Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har tre hunder. Det blir noen kroner i mat og veterinærutgifter noen som vet om NAV sponser dette, eventuelt halvparten? Anonymous poster hash: 532ee...ff4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Du kan få pengestøtte til avliving. Anonymous poster hash: d6fa6...47a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Seriøst? Å få seg dyr er så vidt jeg vet valgfritt? Ergo bør du kunne betale det det koster å ha dyr utav egen lomme! Anonymous poster hash: 491cc...780
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Seriøst? Å få seg dyr er så vidt jeg vet valgfritt? Ergo bør du kunne betale det det koster å ha dyr utav egen lomme! Anonymous poster hash: 491cc...780 Det er også valgfritt å få barn Anonymous poster hash: 532ee...ff4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Jeg kunne godt tenkt meg ny bil! Og ny sofa. Støtter nav dette, tror dere? Anonymous poster hash: 4c7ac...0d2
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Du kan få pengestøtte til avliving. Anonymous poster hash: d6fa6...47a Ikke interessert. Anonymous poster hash: 532ee...ff4
skjotta Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Jeg kunne godt tenkt meg ny bil! Og ny sofa. Støtter nav dette, tror dere? Anonymous poster hash: 4c7ac...0d2 badet og kjøkkenet hos meg kunne trengt en oppussing... Hvis jeg slutter å jobbe så betaler sikkert nav for det?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Jeg kunne godt tenkt meg ny bil! Og ny sofa. Støtter nav dette, tror dere? Anonymous poster hash: 4c7ac...0d2 NAV sponser enkelte biler ja. Jeg fikk SUV'en min derfra Anonymous poster hash: 532ee...ff4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Tåplige svar. Jeg vet at tidligere så kunne folk få sosialstønad for å kjøpe mat til hunden sin. Vet ikke om dette gjelder lengre, dette var på det som tidligere ble kalt sosialkontoret. Mange narkomane/alkoholikere hadde hund da, fordi de fikk en 1000 lapp ekstra i måneden for den, og legene kunne godkjenne hundeholdet pga "psykisk helse". Anonymous poster hash: c3fed...7ed
Pengetreet Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Jeg har tre hunder. Det blir noen kroner i mat og veterinærutgifter noen som vet om NAV sponser dette, eventuelt halvparten? Anonymous poster hash: 532ee...ff4 Nei de gjør nok ikke det... Ellers skulle jeg jammen kjøpt meg en hest eller to
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Jeg kunne godt tenkt meg ny bil! Og ny sofa. Støtter nav dette, tror dere? Anonymous poster hash: 4c7ac...0d2 NAV sponser enkelte biler ja. Jeg fikk SUV'en min derfra Anonymous poster hash: 532ee...ff4 Broren min fikk sponset seg skikkelig rånebil fra Nav. 150 000 kr for å kjøpe seg en bmw. Sinnsykt ^^ Anonymous poster hash: 1b478...066
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Det verste er at det sikkert er noen som helt seriøst lurer på dette. Og det er jo ikke rart. Vi kaster jo penger etter folk i dette landet. Stønader til gudene vet hva...og kontantstøtte verdt ei årslønn holder polske familier med goder i hjemlandet. Anonymous poster hash: a948c...4b4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Og folk vil sende hjem lengeværende asylbarn. Anonymous poster hash: 08d75...fba
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 Seriøst? Å få seg dyr er så vidt jeg vet valgfritt? Ergo bør du kunne betale det det koster å ha dyr utav egen lomme! Anonymous poster hash: 491cc...780 Det er også valgfritt å få barn Anonymous poster hash: 532ee...ff4 Ja, men så kan man heldigvis ikke havne i den situasjonen at man plutselig vente valp uten å planlegge det. Ei heller er valper nødvendig for befolkningsvekst og noe staten vil sponse av den grunn. Anonymous poster hash: ae3f8...5c5
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Vet om noen som får støtte til hund, grunnet psykiske problemer. Men de får støtte til en hund. Anonymous poster hash: 8e236...960
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Hehe Anonymous poster hash: 532ee...ff4
pifi med tre nurk Skrevet 22. februar 2015 #17 Skrevet 22. februar 2015 Dere aner ikke hvor mange søknader jeg har måttet behandle med nettopp dette kravet.
