Gå til innhold

kjærringsveis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på deg samme. Dør inni meg når jeg ser kvinner med en "kort og praktisk" klipp. Det er så trist når det ser ut som de går til samme frisør som mannen sin. Jeg er godt over 30 og har langt hår. Mormor'n til Nurket er over 60 og har langt blondt hår i beste Hollywoodfrue-stil :D

Endret av MammantilNurket

Jeg er 26 og klipte håret i en bob rett før jul. Litt lengde fremme, kort bak. HERREGUD SÅ DEILIG!! Oval ansiktsform, jeg kler bedre kort enn langt. Bli kvitt det jævla lange pistrehåret som bare falt av i svære dynger etter fødsel nr 2. Fikk såå mange komplimenter, og det er lett og stelle/vaske og tørke. Og jeg er rimelig enig, langt hår på litt eldre kvinner er grusomt. Trenger heller ikke "guttefrisyrer", fins mer feminine korte frisyrer slik som bob, hår til under ørene osv.

Anonymous poster hash: c146c...f97

Jeg blir 40 til høsten og har langt hår. Har tykt, rød/brunt hår, med masse krøller. Liker håret mitt jeg :)

Det er da mange damer i 40/50-årene som har langt hår. Se bare på Cecilie Skog, for eksempel, eller Julia Roberts. Ikke alle "gamle" damer får tynt og pistrete hår.

Anonymous poster hash: bc461...8d2

Annonse

Er man virkelig "eldre" når man har passert 45??

Anonymous poster hash: 8d5e1...f8a

Nei. Og ein kan fint vere kvinneleg med kort hår. Eller kvinneleg og ustelt med langt hår. For å svare HI, trur som mange andre seier her at mange klipper seg kort pga at håret blir tynnare. Såg forresten i ein anna tråd at ingen over 35 burde ha langt hår, for det ser ut son ein prøvar å vere yngre enn ein er. Ikkje lett å gjere alle dibdamer til lags;-)

Jeg kommer aldri til å klippe meg i noen kort frisyre som er praktisk. Skjønner ikke det der praktisk greia. Har ei venninne som alltid var så flott, nydelig, 4 år eldre enn meg. Hun hadde som regel en litt lang bob og hun kledde den helt fabelaktig. Lang, slank og vakker som fy. Så giftet hun seg og fikk to unger og plutselig så klippet hun seg i en kort frisyre, som egentlig ikke er en frisyre, det er bare kort, fordi det var praktisk. Så jeg tenker at jeg skal aldri ha hår etter hva som er praktisk. Det er mer praktisk uansett å ha langt hår en kan surre opp i en tott på hodet enn den korte frisyren som man må fikse morgensveisen på hver morgen. Langt hår trenger bare å børstes og så er man klar for en ny dag.

Anonymous poster hash: 2f8aa...bc0

Mange kvinner klipper seg bare kortere og kortere ettersom de blir eldre. Mange har hatt langt hår som unge og så blir det kortere og kortere etter 40-50 års alderen virker det som. Hvorfor er det så mange som gjør det? Min svigermor hadde for 9 år siden langt eller halvlangt hår, så har det bare blitt kortere og kortere, og nå har hun kuppelhode fasong.. så da er vel neste skritt kort hårklipp ala guttefrisyre? Jeg fatter bare ikke hvorfor så mange kvinner litt opp i åra skal gå klipt som gutter. Det får nesten samtlige til å se eldre ut, og mindre kvinnelige ut. De eneste som passer med kort hår er noen svært få unge jenter som kan få det til å se litt kult ut. Men stort sett sjeldent. Kvinner kler nesten uten unntak litt lengde på håret uansett alder og menn liker kvinner med langt hår. Håret er jo kvinnens pryd. Så hvorfor denne lesbe-stilen på eldre kjærringer? Haha

Anonymous poster hash: 1948e...225

Min mor har klippet håret kort. Før hun gjorde det hadde hun nesten samme frisyre som Gollum fra Ringenes herre. Om du synes det er finere enn en pen kort frisyre så får vi vel bare konstatere at smaken er som baken (noen stinker).

Hehe - artig tråd å lese mens jeg venter på frisørtimen min! Er 41 år og har kort mellomblondt hår med mye grått i. Nå skal jeg spare til langt, fordi det korte tar så h.. lang tid og ordne og er fryktelig upraktisk. Gleder meg til å få lang, bølgete grått hår!

Anonymous poster hash: d1e7e...b86

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...