange spinalprøve!

Anonymous poster hash: eb3e0...db8

Skrevet

Min hadde tilsvarende symptomer og kunne bøye nakken, men allikevel ble det konstatert bakteriell meningitt ved spinalprøve nesten to uker(!!) etter hn ble syk.

Mener ikke skremme deg, men dersom du er usikker ville jeg dratt på legevakten. Finner de ikke ut hva som er galt må du forlange spinalprøve!

Anonymous poster hash: eb3e0...db8

hun er bedre i dag, med feber på 38,5 og har stått opp for å se på tv... men jeg har bestilt time til legen nå da jeg ikke har lyst å bli like bekymret i kveld som jeg ble i natt... Fortell mer om synptomene til barnet ditt!

hi

Skrevet

hadde ringt legen i steden for og å og beskyrme meg sånn

Skrevet

Gikk det bra hos legen?

Anonymous poster hash: e20f5...bef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...