Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #26 Skrevet 24. august 2016 Syns du det er rettferdig at staten skal betale for at enkeltpersoner skal ha så mye som tre hunder? Jeg tenker at dyr er noe man har om økonomien tillater det, det er ikke et primærbehov. Anonymous poster hash: 657ca...7a4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #27 Skrevet 24. august 2016 Men synes du det er riktig, at Nav skal gi deg penger til 3 hunder? Så har vi et stort problem med barnefattigdom i landet. Vet at noen får penger til hund, men det er en hund, og av psykiske årsaker. Men det er bare å søke. Nav gjør jo store forskjeller på folk, noen får alt og litt til. Jeg har mange diagnoser, og burde ha bil, da jeg og er alene om omsorgen for 2 barn. Men jeg får ikke. Naboen som har dobbelt så mye i uføretrygd som meg, har en diagnose, pusser opp hele tiden, og ute på lange turer med sin store hund. Har ikke barn, han har fått ny flott bil, og Nav dekker de fleste utgiftene. Kan legge til at jeg har samme diagnose som han og, bare at jeg har mange andre og. Og en muskel og ledd sykdom. Anonymous poster hash: 8e236...960
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #28 Skrevet 24. august 2016 Kjenner ei som fikk dekket stallplass av nav/barnevernet. Litt usikker på hvem som betalte. Men den hesten gjorde at hun klarte å bli frisk psykisk. Hun var sterkt medisinert allerede fra 15 års alderen, grunnet adhd / og noen andre psykiske lidelser. Hun er nå i jobb som apotektekniker. Hun Sier selv at hadde hun ikke fått den hesten og hjelp med utgiftene. Hadde hun fortsatt vært syk, og levd på nav stønader + sterkt medisinert. Så er man syk, så kan enkelte ha nytte av støtte til dyrehold. Anonymous poster hash: 09acf...ecc
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #29 Skrevet 24. august 2016 Ja, og har an ikke råd til det så har vi et barnevern... Men til deg hi, hva med å ha en eller to av de på for, hos noen du kjenner godt? Da eier du fortsatt men de står for de daglige utgiftene. Ellers må du nesten øke inntektene dine, nav hjelper ikke til med hundemat eller veterinærutgifter. Anonymous poster hash: a6ba2...7b2 Så du mener at har man ikke råd til barn, så skal man gi de til barnevernet? Vet du hva det koster å ha barn i barnevernet? Det er helt ville summer. Mye mer enn det koster, å hjelpe de i familien de er. Og nå er det vel og mange, som har råd, da de får barne, men så endrer den økonomiske situasjonen seg. Jeg var gift, og vi hadde begge to jobber. Han hadde bra betalt jobb. Så ble jeg syk, og han spilte bort alle pengene våres, og vi endte opp med stor gjeld. Jeg gikk fra han, og ble sittende igjen alene med 2 barn, med laveste sats AAP, og gjeld. Anonymous poster hash: 8e236...960
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #30 Skrevet 24. august 2016 I landsproblemer på høyt plan Anonymous poster hash: 78810...670
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #31 Skrevet 24. august 2016 Det er også valgfritt å få barn Anonymous poster hash: 532ee...ff4 For staten er ikke dette valgfritt, men noe de er avhengig av. Korttenkt, sa du?? Anonymous poster hash: c4b16...2a9
Luksusdyret Skrevet 24. august 2016 #32 Skrevet 24. august 2016 Jeg synes det er synd hvor mange som føler behov for å dra "naver"-kortet når man svarer på dette spørsmålet. Jeg forstår at man kan svare sånn når de som stiller spørsmålet ikke virker til å ha noe ekstraordinært behov for hundene som utløser en slik rettighet, men folk sånn som meg er interessert i å vite nettopp om man kan få støtte. Folk sånn som meg som har en sjelden, medfødt, kronisk lidelse, og HD som gjør at jeg må leve hele livet mitt med noe under 500 mennesker i hele Norge må slite med. Jeg har en hund, men han TRENGER jeg for psyken og når jeg skal takle alt fra operasjoner, søknader, utdanning og jobbutprøving. Det er veldig sårende å lese hvordan folk har en slik holdning til de som trenger støtte fra NAV. Og btw:, den som nå enn nevnte hvordan en han kjente fikk støtte på 150 000 kr til å kjøpe bmw: Kùn syke folk med varig nedsatt funksjon får denne støtta (slik som jeg). Og denne stønaden er EKSTREMT vanskelig å få, selv for folk som faktisk er syke. Jeg kjenner til en sak hvor en med åpenbar behov for bil ble nekta det. Jeg stoler på at flesteparten av gangene så klarer NAV å filtrere ut de som ikke trenger hjelp, og plukke ut de som faktisk trenger det. Når folk har holdninga om at "det er så lett å få", så ødelegger de for de som trenger hjelp, for selv med åpenbar behov, blir man nekta for å ikke virke "oversjenerøse". Btw:; hu som fikk avslag på bil klarte ikke å gå til bussholdeplassen, men NAV sa hu "kunne spørre venner og familie om å kjøre henne når hu absolutt måtte ut". Prøv å se for deg å måtte alltid være hjemme, og bare komme deg ut når "venner og familie" kan kjøre deg. Hva om du ikke vil føle deg som en igle på ryggen til vennene dine og familien din? Hva om du vil ha litt selvstendighet? Hva om DU er "vennen" som må kjøre ei funksjonsnedsatt venn til butikken, til legen, på besøk, til svømming, til skole, eller jobb, osv? DA skulle du ønske de bare fikk den bilen sin og "snylta på alle skattebetalerne" som man så elegant kaller det. Jeg er fullstendig imot NAV reformen som viste seg å være fullstendig mislykka, og det burde egentlig blitt "revet ned" og erstatta med noe bedre. Dette sier jeg fordi NAV reformen har oppmuntra dårlig holdning blant brukere, ansatte hos NAV, og resten av befolkningen. Det at folk som er FAKTISK syke blir tømt i samme bøtta som de som trenger hjelp mtp jobb, osv, eller de som ikke trenger hjelp, men som heller vil "bare få" (selv om det er få av dem), hvilket har gjort at de som faktisk trenger hjelp mtp helsa blir møtt med like mye skeptisisme som de som vil "bare få". Syke folk som først trenger behandling og tid før de kan begynne å jobbe, blir tømt i samme bøtte som de som kan jobbe med èn gang, og de blir alle da behandla med samme skeptisisme og tro på at "alt skal gå bra så lenge du kommer ut i jobb". Når det kommer til hund så vil jeg gjerne vite, for imotsettning til flertallet, er jeg nødt til å leve med en uhelbredlig, kronisk lidelse som foresaker konstante smerter, og med hofter som må byttes ut om bare et par år. (Jeg er ikke en gang 20 år) Anonymous poster hash: 12f2a...57e Anonymous poster hash: 12f2a...57e Du har EN hund og du sliter psykisk. Man trenger ikke TRE hunder for psykens skyld altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå