Gå til innhold

ekstreme magesmerter i livmor

Anbefalte innlegg

Er 5+4 og har hatt mye "voksesmerter" når livmoren har blitt større. Har hatt problemer å sove når det har vært verst. I natt hadde jeg så store smerter at jeg kaldsvettet og holdt på å besvime, men etter 5min - var alt fint igjen. Jeg var redd for å abortere, men har ikke hatt en dråpe blod engang. Andre som har opplevd det samme? Skal på tidlig ul i morgen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144199605-ekstreme-magesmerter-i-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sånn det har vært her også, frkQ! Smertene kommer mest på kvelden og på natten. Jordmor sier at alt er normalt fordi at alle svangerskap er ulike. Men får håpe det går over. Har ikke blødd en eneste gang i svangerskapet, og det skulle være et godt tegn. Også at smertene avtar. Men det er så ille når det pågår :(

Det er sånn det har vært her også, frkQ! Smertene kommer mest på kvelden og på natten. Jordmor sier at alt er normalt fordi at alle svangerskap er ulike. Men får håpe det går over. Har ikke blødd en eneste gang i svangerskapet, og det skulle være et godt tegn. Også at smertene gir seg etter en stund. Men det er så ille når det pågår :(

Annonse

Det er godt å vite, prøver å være positiv :) Dette er jo ønskebarnet vårt, så håper virkelig at alt går bra :) Vi skulle igang med hjelp ettersom at vi ikke ble gravide, men dagen før vi skulle tilbake til gynekologen for 3. gang, fikk jeg en positiv graviditetstest 💜

Jeg har også slike smerter :) På det verste sliter jeg med å puste skikkelig for det er så utrolig smertefullt. Til meg varer det gjerne en halvtimes tid med intens smerte så avtar det etterhvert. På kveld og natt her også. Var verst i uke 4 og 5, nå i uke 6 har det blitt bedre :) Var også redd i starten fordi det føltes som om jeg revnet innvending hver kveld, men ikke en dråpe blod og tror alt er bra. 

Jeg var skikkelig redd for at jeg var gravid utenfor livmor, ettersom at det føltes vondere på den ene siden. Men som jordmoren i kommunen sa, at når smertene ikke er konstante og er uten blødninger, så tror hun at alt er i skjønneste orden. Leit når man har vondt, men satser på at mine smerter også avtar snart :)

Det skjedde her også! Var på det værste oppe annen hver time hver natt, besvimte og kastet opp for det var så vondt - men det kom aldri noe blod :-) Kom meg til legen og fikk UL for å skjekke at det ikke var graviditet utenfor livmoren, men alt så helt fint ut! Varte vel i 2-3 uker.. Trodde aldri at slike smerter kunne være forenelig med liv, men nå er jeg over 19 uker på vei med en sprell levende liten gutt :-) Fortalte det til min mor, som kunne fortelle at hun hadde hatt akkurat det samme med min eldste bror - så det er nok bare at ting tøyes og strekkes for første gang. Har aldri hatt så vondt før i hele mitt liv, men det går heldigvis over etterhvert :-)

Annonse

Vis det fortsetter over lengere tid og det virkelig gjør så vondt så ta kontakt med legen. Kraftige magesmerter kan også være tegn på graviitet utenfor livmoren og det kan være veldig farlig, det er sjeldent, men ville ikke tatt sjangsen ogbgått med slike smerter uten og sjekket. Det er også veldig invilduelt hvordan man opplever smerter i magen så det er vanskelig og vite :-s

Jeg hadde helt intense smerter i uke 4-7! Jeg gråt, klarte ikke puste skikkelig... Det var like ille som jeg husker første fødselen, men smertene var selvfølgelig annerledes og satt andre steder. Jeg er 25 uker nå, så alt er gått bra foreløpig.

Anonymous poster hash: b6a57...d0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...