Gå til innhold

kjærringsveis

Anbefalte innlegg

Mange kvinner klipper seg bare kortere og kortere ettersom de blir eldre. Mange har hatt langt hår som unge og så blir det kortere og kortere etter 40-50 års alderen virker det som. Hvorfor er det så mange som gjør det? Min svigermor hadde for 9 år siden langt eller halvlangt hår, så har det bare blitt kortere og kortere, og nå har hun kuppelhode fasong.. så da er vel neste skritt kort hårklipp ala guttefrisyre? Jeg fatter bare ikke hvorfor så mange kvinner litt opp i åra skal gå klipt som gutter. Det får nesten samtlige til å se eldre ut, og mindre kvinnelige ut. De eneste som passer med kort hår er noen svært få unge jenter som kan få det til å se litt kult ut. Men stort sett sjeldent. Kvinner kler nesten uten unntak litt lengde på håret uansett alder og menn liker kvinner med langt hår. Håret er jo kvinnens pryd. Så hvorfor denne lesbe-stilen på eldre kjærringer? Haha

Anonymous poster hash: 1948e...225

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144199310-kj%C3%A6rringsveis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange kvinner klipper seg bare kortere og kortere ettersom de blir eldre. Mange har hatt langt hår som unge og så blir det kortere og kortere etter 40-50 års alderen virker det som. Hvorfor er det så mange som gjør det? Min svigermor hadde for 9 år siden langt eller halvlangt hår, så har det bare blitt kortere og kortere, og nå har hun kuppelhode fasong.. så da er vel neste skritt lesbe kort hårklipp ala guttefrisyre? Jeg fatter bare ikke hvorfor så mange kvinner litt opp i åra skal gå klipt som gutter. Det får nesten samtlige til å se eldre ut, og mindre kvinnelige ut. De eneste som passer med kort hår er noen svært få unge jenter som kan få det til å se litt kult ut. Men stort sett sjeldent. Kvinner kler nesten uten unntak litt lengde på håret uansett alder og menn liker kvinner med langt hår. Håret er jo kvinnens pryd. Så hvorfor denne lesbe-stilen på eldre kjærringer? Haha

Anonymous poster hash: 1948e...225

Her må jeg si meg fullstendig uenig. Ikke bare fordi jeg har kort hår selv. Eldre kvinner med langt hår synes jeg er helt forferdelig. Med unntak av de som har langt tykt flott hår. Og det er et fåtall. 

Kvinner som absolutt skal ha langt hår er så harry. 

Selv er jeg 37, og og har helt kort rufsete sveis. Får mye positive tilbakemeldinger på den. Praktisk og veldig enkel.

Anonymous poster hash: f163d...bc1

Annonse

Forstår at kort hår er praktisk, men jeg hadde følt meg lite kvinnelig om jeg og mannen plutselig skulle ha samme hårfrisyre

Da har du ikke mye kvinnelighet på lager. 

Langt hår er fint på noen få, lettere å finne kortere frisyrer til de aller fleste.

Anonymous poster hash: 4b7fd...c8d

Forstår at kort hår er praktisk, men jeg hadde følt meg lite kvinnelig om jeg og mannen plutselig skulle ha samme hårfrisyre

Om du og mannen hadde endt opp med lik frisyre vil jeg påstå at dere har en lite flink frisør. Det er stor forskjell på herrefrisyre og kort damefrisyre. En tøff, kort sveis på en moden dame kan være både pent og kledelig.

Anonymous poster hash: 8d5e1...f8a

Annonse

Det er vel få gamle damer som har en tykkelse og kvalitet på håret som egner seg til å være langt. Tynt, pjuskete og pistrete hår er sjelden pent langt...Anonymous poster hash: 646c7...01a

Det er litt heksete

Anonymous poster hash: cc1cc...72e

For å holde seg til temaet, jeg klippet meg kort da jeg var 16 år. Sparte til langt igjen nå, og trodde jeg skulle bli gal av alt det håret! Jeg har tykt og noe krøllete hår. Ganske så fint hår. Og jeg kan ikke fordra langt hår på meg selv! Gir frisøren min frie tøyler, så har hatt mange spennende sveiser. Får utelukkende positive tilbakemeldinger. Betydelig flere komplimenter for kort hår enn for langt.

Som med oss unge så synes jeg det kommer veldig an på. Noen eldre passer fint til langt hår, mens noen passer til kort hår. Se bare på alle de flotte skuespillerne som er 50 + med ulike frisyrer. Selv om det er kort så trenger det ikke å være kjedelig.

Anonymous poster hash: 57f08...628

Mange ender opp med kort hår uten noe "schwung", ikke blir det stylet eller ordnet på noen måte. Da er man gått i kjerringfella synes jeg. Det går an å ha fine, korte frisyrer og, men man må fortsatt ordne det, og kle det! Men mellomlange frisyrer/ bob-style kler mange! Så om man bare slipper på seg litt lengde til en type bob med litt kvinnelighet, unngår man å se så trist ut. Langt og pistrete hår på eldre (45+), er ikke pent! 

Anonymous poster hash: 175a6...8d2

Er man virkelig "eldre" når man har passert 45??

Anonymous poster hash: 8d5e1...f8a

He-he... nei. Er vel bare barn som tror det - burde i hvert fall bare være barn som mener det i dag ;)

Når man blir eldre så er det noen som blir mer dradd i ansiktet, for disse vil en kortere frisyre "løfte" uttrykket og dermed være med på få personen til å se yngre ut. Kort trenger jo ikke være kort-kort.

Hvilken frisyre man har er jo ikke aldersavhengig, det kommer an på hva man kler og ikke kler.

Det å bruke uttrykket "kjærringsveis" gir meg meeeget unge og umodne vibber :P

Anonymous poster hash: d4ca1...b62

Tråden er moderert.

Det er fjernet upassende og krenkende uttrykk som Barn i magen/Din baby ikke ønsker å bli assosiert med. Vennligst pass på ordbruken i denne debatten.

Kira

Hahahahaha! Hva i all verden sto det her da!? En fryktelig kommentar om ....hår!!!! Hahaha hahaha!

Anonymous poster hash: 77a64...0d7

Tråden er moderert.

Det er fjernet upassende og krenkende uttrykk som Barn i magen/Din baby ikke ønsker å bli assosiert med. Vennligst pass på ordbruken i denne debatten.

Kira

Hahahahaha! Hva i all verden sto det her da!? En fryktelig kommentar om ....hår!!!! Hahaha hahaha!

Anonymous poster hash: 77a64...0d7

Det stod svært rasediskriminerende uttrykk.

Anonymous poster hash: 2e981...168

Henger kanskje sammen med at det var ungdommelig og in når de var unge. Modeller, som twiggy, hadde kort hår.

Det jeg syns er direkte stygt er at de striper håret slik det blir et merkelig fargespill i håret, litt som pelsen til et lemen.

Anonymous poster hash: 9cc32...2a7

Mange ser dradd ut i ansiktet med lengde på håret.

Håret til de fleste blir tynnere og får dårligere kvalitet.

Flises lettere og blir tørt.

Har nok sammenheng med at hormonnivået blir lavere. Noe som også virker inn på slimhunnene.

Jeg har langt hår selv, men syns det er så mange pene korte frisyrer. Har hatt kort hår to gang for ca. 25 og 14 år siden. Syns det var fint, men mer praktisk for meg med hår jeg kan sette opp siden jeg er kokk.

Tenker å klippe det igjen en eller annen gang.

Anonymous poster hash: 0ae47...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...