Gå til innhold

Hei har dere hatt første svangeskapkontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hva gjorde dere på første kontroll? Hørt dem skal ta mye blodprøver hvordan blodprøver er det? Jeg gruer meg for jeg er liv redd sprøyter Hehe

Anonymous poster hash: 84ca1...b3e

Skrevet

Blodprøver tar dem i uke 12. Første kontroll er vanlig mellom uke 8-12 . Jeg var 8+3 da jeg hadde min første hos fastlege da han tok ultralyd og vi fikk høre hjertelyd. Det er vel igrunn det eneste som skjer. I uke 12 skulle vi ta blodprøver :-)

Skrevet

Var første gang i uke 8. Fikk det helsekortet(?) Og litt info som jeg viste fra før :-P

Neste gang blir i uke 13, da blir det div.blodprøver , graviditetstest og forhåpentligvis høre hjertet

Skrevet

Jeg var på første kontroll i uke 6. Ba om tidlig kontroll pga sykdom sist svangerskap. Tok graviditetstest, fikk helsekort, fikk blodfortynnende. Håper på å få høre hjertelyd neste kontroll som er uke 11.

Skrevet

Blodprøver tar dem i uke 12. Første kontroll er vanlig mellom uke 8-12 . Jeg var 8+3 da jeg hadde min første hos fastlege da han tok ultralyd og vi fikk høre hjertelyd. Det er vel igrunn det eneste som skjer. I uke 12 skulle vi ta blodprøver :-)

Tok fastlegen UL i uke 8+3? Men da regner jeg med det var en særskilt grunn til det, ikke sant..? For det er vel ikke vanlig..?

Skrevet

Ja, tok en blodprøve, men brukte Emlakrem. Det hjelper litt!

Anonymous poster hash: 4f572...e86

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg var på første i uke 11 :) Blodprøver tas i uke 12. Dette på grunn av at det skal undersøkes etter antistoffer i blodet. Det er noen glass som skal fylles, men si i fra til prøvetaker at du er redd for sprøyter :)

På første kontroll målte lege blodtrykk, spurte om vekt, livsstil osv. + urinprøve. Neste kontroll skal jeg ha hos jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...