Gjest Antarctica Skrevet 22. februar 2015 #18 Skrevet 22. februar 2015 Tre arbeidsledige hunder? Da kan de søke arbeidsledighetstrygd alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #19 Skrevet 22. februar 2015 Uff...er noen så dumme? Anonymous poster hash: 7d08c...0fb
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #20 Skrevet 23. august 2016 Jeg synes det er synd hvor mange som føler behov for å dra "naver"-kortet når man svarer på dette spørsmålet. Jeg forstår at man kan svare sånn når de som stiller spørsmålet ikke virker til å ha noe ekstraordinært behov for hundene som utløser en slik rettighet, men folk sånn som meg er interessert i å vite nettopp om man kan få støtte. Folk sånn som meg som har en sjelden, medfødt, kronisk lidelse, og HD som gjør at jeg må leve hele livet mitt med noe under 500 mennesker i hele Norge må slite med. Jeg har en hund, men han TRENGER jeg for psyken og når jeg skal takle alt fra operasjoner, søknader, utdanning og jobbutprøving. Det er veldig sårende å lese hvordan folk har en slik holdning til de som trenger støtte fra NAV. Og btw:, den som nå enn nevnte hvordan en han kjente fikk støtte på 150 000 kr til å kjøpe bmw: Kùn syke folk med varig nedsatt funksjon får denne støtta (slik som jeg). Og denne stønaden er EKSTREMT vanskelig å få, selv for folk som faktisk er syke. Jeg kjenner til en sak hvor en med åpenbar behov for bil ble nekta det. Jeg stoler på at flesteparten av gangene så klarer NAV å filtrere ut de som ikke trenger hjelp, og plukke ut de som faktisk trenger det. Når folk har holdninga om at "det er så lett å få", så ødelegger de for de som trenger hjelp, for selv med åpenbar behov, blir man nekta for å ikke virke "oversjenerøse". Btw:; hu som fikk avslag på bil klarte ikke å gå til bussholdeplassen, men NAV sa hu "kunne spørre venner og familie om å kjøre henne når hu absolutt måtte ut". Prøv å se for deg å måtte alltid være hjemme, og bare komme deg ut når "venner og familie" kan kjøre deg. Hva om du ikke vil føle deg som en igle på ryggen til vennene dine og familien din? Hva om du vil ha litt selvstendighet? Hva om DU er "vennen" som må kjøre ei funksjonsnedsatt venn til butikken, til legen, på besøk, til svømming, til skole, eller jobb, osv? DA skulle du ønske de bare fikk den bilen sin og "snylta på alle skattebetalerne" som man så elegant kaller det.Jeg er fullstendig imot NAV reformen som viste seg å være fullstendig mislykka, og det burde egentlig blitt "revet ned" og erstatta med noe bedre. Dette sier jeg fordi NAV reformen har oppmuntra dårlig holdning blant brukere, ansatte hos NAV, og resten av befolkningen. Det at folk som er FAKTISK syke blir tømt i samme bøtta som de som trenger hjelp mtp jobb, osv, eller de som ikke trenger hjelp, men som heller vil "bare få" (selv om det er få av dem), hvilket har gjort at de som faktisk trenger hjelp mtp helsa blir møtt med like mye skeptisisme som de som vil "bare få". Syke folk som først trenger behandling og tid før de kan begynne å jobbe, blir tømt i samme bøtte som de som kan jobbe med èn gang, og de blir alle da behandla med samme skeptisisme og tro på at "alt skal gå bra så lenge du kommer ut i jobb".Når det kommer til hund så vil jeg gjerne vite, for imotsettning til flertallet, er jeg nødt til å leve med en uhelbredlig, kronisk lidelse som foresaker konstante smerter, og med hofter som må byttes ut om bare et par år. (Jeg er ikke en gang 20 år) Anonymous poster hash: 12f2a...57e Anonymous poster hash: 12f2a...57e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #21 Skrevet 24. august 2016 Jeg synes det er synd hvor mange som føler behov for å dra "naver"-kortet når man svarer på dette spørsmålet. Jeg forstår at man kan svare sånn når de som