Gå til innhold

D vitaminmangel, hva var dine "symptomer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på.. Har tatt prøven onsdag forrige uke, får vel svar ila denne uken.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: e2bf9...f77

Fortsetter under...

Skrevet

Og hvor lavt var det?

Anonymous poster hash: 2fe7e...8a7

Skrevet

Og hvor lavt var det?Anonymous poster hash: 2fe7e...8a7

Les innlegget igjen... ;)

Anonymous poster hash: a0234...191

Skrevet

Nå føler jeg meg dum..hva mener du? :P Hi

Skrevet

Svimmelhet, ekstra vondt i leddene, vondt i hodet. Hadde måling på 27, og ei venninne hadde nivå 10. Legen spurte henne;"Hvordan kan du overhodet gå?". Hun hadde jo aaaalt som tilsvarte D-mangel.

Anonymous poster hash: ef058...03c
Skrevet

Svimmelhet, ekstra vondt i leddene, vondt i hodet. Hadde måling på 27, og ei venninne hadde nivå 10. Legen spurte henne;"Hvordan kan du overhodet gå?". Hun hadde jo aaaalt som tilsvarte D-mangel.

Anonymous poster hash: ef058...03c

Tusen takk for svar! :)

Jeg er så ekstremt trøtt, kan sove hele tiden, fryser sånn fra innsiden (om det gir mening), er så sliten at bare det å komme meg ut av sengen om morgenen er et mareritt! Føler meg rett og slett fyllesyk (minus kvalme) hele tiden..

Flere?

Annonse

Skrevet

Har du testet for lavt stoffskifte?

Anonymous poster hash: ed4ec...450

Skrevet

Har du testet for lavt stoffskifte?

Anonymous poster hash: ed4ec...450

Ja, det er testet og helt fint, jern, hb og slikt var også veldig bra :)

Skrevet

Tidligere var jeg alltid veldig sliten, alltid vinterdepresjon fra desember, stivhet og smerter i muskulaturen, stadig hanglete og småforkjøla, fikk det meste som gikk av sykdom.

*springer og tar dagens dose som jeg har glemt* ;)

Anonymous poster hash: 7868a...fc3
Skrevet

Symptomer på depresjon, trodde det var grunnen i mange år før min nye fastlege skrev ut D-vitamin til meg. Fikk veldig hodepine de første ukene, så kom energi og livslyst sakte men sikkert tilbake :)

Anonymous poster hash: 201c2...cf9

Skrevet

Sliten, frossen, leddsmerter, mistet matlyst, stadig syk. 

Skrevet

Kronisk hodepine (pluss migreneanfall som aldri slapp) og vinterdepresjon.

Skrevet

Takk for svar igjen! Hodepine har jeg nesten ikke hatt siden jeg fikk brillene i fjor :P

Hmm..om det ikke er D vitaminmangel må jeg nesten oppsøke psykolog, for da har det skjedd noe drastisk galt med psyken min.. Føler meg jo skikkelig lat, men det er vondt å gjøre ting, pulsen stiger rett til værs og jeg får samme følelse i kroppen som når jeg har feber (sånn verk liksom), men jeg har ikke ledd og muskelsmerter..

Annonse

Skrevet

Takk for svar igjen! Hodepine har jeg nesten ikke hatt siden jeg fikk brillene i fjor :P

Hmm..om det ikke er D vitaminmangel må jeg nesten oppsøke psykolog, for da har det skjedd noe drastisk galt med psyken min.. Føler meg jo skikkelig lat, men det er vondt å gjøre ting, pulsen stiger rett til værs og jeg får samme følelse i kroppen som når jeg har feber (sånn verk liksom), men jeg har ikke ledd og muskelsmerter..

Høres ut som meg og begynnelsen på ME helvete.

Anonymous poster hash: 3a69c...6f1

Skrevet

Pots kanskje? Startet sånn til meg. ..

Anonymous poster hash: 261ae...a27

Skrevet

Litt utenfor tema. Men dersom man har d vitaminmangel, må man ha resept fra legen på vitaminer da? Går det ikke an å bare kjøpe i butikken?

Anonymous poster hash: 61a64...d76
Skrevet

Veldig trett, indre frost og stiv i kroppen. Hadde et nivå på 46 som er like under grensen på 50. Fikk mer energi når jeg begynte å ta tilskudd.

Anonymous poster hash: 2757b...572

Skrevet

HI, har du sjekka stoffskiftet ditt?

Hvor gammel er du, kan vel ikke være overgangsalder? ;)

Anonymous poster hash: 7e821...3a4
Skrevet

Litt utenfor tema. Men dersom man har d vitaminmangel, må man ha resept fra legen på vitaminer da? Går det ikke an å bare kjøpe i butikken? Anonymous poster hash: 61a64...d76

Du kan kjøpe på apotek, trenger ikke resept!

Anonymous poster hash: 8f09f...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...