Gå til innhold

Hva kan man forvente å se på tidlig UL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det kommer an på ultralydapparatet. Når man er 5 uker og 4 dager gravid (ca 25 dager fra unnfangelse) skal hjertet begynne å slå. Jeg var på ultralyd når min sønn var 3 uker. Da var det bare en svart prikk. Så var vi 6 uker. Så da en strek med blinkende hjerte, i uke 9 var det en fin rekebaby der og uke 12 var det en skikkelig baby som slo salto og lekte gjemsel.

Dere som har vært på såpass tidlig UL, dere betaler for det selv, ikke sant...? Og hvor mye har dere betalt, kan jeg spørre om det...? Og hva er grunnen deres for å gjøre det? Jeg er IKKE fordømmende (følte at det kunne se ut som det..), men bare nysgjerrig :)

Håper noen svarer :)

Dere som har vært på såpass tidlig UL, dere betaler for det selv, ikke sant...? Og hvor mye har dere betalt, kan jeg spørre om det...? Og hva er grunnen deres for å gjøre det? Jeg er IKKE fordømmende (følte at det kunne se ut som det..), men bare nysgjerrig :)

Vi betalte selv ja. Tror det var 1100kr. Vi ville fortelle om graviditeten i julen pga en meget tøff høst med dødsfall i nær familie, og ønsket å gi familien noe positivt å fokusere på i første julen etter dødsfallet :) Men siden jeg var i min 8. uke julaften, ville vi se at alt var i orden før vi sa det. Selv om man aldri har noen garantier er jo hjerteslag i uke 7 et veldig positivt tegn :)

Vi betalte selv ja. Tror det var 1100kr. Vi ville fortelle om graviditeten i julen pga en meget tøff høst med dødsfall i nær familie, og ønsket å gi familien noe positivt å fokusere på i første julen etter dødsfallet :) Men siden jeg var i min 8. uke julaften, ville vi se at alt var i orden før vi sa det. Selv om man aldri har noen garantier er jo hjerteslag i uke 7 et veldig positivt tegn :)

Tusen takk for svar! Jeg vurderer dette selv fordi jeg har hatt en graviditet utenfor livmoren tidligere.

Annonse

Jeg for min del vil bare få det bekreftet at jeg er gravid 😄 Skal dit på torsdag, og hun sa det kostet 950kr.

Jeg tror ikke noe på at jeg er gravid nemlig, for føler meg som før.

Apropos... Skal man kunne kjenne livmoren selv så tidlig? Er 6+5 nå!

HI

Anonymous poster hash: 0cbfb...426

Jeg for min del vil bare få det bekreftet at jeg er gravid 😄 Skal dit på torsdag, og hun sa det kostet 950kr.

HI

Nei, livmoren er nok ikke stor nok enda. Jeg kjente den så vidt i uke 9, og jeg venter nummer fire.

Jeg har hatt to tidlige ul. Den første av det offentlige da jeg mistet i høst, og en privat i uke 12. Jeg ville få bekreftet liv og se til at alt var ok før vi fortalte venner og familie. Den private kostet 1400 - fikk med film og bilder som var veldig kjekke å ha i forbindelse med å fortelle.

Anonymous poster hash: 84603...138

HI

Nei, livmoren er nok ikke stor nok enda. Jeg kjente den så vidt i uke 9, og jeg venter nummer fire.

Takk for svar 😊

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...