Gå til innhold

Syden med baby 8 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi reiser til Kanariøyene om et par uker. hva trenger vi til baby? hvor mye tøy? tar med bleier og ihvertfall noe barnemat.

Anonymous poster hash: a8754...4e6

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer litt an på hvor på Kanariøyene dere skal (forskjell på klimaet), men her er mine tips:

Ta med sommerklær til dagtid, samt bukse og langermet til kvelder. En strikkajakke/sommerjakke el. er veldig greit å ha til å slenge rundt hvis det blir litt kjølig. Et tynt teppe er også veldig kjekt å ha liggende i vogna. Trenger ikke mye sommerklær hvis dere synes det er greit at babyen ligger i bleie. :) Tenk en norsk sommer med varmt på dagtid når sola er fremme, men kjølig på kveldene når sola har gått ned.

Grøt bør du ta med, men middagsglass, fruktmos, smoothie o.l. er det ikke noe problem å få tak i. Spiser barnet brød og har et favorittpålegg, ville jeg kanskje tatt med det pålegget.

Bleier er billigere å ta med fra Norge, men hvis det blir trangt om plassen i kofferten ville jeg heller kjøpt der nede. Det er ikke bleier som spiser opp feriebudsjettet ;)

Anonymous poster hash: 72db6...c5b

Skrevet

stakkars, tenk på den i steden for dere selv, ikke ungens behov dette

Anonymous poster hash: ed6b1...1c8
Skrevet

stakkars, tenk på den i steden for dere selv, ikke ungens behov dette

Anonymous poster hash: ed6b1...1c8

Å himmel, nei for en på 8 mnd kan jo ikke ha det bra på gran canaria. Ungene mine har kosa seg verre i syden fra de var på den alderen.

Skrevet

Herregud for et svar.....!!! Men ta med lette klær, samt strikkejakker o.l Selv har jeg hatt med både pels og dyne til til varmen og ungen har bare elsket det. Særlig pelsen på varme dager. Har faktisk brukt vogndyne om kvelden, da det kan blåse litt og være småkjølig.

Kjenner noen som akkurat har vært der nede og var svinkaldt - dvs 15 grader, regn og blåst. Så med litt tykkere tøy enn ellers om dere skulle ha reist på sommern.  Enklere at en har med for mye enn for lite :D

Bleier får du kjøpt der nede og alt annet også i grunn. Selv tar jeg med prim, leverpostei å slikt når vi reiser. ER det minsten er vant med.

God tur!

Skrevet

stakkars, tenk på den i steden for dere selv, ikke ungens behov dette Anonymous poster hash: ed6b1...1c8

Stakkars????

Mine barn har vært på Gran Canaria fra de var 6 mnd og oppover. Begge to ga tydelig uttrykk for at de kosa seg veldig selv fra de var halvåret. Tenk selv hvor mye mer behagelig det er å kunne ligge og slappe av i bleia istedenfor å være innpakka i masse klær. Hørt om bevegelsesfrihet? Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å BODD der nede med baby engang!

Hvorfor er det synd på ungen? Jeg ser INGEN problemer med det. Kanariøyene er vel dessuten et av de tryggeste stedene å reise til med små barn. Veldig likt det vi er vant til her i Norge. Ikke er det for varmt for de små der heller - og i alle fall ikke denne årstiden!

Er ikke farlig å reise utenfor husets fire vegger med små barn! Er det spesielle grunner til å være svært forsiktig, så veit foreldrene det selv. Synes igrunn du virker en smule misunnelig...

Til dere som skal på tur - KOS DERE! Har akkurat kommet hjem etter to måneder sørpå, og vi lengter ned igjen. Både store og små!