stiller spørsmålet ikke virker til å ha noe ekstraordinært behov for hundene som utløser en slik rettighet, men folk sånn som meg er interessert i å vite nettopp om man kan få støtte. Folk sånn som meg som har en sjelden, medfødt, kronisk lidelse, og HD som gjør at jeg må leve hele livet mitt med noe under 500 mennesker i hele Norge må slite med. Jeg har en hund, men han TRENGER jeg for psyken og når jeg skal takle alt fra operasjoner, søknader, utdanning og jobbutprøving. Det er veldig sårende å lese hvordan folk har en slik holdning til de som trenger støtte fra NAV. Og btw:, den som nå enn nevnte hvordan en han kjente fikk støtte på 150 000 kr til å kjøpe bmw: Kùn syke folk med varig nedsatt funksjon får denne støtta (slik som jeg). Og denne stønaden er EKSTREMT vanskelig å få, selv for folk som faktisk er syke. Jeg kjenner til en sak hvor en med åpenbar behov for bil ble nekta det. Jeg stoler på at flesteparten av gangene så klarer NAV å filtrere ut de som ikke trenger hjelp, og plukke ut de som faktisk trenger det. Når folk har holdninga om at "det er så lett å få", så ødelegger de for de som trenger hjelp, for selv med åpenbar behov, blir man nekta for å ikke virke "oversjenerøse". Btw:; hu som fikk avslag på bil klarte ikke å gå til bussholdeplassen, men NAV sa hu "kunne spørre venner og familie om å kjøre henne når hu absolutt måtte ut". Prøv å se for deg å måtte alltid være hjemme, og bare komme deg ut når "venner og familie" kan kjøre deg. Hva om du ikke vil føle deg som en igle på ryggen til vennene dine og familien din? Hva om du vil ha litt selvstendighet? Hva om DU er "vennen" som må kjøre ei funksjonsnedsatt venn til butikken, til legen, på besøk, til svømming, til skole, eller jobb, osv? DA skulle du ønske de bare fikk den bilen sin og "snylta på alle skattebetalerne" som man så elegant kaller det. Jeg er fullstendig imot NAV reformen som viste seg å være fullstendig mislykka, og det burde egentlig blitt "revet ned" og erstatta med noe bedre. Dette sier jeg fordi NAV reformen har oppmuntra dårlig holdning blant brukere, ansatte hos NAV, og resten av befolkningen. Det at folk som er FAKTISK syke blir tømt i samme bøtta som de som trenger hjelp mtp jobb, osv, eller de som ikke trenger hjelp, men som heller vil "bare få" (selv om det er få av dem), hvilket har gjort at de som faktisk trenger hjelp mtp helsa blir møtt med like mye skeptisisme som de som vil "bare få". Syke folk som først trenger behandling og tid før de kan begynne å jobbe, blir tømt i samme bøtte som de som kan jobbe med èn gang, og de blir alle da behandla med samme skeptisisme og tro på at "alt skal gå bra så lenge du kommer ut i jobb". Når det kommer til hund så vil jeg gjerne vite, for imotsettning til flertallet, er jeg nødt til å leve med en uhelbredlig, kronisk lidelse som foresaker konstante smerter, og med hofter som må byttes ut om bare et par år. (Jeg er ikke en gang 20 år) Anonymous poster hash: 12f2a...57e Anonymous poster hash: 12f2a...57e Jeg ville bare sende deg en klem💕 Jeg synes også det er hårreisende at mange som er på attføring på grunn etter langvarig sykemelding må på jobbsøkerkurs, f.eks.. De burde skille mer mellom arbeidsledige og syke!! Anonymous poster hash: 3d5f6...0d4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #22 Skrevet 24. august 2016 Ring Nav da, vet du. Så får du spørre. Meg bekjent, så blir man ikke sponset for å ha hund. Uansett hvilken grunn. Anonymous poster hash: fbd7c...11d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #23 Skrevet 24. august 2016 Jeg synes det er synd hvor mange som føler behov for å dra "naver"-kortet når man svarer på dette spørsmålet. Jeg forstår at man kan svare sånn når de som stiller spørsmålet ikke virker til å ha noe ekstraordinært behov for hundene som utløser en slik rettighet, men folk sånn som meg er interessert i å vite nettopp om man kan få støtte. Folk sånn som meg som har en sjelden, medfødt, kronisk lidelse, og HD som gjør at jeg må leve hele livet mitt med noe under 500 mennesker i hele Norge må slite med. Jeg har en hund, men han TRENGER jeg for psyken og når jeg skal takle alt fra operasjoner, søknader, utdanning og jobbutprøving. Det er veldig sårende å lese hvordan folk har en slik holdning til de som trenger støtte fra NAV. Og btw:, den som nå enn nevnte hvordan en han kjente fikk støtte på 150 000 kr til å kjøpe bmw: Kùn syke folk med varig nedsatt funksjon får denne støtta (slik som jeg). Og denne stønaden er EKSTREMT vanskelig å få, selv for folk som faktisk er syke. Jeg kjenner til en sak hvor en med åpenbar behov for bil ble nekta det. Jeg stoler på at flesteparten av gangene så klarer NAV å filtrere ut de som ikke trenger hjelp, og plukke ut de som faktisk trenger det. Når folk har holdninga om at "det er så lett å få", så ødelegger de for de som trenger hjelp, for selv med åpenbar behov, blir man nekta for å ikke virke "oversjenerøse". Btw:; hu som fikk avslag på bil klarte ikke å gå til bussholdeplassen, men NAV sa hu "kunne spørre venner og familie om å kjøre henne når hu absolutt måtte ut". Prøv å se for deg å måtte alltid være hjemme, og bare komme deg ut når "venner og familie" kan kjøre deg. Hva om du ikke vil føle deg som en igle på ryggen til vennene dine og familien din? Hva om du vil ha litt selvstendighet? Hva om DU er "vennen" som må kjøre ei funksjonsnedsatt venn til butikken, til legen, på besøk, til svømming, til skole, eller jobb, osv? DA skulle du ønske de bare fikk den bilen sin og "snylta på alle skattebetalerne" som man så elegant kaller det. Jeg er fullstendig imot NAV reformen som viste seg å være fullstendig mislykka, og det burde egentlig blitt "revet ned" og erstatta med noe bedre. Dette sier jeg fordi NAV reformen har oppmuntra dårlig holdning blant brukere, ansatte hos NAV, og resten av befolkningen. Det at folk som er FAKTISK syke blir tømt i samme bøtta som de som trenger hjelp mtp jobb, osv, eller de som ikke trenger hjelp, men som heller vil "bare få" (selv om det er få av dem), hvilket har gjort at de som faktisk trenger hjelp mtp helsa blir møtt med like mye skeptisisme som de som vil "bare få". Syke folk som først trenger behandling og tid før de kan begynne å jobbe, blir tømt i samme bøtte som de som kan jobbe med èn gang, og de blir alle da behandla med samme skeptisisme og tro på at "alt skal gå bra så lenge du kommer ut i jobb". Når det kommer til hund så vil jeg gjerne vite, for imotsettning til flertallet, er jeg nødt til å leve med en uhelbredlig, kronisk lidelse som foresaker konstante smerter, og med hofter som må byttes ut om bare et par år. (Jeg er ikke en gang 20 år) Anonymous poster hash: 12f2a...57e Anonymous poster hash: 12f2a...57e At du trenger en hund ja, men hvorfor 3 stk? Anonymous poster hash: d7d0c...bfa
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #24 Skrevet 24. august 2016 Selg to hunder så kommer du deg litt bedre økonomisk. Anonymous poster hash: a2e10...388
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #25 Skrevet 24. august 2016 Det er også valgfritt å få barn Anonymous poster hash: 532ee...ff4 Ja, og har an ikke råd til det så har vi et barnevern... Men til deg hi, hva med å ha en eller to av de på for, hos noen du kjenner godt? Da eier du fortsatt men de står for de daglige utgiftene. Ellers må du nesten øke inntektene dine, nav hjelper ikke til med hundemat eller veterinærutgifter. Anonymous poster hash: a6ba2...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå