Gå til innhold

Er ikke dette litt dårlig kundeservice?

Anbefalte innlegg

Forrige uke bestilte jeg time hos frisør, jeg fikk time i morges kl 10.

Dessverre fikk barnet mitt omgangssyke i natt, og vi var våken hele natten med oppkast og diaré.

Jeg sendte melding kl 07:00 og sa at jeg måtte avlyse grunnet sykdom og spurte om de muligens var en ledig tid neste uke.

Da fikk jeg svar at de kunne finne en tid til meg, men de ville ha depositum.

Jeg spurte hvorfor de plutselig skulle kreve et depositum, og fikk dette svaret:

"Fordi nå står vi med en avlysning og du har tatt tiden fra noen som ville ha den!

Ved å kreve depositum sikrer vi oss at det ikke kommer avlysninger!"

Er dette på noe nivå ok?

Jeg føler hun anklager meg for å være løgner!

Jeg svarte tilbake:

"Mitt barn ville vært syk uansett hvor mye depositum jeg hadde betalt på forhånd.

Jeg vil anbefale dere å legge bort den anklagende tonen hvis dere ønsker å drive en seriøs bedrift. Jeg vil i fremtiden velge en annen salong med mer fokus på god kundeservice.

Ha en god dag!"

Anonymous poster hash: 267ab...16c

Fortsetter under...

De må operere sånn, dette skjer nemlig omtrent daglig med frisører. Avbestilling uten depositum gies dagen før, samme dag er det hos mange frisører en sum man må betale, særlig når det er så tidlig på dagen. Mange ringer og sier ungen er syk uten at de har unger også bare for å slippe unna timen fordi de ikke orker likevel av en eller annen grunn. Jeg vet for jeg har gjort akkurat det selv, så jeg skjønner godt at enkelte vil sikre inntekten sin.

Anonymous poster hash: fa51f...11c

Annonse

Men de kan ikke kreve det av deg nå tror jeg, siden de ikke har noen signatur eller bevis på at det er du som har bestilt timen. De kan ikke kreve inn det i ettertid. Det burde de tatt betalt når du bestilte og så trukket ifra etter timen.

Anonymous poster hash: fa51f...11c

Forstår at du reagerer og synes det er kjipt, men veldig mange opererer med den praksis at uteblitt time eller varsel senere enn 24t må betales, enten i sin helhet eller et gebyr. Så se positivt på det, depositumet vil jo bli brukt som delbetaling på en time du alikevel ønsker å benytte.

"Du har tatt tiden fra noen som ville ha den!"

Hva er det for noe å skrive? Du ønsket da den timen, men du ble forhindret.

De fremstiller det som om du stjeler viktig tid for alle andre, at du er en ren belastning.

Helt idiotisk!

Man må møtes med litt mer profesjonelle holdninger.

Oj, jeg reagerte aller mest på måten det var skrevet på. Utropstegn og greier. Jeg skjønner godt at du reagerte på den meldingen, og jeg hadde heller ikke brukt den frisøren igjen.

Jeg kan forstå at mindre frisørsalonger kan være sårbare for avlysninger og derfor ønsker å ta depositum. De kan likevel ha god kundebehandling, og det synes jeg ikke du fikk der...

Det er da helt vanlig at man må betale for timer som avbestilles mindre enn 24 timer før! Kjipt at ungen din ble syk, men det er mer nærliggende at du tar kostnaden ved det enn at frisøren gjør det.

Anonymous poster hash: 17504...5f5

Annonse

Det er da helt vanlig at man må betale for timer som avbestilles mindre enn 24 timer før! Kjipt at ungen din ble syk, men det er mer nærliggende at du tar kostnaden ved det enn at frisøren gjør det.

Nei, det MÅ man ikke. En plikt for forbruker skal opplyses for forbrukeren FØR tjenesten avtales. Man kan ikke komme etterpå og si at du, bare betal penger fordi vi har tapt på deg.

Ja, dårlig service. Ved å kreve depositum sikrer de seg litt penger der og da, men mister sannsynligvis fremtidige kunder og dermed fremtidig inntekt. Ikke bare det, men de kundene som ikke er fornøyde forteller også om dette til alle vennene sine.

Som bedrift er de mye bedre tjent ved å være hjelpsomme og ikke kreve depositum.

Synes det virker som om mange norske bedrifter ikke skjønner dette, de tenker kun på å sikre seg penger der og da uten noe som helst tanke på hvordan dette påvirker dem på lang sikt. Snodig, for utenlandske bedrifter virker som om de skjønner dette og det handler om å gi god kundeservice slik at de har fornøyde kunder som kommer tilbake igjen og igjen, ikke om å raske til seg mest mulig penger.

Det er overhodet ikke ok da de ikke har opplyst om dette på forhånd.

Virkelig uproffesjonelt. Hadde fint funnet meg en annen frisør.

Derimot er det frisører som har et gebyr når kunder ikke møter til timene sine, det syns jeg er ok, på lik linje som hos lege, tannlege o.l, men dette må jo såklart opplyses om :)

Gjest ronja røverdatter

Noe dårlig formulert av frisørsalongen, men for meg er det en selvfølge at man skal betale for en time som ikke avbestilles senest dagen før.  At man selv eller barn blir syke, er dumt, men det er ikke noe frisøren kan noe for.  Det er helt vanlig å måtte betale for timer man bestiller og ikke bruker.  Jeg synes at du burde ha skrevet i meldingen din at du selvfølgelig skulle betale for timen.  Det er et stort problem for frisører, leger, tannleger og andre behandlere av forskjellig slag at folk ikke møter opp til avtalt time.  

Nei, det MÅ man ikke. En plikt for forbruker skal opplyses for forbrukeren FØR tjenesten avtales. Man kan ikke komme etterpå og si at du, bare betal penger fordi vi har tapt på deg.

Nå svarer du på noe helt annet enn det den anonyme sier. JO, det er faktisk helt vanlig hos de aller fleste frisører at man må betale noe hvis man avbestiller mindre enn 24 timer før timen.

Det er sant at dette må opplyses om, men det holder at det står feks i prislisten, på websiden el.l. Nå til dags er det også vanlig at kundene får en påminningssms om timen to-tre dager før timen. Da står slik avnestillingsregler der. De MÅ ikke opplyse om dette muntlig.

Anonymous poster hash: 9c606...9de

Om det er dårlig service vet jeg ikke, men jeg ville ha funnet meg ny frisør på flekken etter den meldingen. Kjipt for frisøren at du avbestiller, selvsagt, men depositum_hos_frisøren..?

Ikke tale om.

Forstår at det er kjipt, du KUNNE jo ikke forutse dette og avbestille i tide. Samtidig er det en person, frisøren, som taper penger på dette. Hun/han skal også tjene til livsopphold.

Anonymous poster hash: 0bd6e...726

Jeg har ringt å avbestilt frisørtimen 15 min før jeg skulle vert der. Men hadde en veldig god grunn da :) Hadde født en halvtime tidligere (litt fortidlig fødsel)

Da bare gratulerte de og sa det var helt orden. :)

Anonymous poster hash: 7f2b0...76b

Jo, dette er slett kundebehandling! Helt enig med deg.

Det er stor forskjell på å avlyse feks. en legetime og en frisørtime. Legen din er offentlig finansiert, og ved å utebli bruker du av fellesskapets ressurser.

Frisøren driver en bedrift, og kundeservice er alfa og omega for dem. Det er kjedelig for dem at noen salg uteblir, men det må de nesten bare ta høyde for. Du er rett og slett ikke forpliktet til å kjøpe den tjenesten du har bestilt av dem selv om det jo er intensjonen din.

Hvis de vil ha kunder må de gjøre kundene fornøyde - på alle måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...