Annonse

Skrevet

Takk for tips! da ble det litt lettere å skrive pakkeliste. og så må jeg ut og kjøpe litt sommerlig tøy:-) det er gran Canaria vi skal til og jeg tror vi alle, inkludert baby, kommer til å kose oss:-)

Skrevet

Vi var der siste uka av Jan (noen år siden) og da hadde vi noen dager med regn og blåst. Da var det kaldt.. Det er nok mye bedre nå, men ville hatt med en vogndyne og et teppe for å ha rundt om det er kaldt. Har han/hun begynt med mat? Anbefaler å ha med smoothie/smoothiegrøt og knekkebrød/kavring som nødmat på turen for reisen tar ofte lenger tid enn man tror og ikke lett å rekke innom "kiosken" før bussen til hotellet går..

Anonymous poster hash: 16d35...351

Skrevet

Takk for tips! da ble det litt lettere å skrive pakkeliste. og så må jeg ut og kjøpe litt sommerlig tøy:-) det er gran Canaria vi skal til og jeg tror vi alle, inkludert baby, kommer til å kose oss:-) Anonymous poster hash: a8754...4e6

Hvor på øya skal dere? Fra Las Palmas, San Agustin, Playa del Ingles og Mas Palomas er det ofte vind og kaldere enn Arguineguin, Patalavaca, Puerto Rico, Mogán. Er kort avstand i kilometer, men utgjør faktisk veldig stort forskjell på været. :)

Skrevet

Takk for tips! da ble det litt lettere å skrive pakkeliste. og så må jeg ut og kjøpe litt sommerlig tøy:-) det er gran Canaria vi skal til og jeg tror vi alle, inkludert baby, kommer til å kose oss:-) Anonymous poster hash: a8754...4e6

Hvor på øya skal dere? Fra Las Palmas, San Agustin, Playa del Ingles og Mas Palomas er det ofte vind og kaldere enn Arguineguin, Patalavaca, Puerto Rico, Mogán. Er kort avstand i kilometer, men utgjør faktisk veldig stort forskjell på været. :)

vi skal til Arguineguin!

Skrevet

vi skal til Arguineguin!

Det er helt sant, vi har leilighet i Patalavaca og ofte når det er sol og fint i det området kan det være overskyet og regn nærmere Las Palmas.... men det er spar butikker overalt, med godt utvalg og mye norsk mat, en smule dyrere, men vis det skulle skorte får du tak i det meste til babyen. God tur😊

Anonymous poster hash: 3e4ea...f9c

Skrevet

vi skal til Arguineguin!Anonymous poster hash: a8754...4e6

Da håper (og tror) jeg at dere kommer til å få det supert! :)

Da rekker du vel akkurat å få med deg slutten av salget også. Det er en butikk med barneklær (Zara) som heter Kiddys Class der. De pleier å ha masse fint, og veldig fine salgspriser ;) Er nok ganske utplukket nå, men kan jo hende du finner noe allikevel. Det ligger i 2. etg på kjøpesenteret ved den første rundkjøringen (sammen med SuperCor - matbutikk, Springfield + et par andre).

Åååååå.... Jeg vil ned igjen! :D

Skrevet

vi skal til Arguineguin!Anonymous poster hash: a8754...4e6
Da håper (og tror) jeg at dere kommer til å få det supert! :)

Da rekker du vel akkurat å få med deg slutten av salget også. Det er en butikk med barneklær (Zara) som heter Kiddys Class der. De pleier å ha masse fint, og veldig fine salgspriser ;) Er nok ganske utplukket nå, men kan jo hende du finner noe allikevel. Det ligger i 2. etg på kjøpesenteret ved den første rundkjøringen (sammen med SuperCor - matbutikk, Springfield + et par andre).

Åååååå.... Jeg vil ned igjen! :D

det hadde vært supert! skal huske på å ta en tur dit! gleder meg veldig! litt lang flytur, men har en snill baby, så det går nok fint:-)

Annonse

Skrevet

Bare sørg for å ha mat og drikke til babyen for hele reisen, så går det nok veldig fint. :) Og noen ekstra bleier! Av en eller annen grunn har begge mine to hatt flyturer der de plutselig har bæsja mange ganger. Kan også være greit å pakke med et ekstra skift i stelleveska som du har med på flyet. Har du ikke det, så kan du jo være sikker på at bleia plutselig lekker, babyen søler over hele seg e.l. Hehehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...