Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har nå 1 snus igjen som jeg tar nå I kveld. Så når jeg står opp I morgen tidlig er jeg ferdig med å snuse. Noen som har slutta Før som har noen tips? Har prøvd Før, men begynt igjen fordi jeg er svak :/ får så dårlig tålmodighet, blir irritert og hissig.. men nå vil jeg virkelig slutte!! Er så mye annet jeg heller vil bruke pengene på! Setter stor pris på alle tips og råd!! Anonymous poster hash: 95cd8...011
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Det finnes en sånn app som kan regne ut hvor mye penger du sparer på å slutte, samt hvor mye nikotin du sparer kroppen din for, det kan jo være en motivasjon? Ellers trur jeg på å trappe litt ned på snusen hvis du snuser mye. Det finnes jo også nikotinfri snus som hjelper på trangen på å ha noe under leppa lykke til, du klarer det hvis du vil det nok. Sitter i hodet Anonymous poster hash: f7fac...019
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Spis en sitronskive når du er sugen. Drikk vann. Begynn å trene, om du ikke alt gjør det. Anonymous poster hash: 997d4...604
Lillefrø´s mamma Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 drikk masse vann og spis rå gulrot hjalp når jeg sluttet å røyke
ærlig talt Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Min oppskrift var først å legge til appen slutta.no Så kjøpte jeg inn nikotintyggegummi. Den la jeg inn som en snus. Det hjalp veldig!! Jeg snuste en boks om dagen, nå har jeg ikke snust på over 200 dager
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 Samme gjorde jeg, og har nå brukt nikotintyggegummi i fem år... Blir mange fler per dag, mye dyrere og mer nikotin. Hvordan slutter man med dette? Anonymous poster hash: c5e6b...7bf
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Kjøp onico det er snus uten nikotin og tobakk. De selges i dagligvaren, koster 50kr. Tre uker siden jeg sluttet med general White portion ☺️ Anonymous poster hash: 6aaaf...608
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 Har aldri snust selv så har desverre ingen tips. Men uansett ønsker jeg deg lykke til! Dette klarer du! Jeg heier på deg Anonymous poster hash: 45c3c...425
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #10 Skrevet 15. februar 2015 Begynn igjen. Det var da svært så konstruktiv du var Anonymous poster hash: fc79a...b95
sug lut Skrevet 15. februar 2015 #11 Skrevet 15. februar 2015 Begynn igjen. Det var da svært så konstruktiv du var Anonymous poster hash: fc79a...b95 Snus er godt.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #12 Skrevet 15. februar 2015 Samme gjorde jeg, og har nå brukt nikotintyggegummi i fem år... Blir mange fler per dag, mye dyrere og mer nikotin. Hvordan slutter man med dette? Anonymous poster hash: c5e6b...7bf Jeg tror ikke lenger på noe som kalles "nikotinavhengighet". Dette etter at jeg byttet ut røyken med el-sigarett, og like gjerne kunne dampe uten nikotin, uten at jeg kjente det i lilletåa engang. Det er vanen man blir avhengig av, og som er vanskelig å legge fra seg - men ikke umulig. Så du kan like gjerne begynne å kjøpe deg Extra tyggis, det vil gjøre samme nytten. Anonymous poster hash: 264ed...f8b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #13 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har vært "avhengig" av mørk sjokolade i årevis. Skulle i januar slutte å spise det, fordi det mistenkes at jeg ikke tåler noe i den. Tror ikke noen trodde jeg skulle greie det. Men jeg jobbet masse med tankene, bestemte meg for at sjokolade ikke er noe jeg skal tenke på som en del av livet mitt overhodet, skal bare fase det ut av tanker og handling og anse meg selv som en "ikke-sjokolade-spiser". Hadde sug første, kanskje litt andre dagen, etter det ikke noe som helst! Tenkte på det, ja, men var superfokusert på at sjokolade ikke var noe jeg skulle forholde meg til på noen måte, hverken tankemessig eller følelsesmessig eller abstinensaktig. Så hver gang tanken kom opp så tenkte jeg "åh, nei, det er jo ikke en del av livet mitt lenger". Og det fungerte - langt bedre enn jeg trodde. Så må jeg gjennom noen nye tester som gjør at jeg ikke kan kutte ut enda likevel, og måtte begynne på igjen med sjokolade og en del andre matvarer. Var jo "lett nok" å begynne på igjen, men jeg har ikke lenger noen særlig glede av det. Tror mye av årsaken var at jeg snudde så totalt om oppi hodet mitt at det ikke lenger føles riktig (og kjenner det på kroppen også). Så tro det eller ei, nå gleder jeg meg til alle undersøkelser er tatt og jeg igjen kan kutte ut Du greier dette, HI! Jeg fokuserte også på "jeg er fri!", sjokolade var det eneste jeg var avhengig av, uten så hadde jeg ingen avhengigheter. Og det var deilig å kunne føle at jeg er fri, blir ikke stresset om jeg ikke får dagsdosen min osv. Så fokuser på alle fordelene ved å være uten, se på deg selv som en ikke-snuser 1000 ganger om dagen og kjenn på gleden ved å være fri Anonymous poster hash: fc79a...b95
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #14 Skrevet 15. februar 2015 Begynn igjen. Det var da svært så konstruktiv du var Anonymous poster hash: fc79a...b95 Snus er godt. Let's agree to disagree Anonymous poster hash: fc79a...b95
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #15 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har vært "avhengig" av mørk sjokolade i årevis. Skulle i januar slutte å spise det, fordi det mistenkes at jeg ikke tåler noe i den.Tror ikke noen trodde jeg skulle greie det. Men jeg jobbet masse med tankene, bestemte meg for at sjokolade ikke er noe jeg skal tenke på som en del av livet mitt overhodet, skal bare fase det ut av tanker og handling og anse meg selv som en "ikke-sjokolade-spiser".Hadde sug første, kanskje litt andre dagen, etter det ikke noe som helst! Tenkte på det, ja, men var superfokusert på at sjokolade ikke var noe jeg skulle forholde meg til på noen måte, hverken tankemessig eller følelsesmessig eller abstinensaktig. Så hver gang tanken kom opp så tenkte jeg "åh, nei, det er jo ikke en del av livet mitt lenger".Og det fungerte - langt bedre enn jeg trodde. Så må jeg gjennom noen nye tester som gjør at jeg ikke kan kutte ut enda likevel, og måtte begynne på igjen med sjokolade og en del andre matvarer. Var jo "lett nok" å begynne på igjen, men jeg har ikke lenger noen særlig glede av det. Tror mye av årsaken var at jeg snudde så totalt om oppi hodet mitt at det ikke lenger føles riktig (og kjenner det på kroppen også).Så tro det eller ei, nå gleder jeg meg til alle undersøkelser er tatt og jeg igjen kan kutte ut Du greier dette, HI! Jeg fokuserte også på "jeg er fri!", sjokolade var det eneste jeg var avhengig av, uten så hadde jeg ingen avhengigheter. Og det var deilig å kunne føle at jeg er fri, blir ikke stresset om jeg ikke får dagsdosen min osv. Så fokuser på alle fordelene ved å være uten, se på deg selv som en ikke-snuser 1000 ganger om dagen og kjenn på gleden ved å være fri Anonymous poster hash: fc79a...b95 Er du seriøs? xD Din lille skrulle! Takk for tidenes latterkrampe! Minner meg litt om en historie jeg hørte om ei jente som måtte oppsøke hjelp siden hun ikke greide å bruke sokker. Stakkars jenta holdte på å fryse av seg tærne. Alvorlige greier altså! Anonymous poster hash: 5f756...0e7
Selma_/mSpire Skrevet 15. februar 2015 #16 Skrevet 15. februar 2015 Tygg en sterk mentol tyggis når du får suget
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #17 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har vært "avhengig" av mørk sjokolade i årevis. Skulle i januar slutte å spise det, fordi det mistenkes at jeg ikke tåler noe i den.Tror ikke noen trodde jeg skulle greie det. Men jeg jobbet masse med tankene, bestemte meg for at sjokolade ikke er noe jeg skal tenke på som en del av livet mitt overhodet, skal bare fase det ut av tanker og handling og anse meg selv som en "ikke-sjokolade-spiser".Hadde sug første, kanskje litt andre dagen, etter det ikke noe som helst! Tenkte på det, ja, men var superfokusert på at sjokolade ikke var noe jeg skulle forholde meg til på noen måte, hverken tankemessig eller følelsesmessig eller abstinensaktig. Så hver gang tanken kom opp så tenkte jeg "åh, nei, det er jo ikke en del av livet mitt lenger".Og det fungerte - langt bedre enn jeg trodde. Så må jeg gjennom noen nye tester som gjør at jeg ikke kan kutte ut enda likevel, og måtte begynne på igjen med sjokolade og en del andre matvarer. Var jo "lett nok" å begynne på igjen, men jeg har ikke lenger noen særlig glede av det. Tror mye av årsaken var at jeg snudde så totalt om oppi hodet mitt at det ikke lenger føles riktig (og kjenner det på kroppen også).Så tro det eller ei, nå gleder jeg meg til alle undersøkelser er tatt og jeg igjen kan kutte ut Du greier dette, HI! Jeg fokuserte også på "jeg er fri!", sjokolade var det eneste jeg var avhengig av, uten så hadde jeg ingen avhengigheter. Og det var deilig å kunne føle at jeg er fri, blir ikke stresset om jeg ikke får dagsdosen min osv. Så fokuser på alle fordelene ved å være uten, se på deg selv som en ikke-snuser 1000 ganger om dagen og kjenn på gleden ved å være fri Anonymous poster hash: fc79a...b95 Er du seriøs? xD Din lille skrulle! Takk for tidenes latterkrampe! Minner meg litt om en historie jeg hørte om ei jente som måtte oppsøke hjelp siden hun ikke greide å bruke sokker. Stakkars jenta holdte på å fryse av seg tærne. Alvorlige greier altså! Anonymous poster hash: 5f756...0e7 Sjokolade stimulerer en god del stoffer i hjernen, og bl.a. en del "lykke-senter" i hjernen, så det er nok ikke så tullete som du mener. Jeg har vært virkelig avhengig med masse abstinenser om jeg har forsøkt å slutte tidligere, blitt sur og grinete, urolig i kroppen m.m. Det som feiler meg kan gjøre meg mer disponert for div. avhengigheter også, så mulig derfor min avhengighet av sjokolade har vært så stor. Godt jeg kunne få deg til å le Poenget er jo å finne mentale teknikker som gjør at man fokuserer på alle fordelene med sine nye valg slik at man ikke fokuserer på abstinenser. Anonymous poster hash: fc79a...b95
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #18 Skrevet 15. februar 2015 Aaaaaghghghg, jeg slutta på fredag og sliter nå! Har ikke klart å sitte stille i hele dag, er svimmel og sur. Det som funker best for meg er lakris - akkurat nå har jeg Läkerol, sånn med havsalt. Legger et par stk under leppa, også roer jeg meg litt. Vann hjelper også, og den følelsen man får akkurat idet man går ut. Frisk luft altså. Bare litt begrenset hvor ofte man kan få den følelsen. (Har forøvrig ingen tro på nikotinerstatning for mitt eget vedkommende, det er cold turkey eller ingenting!) Anonymous poster hash: 47027...c40
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #19 Skrevet 15. februar 2015 (for ordens skyld, det hjelper også å tenke på hvorfor jeg slutter, som er av veldig helsemessige grunner. Jeg har fått mer og mer migrene i det siste, og jeg har snust mer og mer. Er ikke sikkert det har en sammenheng, men det KAN være.) Anonymous poster hash: 47027...c40
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #20 Skrevet 15. februar 2015 Fisherman friends under leppa gir den stikkende, svien . Tynne skiver av ingefær, har og samme effekt. Anonymous poster hash: acc57...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå