Gå til innhold

Hei har dere hatt første svangeskapkontroll?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blodprøver tar dem i uke 12. Første kontroll er vanlig mellom uke 8-12 . Jeg var 8+3 da jeg hadde min første hos fastlege da han tok ultralyd og vi fikk høre hjertelyd. Det er vel igrunn det eneste som skjer. I uke 12 skulle vi ta blodprøver :-)

Var første gang i uke 8. Fikk det helsekortet(?) Og litt info som jeg viste fra før :-P

Neste gang blir i uke 13, da blir det div.blodprøver , graviditetstest og forhåpentligvis høre hjertet

Blodprøver tar dem i uke 12. Første kontroll er vanlig mellom uke 8-12 . Jeg var 8+3 da jeg hadde min første hos fastlege da han tok ultralyd og vi fikk høre hjertelyd. Det er vel igrunn det eneste som skjer. I uke 12 skulle vi ta blodprøver :-)

Tok fastlegen UL i uke 8+3? Men da regner jeg med det var en særskilt grunn til det, ikke sant..? For det er vel ikke vanlig..?

• 4 uker senere...

Annonse

Jeg var på første i uke 11 :) Blodprøver tas i uke 12. Dette på grunn av at det skal undersøkes etter antistoffer i blodet. Det er noen glass som skal fylles, men si i fra til prøvetaker at du er redd for sprøyter :)

På første kontroll målte lege blodtrykk, spurte om vekt, livsstil osv. + urinprøve. Neste kontroll skal jeg ha hos jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...