Gå til innhold

Gravid og laks.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Laks er vel ikke en av de man skal være forsiktig med? Trodde det var mest rovfisk og bunnfisk. Oppdretslaks blir vel uansett ikke særlig gamle, og kan neppe rekke å ta opp såå mye tungmetaller..

Så ja, jeg har spist, og spiser slik laks :)

Anonymous poster hash: b8efd...e6d

Skrevet

Gjelder jo ikke all fisk.

Matportalen:

Unngå raket fisk, blåkveite over 3 kilo, all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over 1 kilo, røye over 1 kilo og eksotiske fisker som hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er helt trygt.

• Unngå fiskelever, Svolværpostei og Lofotpostei.

• Unngå krabbeinnmat fra skallet, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell.

Anonymous poster hash: b5128...780

Skrevet

Ja.
Det er vel ikke begrenset kilo på laksen? Et i vei! 

Jeg visste kun om ørret, de skal man ikke spise om de er over 1 (?) kg. Jeg tror også det kun gjaldt ferskvannsørret...? 

Nå er det kun laks og ørret jeg spiser, så kan hende restriksjonene gjelder andre fisk også, men laks er jeg ganske sikker på at du kan spise uansett, så lenge det er varmebehandla! 

Anonymous poster hash: a2747...0c9
Skrevet

Takk for svar.

Jeg kunne jo lest meg opp på det igjen før jeg spurte, men ser her at jeg blandet sammen.

Spørsmålet er likt, men bytt laks ut med ørret ;)

Altså: Ingen barn enda. Mannen nekter å spise fisk. Av og til lager jeg jo selvsagt skikkelig fiskemiddag uansett, men ofte har det blitt til at jeg har slike 4 pk med enten laks eller ørret i fryseren, for så å woke en filet sammen med grønnsaker til kvelds.

Kan jeg fortsette med det, eller bør jeg velge bare laks?

Hvordan vet man om det er ferskvannsørret, og antall kilo på fisken?

HI

Anonymous poster hash: 9ad3a...a0f

Annonse

Skrevet

En ørret på 1 kg er ikke store fisken så du vil ikke få så store stykker som det på bildet i en slik ørret. Vil ikke tro de selger så små ørret i ferskvaredisken heller.

Jeg ville hold meg til laksen som gravid.

Det er ikke anbefalt for noen å spise mer enn 900 g laks i uken. Tror nok ikke det blir noe problem å holde seg under :)

Anonymous poster hash: c1de3...3f5
Skrevet

En ørret på 1 kg er ikke store fisken så du vil ikke få så store stykker som det på bildet i en slik ørret. Vil ikke tro de selger så små ørret i ferskvaredisken heller.

Jeg ville hold meg til laksen som gravid.

Det er ikke anbefalt for noen å spise mer enn 900 g laks i uken. Tror nok ikke det blir noe problem å holde seg under :)

Anonymous poster hash: c1de3...3f5

Tusen takk for godt svar, og for logisk tenkning. Tror min logiske del av hjernen forsvant ut av vinduet med graviditeten :P

Er ikke første gang på få mnd at jeg må få ting inn med teskje ;)

Jeg holder meg til laks, om det er tryggere. Og jeg tviler på at jeg kommer over 900 gr.

Anonymous poster hash: 9ad3a...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...