Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Anonymous poster hash: 861d5...1b6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Vil på det sterkeste anbefale deg å kjøpe boka til Berit Nordstrand 12 uker til en smalere midje og et sunnere liv. Det går egentlig ut på å gjøre en livsstilsendring ifht mat. Det er små grep som skal til for å gå ned i vekt. Funket på meg, så er litt frelst. Og så går man ikke opp etterpå, som mange ofte gjør på dietter. Jeg har prøvd "alt" fra caloritelling til suppekurer, men ingenting har vært så "enkelt" og funket så bra som dette. Anonymous poster hash: fb831...488
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Mellom 1300-1600 kcal daglig. Anonymous poster hash: be306...a70
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 1600 om du beveger deg litt . Jeg er småfeit .. 80 kilo og spiser sikkert 3000 kalorier hver dag. Rører meg mye, men går jo da ikke ned selvfølgelig. Jobber med å komme ned på 1600 Anonymous poster hash: 57f93...eaf
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Rundt 1500 tipper jeg, 1200 kanskje når du går ned tredve kg. Anonymous poster hash: bc3d2...498
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 Mellom 1300-1600 kcal daglig. Anonymous poster hash: be306...a70 Dette er helt latterlig. For å opprettholde vekten må hi ligge på drøyt 3000 kcal. 1300-1600 kcal er altfor lite. HI snakk med fagfolk face to face, ikke hør på vås her inne. Anonymous poster hash: 0693e...50a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Jeg meldte meg på grete roede nettkurs. Var da 104 kg (166 cm) Jeg fikk beskjed om å ligge på ca 1800 kcal. Så du bør ihvertfall ligge på 2000 kcal. Lykke til! Jeg liker også bedre Berit Nordstrand sine bøker. Forandrer litt tankegang, + at en slipper å veie maten. Anonymous poster hash: 8ce4a...cb1
ærlig talt Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 Jeg anbefaler et aktivitetsbånd, ala Fitbit eller Polar Flowsynce. Her legger du ikke dine mål og den regner ut kaloriforbruk for deg. Så er det "bare" å spise litt mindre kcal enn det du bruker. Lykke til
Gjest Runforit Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Dette kommer jo an på høyden din, men med såpass høy vekt så skal du ikke starte lavere enn 2500 kcal. Du har garanterert spist mye mer enn det for å oppnå en vekt på 120 kg. Etterhvert som vekten kryper nedover så kan du gjøre små justeringer på kcalinntaket. Du merket når du stagnerer når du har gått ned en del kilo. Da kan du feks fjerne 100 kcal i en periode og justere mer om kroppen ikke responderer. Etterhvert som du blir lettere så blir du sikkert automatisk mer aktiv og da er det viktig at du spiser litt er de dagene du trener. Det er viktig at underskuddet ikke blir for stort slikt du mister mest fett og minst mulig muskler. Muskler holder forbrenningen oppe og det er også større sjanse for mindre løs hud om du spiser nok slik at du går end sakte, men sikkert.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Dette kommer jo an på høyden din, men med såpass høy vekt så skal du ikke starte lavere enn 2500 kcal. Du har garanterert spist mye mer enn det for å oppnå en vekt på 120 kg. Etterhvert som vekten kryper nedover så kan du gjøre små justeringer på kcalinntaket. Du merket når du stagnerer når du har gått ned en del kilo. Da kan du feks fjerne 100 kcal i en periode og justere mer om kroppen ikke responderer. Etterhvert som du blir lettere så blir du sikkert automatisk mer aktiv og da er det viktig at du spiser litt er de dagene du trener. Det er viktig at underskuddet ikke blir for stort slikt du mister mest fett og minst mulig muskler. Muskler holder forbrenningen oppe og det er også større sjanse for mindre løs hud om du spiser nok slik at du går end sakte, men sikkert. grete roede anbefaler 1900 mrd en sånn vekt. Anonymous poster hash: 861d5...1b6
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Her er det mye som spiller inn. Lever man et stillesittende liv, med få, litt større måltider hvor det første måltidet er nærmere middag, trenger faktisk ikke kaloriinntaket være så høyt. Da vil forbrenningen gå ned. Så lenge man holder seg unna kaloribomber som godteri, kake osv. vil man da ofte gå ned kun ved å legge om kostholdet. Livstilsenring med gode rutiner er viktigst, Når dette er inne, kan man se på hva man kan justere av mengde. Er man stillesittende -> Gå 30 minutter hver dag eller 1 time annenhver dag Spis 5-6 måltider om dagen, og spis tidlig frokost. Anonymous poster hash: eb8f8...863
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Ville lagt meg på ca 18-1900 ckal. Det er ikke noe mål å få i seg færrest mulig ckal, da går kroppen i sparebluss, pluss at den legger på seg mye mer etter kuren om du skulle klare å gå ned. Og det er jo bedre å bruke noen lenger å heller være slank resten av livet Anonymous poster hash: fb831...488
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Hei. Alderen din har faktisk litt og si her og. Er du under 30 år, så ville jeg lagt meg på ca 1900 kcal hver dag, og forsøkt og få inn minimum 30 min aktivitet hver dag. Er du over 30 år, så ville jeg gått ned til 1600 kcal. Og få inn aktivitet da og. 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider. Man trenger ikke starte med skikkelig hard trening, start forsiktig, la kroppen venne seg til det. Det er små forandringer om gangen så gjør at man klarer det i lengden. Man klarer ikke forandre alt på engang og tro man skal klare det. Anonymous poster hash: fce51...44a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #15 Skrevet 16. februar 2015 Sjansen er liten for at du klarer å gå ned hvis du ikke er beredt på å kaste godteriet. Så hva spiser du utenom? Halver porsjonene og du slipper er stor omveltning i kosten. I starten halver godteriet, før du trapper ned til minst mulig. Anonymous poster hash: ef339...84b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #16 Skrevet 16. februar 2015 Sjansen er liten for at du klarer å gå ned hvis du ikke er beredt på å kaste godteriet. Så hva spiser du utenom? Halver porsjonene og du slipper er stor omveltning i kosten. I starten halver godteriet, før du trapper ned til minst mulig. Anonymous poster hash: ef339...84b Veldig enig. Ikke tell kalorier enda. Begynn med å halvere inntaket og dropp småspiring mellom måltidene, gå turer. De første 20 kiloene slipper lett taket på den måten. Når nedgangen bremser opp og du må ta nye tak, da kan du begynne tenke kalorier. For å veie 120 kg spiser du nok dobbelt så mye som du trenger, og å gå rett fra 4000 kalorier til 1400 er galskap. Anonymous poster hash: c0b62...35c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #17 Skrevet 16. februar 2015 Hei, jeg går på Grete Roede og veide 105 kg ved kursstart. De anbefaler at man ikke inntar for lite mat, for da går kroppen inn i "sparemodus", og det blir vanskeligere å gå ned i vekt. Jeg fikk en meny på 1900 kcal og går ned 0,5-1 kg i uken på denne. Innimellom står selvsagt vekten helt stille, men så går man nedover igjen. Høyde og alder spiller også inn, men ikke spis mindre enn 1900 kcal om dagen, i hvert fall. Det som er viktig for å få det til er å spise kalorifattig mat med mye næring. Da blir du god og mett, jeg har nesten ikke vært sulten siden jeg begynte på GR, men går ned i vekt. Spis ofte, følgende måltider skal du alltid spise: Frokost, lunsj, middag, kveldsmat. I tillegg bør spise mellommåltider, f.eks. Yoplait Double 0% yoghurt, frukt osv. Anonymous poster hash: bbeb8...9df
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #18 Skrevet 16. februar 2015 Hei. Alderen din har faktisk litt og si her og. Er du under 30 år, så ville jeg lagt meg på ca 1900 kcal hver dag, og forsøkt og få inn minimum 30 min aktivitet hver dag. Er du over 30 år, så ville jeg gått ned til 1600 kcal. Og få inn aktivitet da og. 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider. Man trenger ikke starte med skikkelig hard trening, start forsiktig, la kroppen venne seg til det. Det er små forandringer om gangen så gjør at man klarer det i lengden. Man klarer ikke forandre alt på engang og tro man skal klare det. Anonymous poster hash: fce51...44a Jeg var 37 år. 104 kg og 166 cm. Jeg skulle spise 1800 kcal. ( jeg hadde liten aktivitet) Så det du skriver høres alt for lite ut uansett Alder med hennes vekt. . Anonymous poster hash: 8ce4a...cb1
Sunshine87 Skrevet 16. februar 2015 #19 Skrevet 16. februar 2015 Jeg er enig med de over som sier at du bør snakke med fagfolk, evt bruke kalkulator inne på grethe roede for å finne ut hva akkurat du bør ligge deg på Så vil jeg også anbefale på det sterkeste at du ikke går ut for hardt! Hvis du kutter ut alt godteri, brus, usunn mat, så kan det bli veldig vanskelig å holde i lengden, og sannsynligheten er stor for at du faller tilbake i gamle synder etterhvert. Jeg ville lagt meg på en kalorigrense, og så ville jeg prøvd meg på måtehold fremfor avhold. For det er vel en livsstilsendring du vil ha? Hva er vitsen med en superstreng diett som gjør at du raser ned i vekt, hvis du ikke klarer det i lengden og ender opp like tung/tyngre enn det du var! Ha tålmodighet og gå ned sakte men sikkert. La kroppen bli vant til ditt nye liv. Planlegg alle måltider i forkant og ha maten tilgjengelig både når du er hjemme og når du er ute. Planlegg også inn noe kos, som f.eks. en liten bit mørk sjokolade hver kveld eller 5-10 smågodtbiter på lørdagskvelden. Finn ut hva du ikke kan leve uten, og spis små porsjoner av det av og til. Sånn, her fikk du masse råd som du ikke ba om hehe.. Håper det lykkes for deg!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2015 #20 Skrevet 16. februar 2015 Hei. Alderen din har faktisk litt og si her og. Er du under 30 år, så ville jeg lagt meg på ca 1900 kcal hver dag, og forsøkt og få inn minimum 30 min aktivitet hver dag. Er du over 30 år, så ville jeg gått ned til 1600 kcal. Og få inn aktivitet da og. 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider. Man trenger ikke starte med skikkelig hard trening, start forsiktig, la kroppen venne seg til det. Det er små forandringer om gangen så gjør at man klarer det i lengden. Man klarer ikke forandre alt på engang og tro man skal klare det. Anonymous poster hash: fce51...44a Jeg var 37 år. 104 kg og 166 cm. Jeg skulle spise 1800 kcal. ( jeg hadde liten aktivitet) Så det du skriver høres alt for lite ut uansett Alder med hennes vekt. . Anonymous poster hash: 8ce4a...cb1 Tja, det var det vi fikk opplyst når vi var på kurs igjennom sykehuset. Jeg veide da 130 kg, var 25 år og skulle ligge på 1900 kcal. Hun som var over 30 år måtte ned på 1600 kcal, ganske lik vekt. Dette fordi forbrenningen er ikke like høy når man blir eldre. Anonymous poster hash: fce51...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå