Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Vi planlegger en lengre tur til Florida ila permisjonstiden. Reiser med ei på 3 år + den lille. Noen som har gjort noe tilsvarende? Hvor gammel bør lille være? Hvilken tid på året er best å reise? Er det greit med den langet flyturen? Tips til hvor i Florida vi bør satse på å bo? Tenker ca 3-4 ukers tid, helst ved kysten. Takknemlig for alle bidrag Anonymous poster hash: 17041...582
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Dytter Anonymous poster hash: 17041...582
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Vi planlegger en lengre tur til Florida ila permisjonstiden. Reiser med ei på 3 år + den lille. Noen som har gjort noe tilsvarende? Hvor gammel bør lille være? Hvilken tid på året er best å reise? Er det greit med den langet flyturen? Tips til hvor i Florida vi bør satse på å bo? Tenker ca 3-4 ukers tid, helst ved kysten. Takknemlig for alle bidrag Anonymous poster hash: 17041...582 Vi var nylig i Florida! Du kan fly direkte fra Oslo, så det er ypperlig med barn. Du har en tvskjerm per sete, så det er både film og spill til barn og voksne. Flyturen er 10 timer, så hvis du vet at din 3-åring kommer til å skape kaos fordi hun må være på så liten plass i 10 timer, så er det greit å revurdere! Fort Lauderdale er ganske fint med barn! Rolig og hyggelig. Vi leide et hus i 2 uker, og det var utrolig avslappende! Jeg kan også varmt anbefale Key West! Jeg vil ikke anbefale å reise til Miami. Ikke helt ypperlig for familier, og mindre trygt der! Jeg har reist i hele verden, og må ærlig innrømme at Florida var rimelig kjedelig og traust sammenlignet med mange andre steder. Anonymous poster hash: bc0f3...a35
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Nitrist sted! Mye kriminalitet... ikke reis på sommeren, da er det ofte dårlig vær. Lang flytur for lite... Ville valgt New York/Hamptons eller California. Anonymous poster hash: b3c60...0e1
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Har ikke vært der, men reist med småbarn Tror den største utfordringen er 3-åringen, spedbarn finner seg i det meste. Personlig ville jeg ventet til minste har fått 6mnd vaksinen, men det er opp til dere. Det er egentlig lettere å reise jo mindre barnet er, men det er greit å vite at alt er ok både med deg og barn etter fødsel Kos dere! Anonymous poster hash: 91b40...ee0
Roheryn Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Var der i fjor sommer, og anbefaler virkelig Key West. Nydelig utover øyrekka der :-) siste del av ferien bodde vi i st. Petersburg (tampa), herlig badetemp (30 grader i både luft og sjø) og ok kjøreavstand til Orlando hvor vi var i div parker :-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Var i USA (blant annet Florida) og Karibien med en baby som ved avreise var 3,5 mnd. og ved hjemreise 5,5 mnd. Det var uproblematisk. Anonymous poster hash: f47a4...7ab
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Nitrist sted! Mye kriminalitet... ikke reis på sommeren, da er det ofte dårlig vær. Lang flytur for lite... Ville valgt New York/Hamptons eller California. Anonymous poster hash: b3c60...0e1 Ikke min erfaring i det hele tatt Anonymous poster hash: e12a6...8b4
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Reiste med en på 8 mnd og en på 3,5 ++. Gikk knirkefritt. Hadde da en mye lengre reise med 2 mellomlandinger (ca 24 timer fra dør til dør). Vi var der 4 uker i overgangen mellom permisjonene våre. Det var helt supert. Babyen koste seg i bassenget og støresøster koste seg i parker, bading, lekeplasser på området osv. Veldig enkelt og greit med baby. Det eneste er at man savner utrolig mye når man kommer hjem. Det er så enormt bra utvalg i ulike matvarer og babyutstyr man ikke får hjemme. Anbefales! Anonymous poster hash: 63cdd...90f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Og forresten var vi der i februar/mars. Helt ideelt. Ikke for varmt, og ikke for vått (begge deler eller enten eller er det mest vanlige der på sommer/høst). Desember/januar er det rimelig kjølig. Anonymous poster hash: 63cdd...90f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Vi planlegger en lengre tur til Florida ila permisjonstiden. Reiser med ei på 3 år + den lille. Noen som har gjort noe tilsvarende? Hvor gammel bør lille være? Hvilken tid på året er best å reise? Er det greit med den langet flyturen? Tips til hvor i Florida vi bør satse på å bo? Tenker ca 3-4 ukers tid, helst ved kysten. Takknemlig for alle bidrag Anonymous poster hash: 17041...582 Vi var nylig i Florida! Du kan fly direkte fra Oslo, så det er ypperlig med barn. Du har en tvskjerm per sete, så det er både film og spill til barn og voksne. Flyturen er 10 timer, så hvis du vet at din 3-åring kommer til å skape kaos fordi hun må være på så liten plass i 10 timer, så er det greit å revurdere! Fort Lauderdale er ganske fint med barn! Rolig og hyggelig. Vi leide et hus i 2 uker, og det var utrolig avslappende! Jeg kan også varmt anbefale Key West! Jeg vil ikke anbefale å reise til Miami. Ikke helt ypperlig for familier, og mindre trygt der! Jeg har reist i hele verden, og må ærlig innrømme at Florida var rimelig kjedelig og traust sammenlignet med mange andre steder.Anonymous poster hash: bc0f3...a35 Ja det er spesielt flyturen jeg er litt engstelig for, med 3-åringen. Veeeldig lenge å sitte i ro for en aktiv krabat. Har du andre steder enn Florida du vil anbefale med små barn da? Vil ikke reise noe sted hvor Dengue eller andre myggoverførte sykdommer er det problem når jeg reiser med så små. Så da utelukkes jo det meste i Asia hvertfall. Anonymous poster hash: 17041...582
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Nitrist sted! Mye kriminalitet... ikke reis på sommeren, da er det ofte dårlig vær. Lang flytur for lite... Ville valgt New York/Hamptons eller California. Anonymous poster hash: b3c60...0e1 California blir vel enda mye lengre flytur. Og hamptons er vel relativt dyrt i forhold? New York med små barn blir litt stress ifht det vi er ute etter nå... Anonymous poster hash: 17041...582
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Pass på hurricane-season! Tror jeg hadde reist FØR baby begynner å krype Anonymous poster hash: 8709a...ff4
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Har ikke vært der, men reist med småbarn Tror den største utfordringen er 3-åringen, spedbarn finner seg i det meste. Personlig ville jeg ventet til minste har fått 6mnd vaksinen, men det er opp til dere. Det er egentlig lettere å reise jo mindre barnet er, men det er greit å vite at alt er ok både med deg og barn etter fødsel Kos dere! Anonymous poster hash: 91b40...ee0 Helt enig! Tenker også det er greit å vente til etter 6 måned vaksineren. Og nesten helst MMR også slik situasjonen er nå - men det igjen blir jo lenge å vente... ( og straks verre å fly langt med en på 15 måneder Anonymous poster hash: 17041...582
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #15 Skrevet 16. februar 2015 Var der i fjor sommer, og anbefaler virkelig Key West. Nydelig utover øyrekka der :-) siste del av ferien bodde vi i st. Petersburg (tampa), herlig badetemp (30 grader i både luft og sjø) og ok kjøreavstand til Orlando hvor vi var i div parker :-)[/quote Key west må definitivt besøkes ja takk for tips! Anonymous poster hash: 17041...582
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #16 Skrevet 16. februar 2015 Reiste med en på 8 mnd og en på 3,5 ++. Gikk knirkefritt. Hadde da en mye lengre reise med 2 mellomlandinger (ca 24 timer fra dør til dør). Vi var der 4 uker i overgangen mellom permisjonene våre. Det var helt supert. Babyen koste seg i bassenget og støresøster koste seg i parker, bading, lekeplasser på området osv. Veldig enkelt og greit med baby. Det eneste er at man savner utrolig mye når man kommer hjem. Det er så enormt bra utvalg i ulike matvarer og babyutstyr man ikke får hjemme. Anbefales! Anonymous poster hash: 63cdd...90f Takk for svar høres herlig ut!! Hvor bodde dere? Anonymous poster hash: 17041...582
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #17 Skrevet 16. februar 2015 Har vært der med både et, to og tre barn. Baby og større. 2 ganger i 5 uker i forb med permisjon. Helt ypperlig. De som sier det er nitrist har dårlig fantasi. Det er masse å finne på, fantastiske strender. Kanskje finest mot gulfen. Har dere lyst å kjøre litt rundt anbefaler jeg en tur til South Carolina/Georgia for å se Savannah og Charleston. Anonymous poster hash: 628cf...b61
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #18 Skrevet 16. februar 2015 Vi var der i 3 uker med 3-åring og 9 mndr gammel baby. Helt utrolig fantastisk!!!! Det kan absolutt anbefales:-) Flyturen gikk utrolig greit, to mellomlandinger og ca 18 timer totalt på reisefot hver vei. 3-åringen satt i ro med ipad, litt tegning og mat. Og så sov begge ungene litt. Vi syntes babyen var mest styrete på flyturen, den satt på fanget til en av oss. Men vi hadde absolutt gjort det igjen! Det er i utgangspunktet slitsomt å reise så langt med fly bare for voksne, så jeg synes ikke det var så mye mer slitsomt med barn. Etter en natts søvn i Florida var hele flyturen glemt:-) Vi var i Orlando, hadde flott hotell med svømmebasseng. Der koste vi oss de fleste dagene, og var noen dager i parkene. Vi hadde leiebil hele oppholdet, det må dere nesten ha i USA. Husk bare å tenk gjennom hva dere skal gjøre ift bilstoler til barna, vi valgte å ta med en til babyen. Ellers var vi også en uke ved kysten, der er det bare så utrolig mange steder å velge mellom, og jeg tror de fleste er veldig flotte! Vi valgte å holde oss på to steder og unngå for lang bilkjøring, for det liker ikke ungene våre;-) Så lenge dere tenker igjennom hva dere planlegger, og tar hensyn til barna, er det bare å reise og kose dere!!! Anonymous poster hash: 954a3...6b0
fruktkake Skrevet 16. februar 2015 #19 Skrevet 16. februar 2015 (endret) Jeg har også ei på tre og er i mammapermisjon. Må nesten reise litt når man har tid, så jeg hiver meg på her for gode tips jeg Endret 16. februar 2015 av fruktkake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå