Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 og der det står at dersom ikke kravet på over 3600 kroner innbetales snarest så blir namsmannen i min kommune kontaktet for trekk i lønn/trygd Jeg har da ikke bestilt noe som ikke er betalt og langt ifra fått noe inkassovarsel på kjempelenge og ikke har jeg angst for å åpne brev heller, så nå ble jeg veldig lei meg her og lurer på hva i all verden dette kravet på flere tusen kroner er for noe. Er det ikke normalt å ringe dersom en sak er i ferd med å oversendes namsmannen? ikke har jeg mulighet å betale dette før neste måned om det er noe jeg virkelig må betale for jeg har jo ikke penger til å betale dette ut nå. Hjelp, nå ble jeg så lei meg at jeg gråter og skjelver her jeg sitter. Anonymous poster hash: 79cb4...977
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Skal jo stå hvem de er innleid av? Står det ingenting om opprinnelig krav? Anonymous poster hash: f1774...07d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Da ringer du dem i morgen: spør hva dette gjelder, og forklar at du ikke har mulighet til å betale denne mnd. De er interessert i å få en avtale med deg, for de vil jo bare ha inn pengene - de er ikke ute etter å "ta" deg... Kanskje kan du få en utsettelse til neste mnd, eller så får du en betalingsordning over litt lengre tid. De er veldig imøtekommende dersom man bare tar kontakt og viser at man ønsker å ordne opp. Da vil de etter all sannsynlighet også la være å oversende kravet til namsmannen så lenge dere inngår en avtale. Anonymous poster hash: 89c28...533
FML Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 Du har fått det på Mail?? Svindel? Gothia er et inkassoselskap, men
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har fått noe lignende av samme selskap. Riktignok ikke på like stort beløp. Jeg hadde visst takket ja (over telefon) til å motta en mengde doruller på døren. Det var et idrettslag som solgte doruller over telefon visstnok. Men jeg fikk aldri noe doruller levert på døren....Ringte gothia og fortalte at dorullene aldri var mottatt og de sa jeg selvfølgelig ikke skulle betale regningen.... Anonymous poster hash: 38a41...a22
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 Jeg fikk sms av de engang. Skumle folk. Anonymous poster hash: d1b58...480
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Gothia er et selskap som har både fakturering og innkreving for andre selskaper. Skudd i blinde; har du vært på modelday og tatt/kjøpt bilder? For det er Gothia som tar seg av fakturering for dem. Og summen 3600 høres ut som ca. 10 bilder. Venninnen min glemte å sende inn papirene på avbetaling og fikk et slikt krav som deg. Anonymous poster hash: 39eb1...cf1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 Ser nå at du har fått det på mail. Da er det definitivt svindel på gang. Ring gothia i morgen! Anonymous poster hash: 38a41...a22
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #9 Skrevet 15. februar 2015 Har ikke vært med på noe modelday og aner rett og slett ikke hva dette kravet gjelder. Ble fysisk dårlig her jeg nå sitter og leser denne mailen fra Gothia, hvorfor har de ikke prøvd å ringe meg ? Har ikke fått noe brev fra de for flere år tilbake og da var det en faktura jeg hadde glemt å betale som var sendt over til dem. Men denne summen her har jeg rett og slett ikke mulighet å betale og det må jo være feil et sted når jeg ikke aner hva dette kan være. En ting er i alle fal sikkert nattesøvnen er ødelagt så det er ikke vits i å gå å legge seg engang. Har nok å tenke på også dukker en mail opp fra et inkassoselskap midt i svarte natten. Anonymous poster hash: 79cb4...977
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #10 Skrevet 15. februar 2015 Ser nå at du har fått det på mail. Da er det definitivt svindel på gang. Ring gothia i morgen! Anonymous poster hash: 38a41...a22 Det skal dessuten stå hva du har kjøpt for de pengene og hvem du har kjøpt av. Man sender ikke ut slike varsler kun på mail. Slikt kan lett havne ulest i søppelpost. Tror ikke det er lov. I såfall er det tilnærmet svindel og en måte å lure til seg ekstra penger på ved å utnytte det at ikke alle leser mail hver dag. Anonymous poster hash: 38a41...a22
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Gothia er et seriøst, nasjonalt inkasso selskap. De vil nok sende purringer per post, ikke per Mail, alene. På deres brev står også alltid hvem som er den opprinnelige kreditor. Når du ringer dem så vil de enten legge vekk saken, eller du vil få en aha opplevelse, når du husker hva det var. Det er de som må bevise det er du som har lånt penger. Om de skal sende kravet til namsmannen må de ha rettsgrynnlsg for det. Det er enten et gjeldsbrev som for lån, eller en dom i forliksrådet ved faktura krav. Det hadde du fått med deg! Anonymous poster hash: 499ef...841
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Vi fikk melding på telefonen en gang fra et inkassoselskap. Husker ikke om det var Gothia. Det sto at vi hadde to ubetalte krav hos dem som ville gå videre om de ikke ble betalt innen fristen. Vi skjønte ingenting da vi ikke hadde noen inkassosaker. Ringte dem og fant da ut at meldingene skulle gått til et annet nr. De hadde sendt feil!! Hørte ikke noe mer etter dette. Anonymous poster hash: 5d4e7...62c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Inkassovarsel og inkassokrav er lovpålagt å sende skriftlig per post. Det er også visse krav til hva det skal inneholde, bla fordringshaver og hva beløpet gjelder. Anbefaler deg å absolutt ikke betale noe før du finner ut om dette er reelt. Anonymous poster hash: 02eca...2e3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Ring dem! Mannen min fikk noe slikt en gang. Viste seg at det egentlig skulle til en annen mann med samme navn. Anonymous poster hash: 72fab...474
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #15 Skrevet 16. februar 2015 Jeg slet med Gothia etter at jeg fikk tilsendt en pakke barberhøvler jeg ikke hadde bestilt. Anonymous poster hash: 06716...b63
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #16 Skrevet 16. februar 2015 og der det står at dersom ikke kravet på over 3600 kroner innbetales snarest så blir namsmannen i min kommune kontaktet for trekk i lønn/trygd Jeg har da ikke bestilt noe som ikke er betalt og langt ifra fått noe inkassovarsel på kjempelenge og ikke har jeg angst for å åpne brev heller, så nå ble jeg veldig lei meg her og lurer på hva i all verden dette kravet på flere tusen kroner er for noe. Er det ikke normalt å ringe dersom en sak er i ferd med å oversendes namsmannen? ikke har jeg mulighet å betale dette før neste måned om det er noe jeg virkelig må betale for jeg har jo ikke penger til å betale dette ut nå. Hjelp, nå ble jeg så lei meg at jeg gråter og skjelver her jeg sitter. Anonymous poster hash: 79cb4...977 Dersom du ikkje kjenner til sakenså ring Og be om kvittering på kva det er. Dersom dei ikkje legger fram det vil jeg anmelde dokke for krenkelse og trakkasering. Anonymous poster hash: 680d6...ff5
MTF Skrevet 16. februar 2015 #17 Skrevet 16. februar 2015 Gothia er et seriøst, nasjonalt inkasso selskap. De vil nok sende purringer per post, ikke per Mail, alene. På deres brev står også alltid hvem som er den opprinnelige kreditor. Når du ringer dem så vil de enten legge vekk saken, eller du vil få en aha opplevelse, når du husker hva det var. Det er de som må bevise det er du som har lånt penger. Om de skal sende kravet til namsmannen må de ha rettsgrynnlsg for det. Det er enten et gjeldsbrev som for lån, eller en dom i forliksrådet ved faktura krav. Det hadde du fått med deg! Anonymous poster hash: 499ef...841 Dersom man har et skriftstykke (typisk faktura) som er uimotsagt kan man gå til direkte tvangsinndriving via namsmannen uten å gå om forliksrådet først, jfr. tvangsfullbyrdelsesloven § 7-2, f). Drsom man har innsigelser på kravet før det oversendes namsmannen, har ikke saksøker krav på å få dekket utgiftene ved saksbehandlingen hos namsmannen. Dersom man kommer med innsigelser etter at saken er oversendt namsmannen, vil saken overføres til forliksrådet for behandling. Jeg syns det høres merkelig ut å skulle motta dette varselet pr. mail. Kravet er at det skal varsles skriftlig, dvs i brevs form. Det kan jo tenkes at de sender både mail og brev da, jeg vet ikke hvilke rutiner Gothia har på det, men det skal uansett sendes pr. post dersom man skal sies å ha varslet iht loven. Ring Gothia så snart som mulig sånn at du finner ut hva dette gjelder og ta det derfra.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #18 Skrevet 16. februar 2015 Det er vel bare å ringe dem? De har ikke lov å sende dette pr mail. Uansett er det ganske spesielt å sitte å gråte og skjelve over en slik mail. Levd et beskyttet liv much? Anonymous poster hash: f3892...fc4
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #19 Skrevet 16. februar 2015 Ring dem. det høres ut som om de prøver å svindle deg. Men HVIS det er et reelt krav og det blir oversendt til namsmann så er ikke det farlig altså. Jeg hadde et krav som gikk dit. Fikk da senere et brev bra namsmann, jeg valgte å trekke fra inntekt. Og også hva som evnt da er en maxsum jeg kan trekke i mnd. Endte med å trekke 700 av lønna mi(hadde inkasso på ca 16 000). De er også greie å snakke med, så hvis det går så langt at du får brev fra namsmann kan du fint ringe og snakke med de for å høre hva du skal gjøre og hvordan det kan nedbetales. de har ikke lov å trekke for mye, så det vil ikke skje. Og de kommer heller ikke å henter tinga dine altså. Pust med magen, dette går fint Regner med det er svindelforsøk, men hvis ikke så er det uansett et lite krav, som du sikkert fort blir kvitt. Anonymous poster hash: 1d5cf...052
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #20 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har forsøkt å ringe Gothia, men kommer ikke gjennom da jeg ikke har noe saksnummer å taste inn Har sendt de mail og lurer på hva dette er for noe og bedt de om å kontakte meg pr telefon så snart som mulig. Uansett om kravet er reelt eller ikke så synes jeg det er merkelig at nå skal over 3600 kroner innbetales før saken sendes namsmannen for tvangsinndrivelse. Jeg har nå sett over alle mine regninger på 6 måneder og nei alt stemmer også i nettbanken så det er nesten en gåte for meg hva dette gjelder. Ble også lite søvn i natt pga dette så jeg tok egenmelding i dag da jeg har en jobb jeg må konsentrere meg og det ville uansett ikke funket i dag med knapt søvn på øyet. Anonymous poster hash: 79cb4...977
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #21 Skrevet 16. februar 2015 Høres rart ut på flere måter, kanskje mest fordi Gothia slett ikke heter Gothia lenger, men Arvato... Anonymous poster hash: 5b5a2...1dd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #22 Skrevet 16. februar 2015 Dette synes jeg høres rart ut. Slike brev skal vel sendes pr post? Og ta ut egenmelding pga dette??? Saksnr skal jo stå i mailen du har fått. Tror dette bare er tull dessverre. Anonymous poster hash: ab2bf...c1d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #23 Skrevet 16. februar 2015 Dette er virkelig ikke en så stor krise som du maler her. Skjønner at du blir satt ut - men egenmelding? Inkassobyråer godtar betalingsordninger hvor du kan dele opp beløp. Og dette er i seg selv ikke en uoverkommelig sak å håndtere med det beløpet. Veien til vedtak fra namsmannen er lang, du har tid på deg til å gjøre opp, slapp av og få litt søvn.. Anonymous poster hash: ac295...e7a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #24 Skrevet 16. februar 2015 Krise? Er det ikke krise når man får et krav på flere tusen kroner man ikke engang vet hva er? Jeg betaler da regningene før det kommer så langt at det er namsmannen neste og dessuten så skal jeg og samboer søke om mer boliglån og det er jo utelukket med tvangstrekk på lønn fremover om ikke dette finnes en løsning på snarest. Jeg må da vel selv bestemme om jeg benytter meg at egenmelding når jeg har en krevende jobb som krever full konsentrasjon og det eneste jeg tenker på nå er namsmannen. Jeg har fått purringer på regninger før, men ikke så langt at et krav nå er på flere tusen kroner. Er mye penger for meg 3600 kroner skal jeg si deg over her. Anonymous poster hash: 79cb4...977
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #25 Skrevet 16. februar 2015 Krise? Er det ikke krise når man får et krav på flere tusen kroner man ikke engang vet hva er? Jeg betaler da regningene før det kommer så langt at det er namsmannen neste og dessuten så skal jeg og samboer søke om mer boliglån og det er jo utelukket med tvangstrekk på lønn fremover om ikke dette finnes en løsning på snarest. Jeg må da vel selv bestemme om jeg benytter meg at egenmelding når jeg har en krevende jobb som krever full konsentrasjon og det eneste jeg tenker på nå er namsmannen. Jeg har fått purringer på regninger før, men ikke så langt at et krav nå er på flere tusen kroner. Er mye penger for meg 3600 kroner skal jeg si deg over her. Anonymous poster hash: 79cb4...977 Du høres veldig dramatisk ut..Prøv da først å få svar før du tar helt av ... Anonymous poster hash: 91cbc...ca3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå