Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Hvor lenge holder grov pasta seg (kokt) i kjøleskapet? Hva med grillet kylling? Har noen få biter igjen fra middag på tirsdag, kan jeg spise dem i salat lørdag? Anonymous poster hash: e3b4e...0ee
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 Å hjelpes.... det hadde jeg aldri spist! Pasta og kylling er noe av det som det dannes raskest bakterier i. Jeg spiser aldri pasta som har ligget mer enn et døgn i kjøleskapet. Samme med kylling. Så nei, så lenge du ikke sjanser på en matforgiftning og magesjau så la være å spise det i morgen! Mye bedre å spørre slik du gjør enn å lære "the hard way" Anonymous poster hash: a1424...968
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Jeg ville ikke tatt sjansen på å spise det nei. Spesielt rester pasta og ris kan potensielt være dødelig (ja, dødelig! Google det!) hvis det har stått ute i romtemperatur for lenge etter at det er kokt. Og generelt har jeg sett anbefalinger om at middagsrester kan oppbevares i kjøleskap i to døgn før detvar spises. Ris må spises etter max 24 timer, og da KUN dersom det har blitt avkjølt raskt og satt i kjøleskap. Anonymous poster hash: 4e98a...e6b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #4 Skrevet 14. februar 2015 takk for svar! Ja jeg visste om farene ved pasta som har stått i romtemperatur, så passet på å sette den inn med en gang den var avkjølt.Planen var å spise det dagen etter men mye å som skjedde denne uka, så glemte det.Men da spiser jeg det ikke, takk for råd:) Anonymous poster hash: e3b4e...0ee
<3Barn&Engler<3 Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Pasta og kylling kan ligge 3 dager i kjøleskap, så lenge det er oppbevart tett.. Etter 3 dager er det utrygt å bruke.Dette er retningslinjen for kantiner og lignende, når det kommer til pasta, kylling, fisk og egg.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #6 Skrevet 14. februar 2015 Hvis kyllingen har vært skikklig stekt og ser og lukter vanlig ville jeg greit spist den, spessielt etter ny oppvarming. Stekt kylling holder seg ganske godt. Pastaen ville jeg vært mer betenkt på. Anonymous poster hash: 5aef9...d31
Gjest Gul stjerne Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Ei venninne av meg jobbet på pastarestaurant og fortalte følgende: En gang i uka ble det kokt opp store mengder pasta, al dente. Dette ble plassert i bakker hvor olivenolje ble helt over og pastaen ble satt i kjøleskap. Pastaen holdt seg god lenge, og ble brukt i åtte dager
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Ei venninne av meg jobbet på pastarestaurant og fortalte følgende: En gang i uka ble det kokt opp store mengder pasta, al dente. Dette ble plassert i bakker hvor olivenolje ble helt over og pastaen ble satt i kjøleskap. Pastaen holdt seg god lenge, og ble brukt i åtte dager ÅTTE DAGER! Det er nesten så jeg ikke tror på det for å være ærlig. Når det er sagt, så er det jo bare utrolig trist at en "pastarestaurant" ikke en gang klarer å servere nykokt pasta til kundene sine... Tragisk more like it. Så forbanna lang tid tar det altså ikke. Anonymous poster hash: 4e98a...e6b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #9 Skrevet 14. februar 2015 Ei venninne av meg jobbet på pastarestaurant og fortalte følgende: En gang i uka ble det kokt opp store mengder pasta, al dente. Dette ble plassert i bakker hvor olivenolje ble helt over og pastaen ble satt i kjøleskap. Pastaen holdt seg god lenge, og ble brukt i åtte dager Herregud så tragisk Anonymous poster hash: a726f...d44
Gjest Gul stjerne Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Joda, det er helt sant, jeg ble fortalt dette. Restauranten lå på Torshov i Oslo. Tror det er en pub der nå.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Joda, det er helt sant, jeg ble fortalt dette. Restauranten lå på Torshov i Oslo. Tror det er en pub der nå. De må ha hatt en del kunder som ble dårlig. Bare flaks for dem at det ikke fikk alvorlige følger. Anonymous poster hash: 4e98a...e6b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #12 Skrevet 14. februar 2015 I følge en kokk som var hjemme hos meg, så holder stort sett all mat seg i 1 uke i kjøleskapet, forutsatt at det er riktig nedkjølt. Anonymous poster hash: 32b33...f94
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2015 #13 Skrevet 14. februar 2015 I følge en kokk som var hjemme hos meg, så holder stort sett all mat seg i 1 uke i kjøleskapet, forutsatt at det er riktig nedkjølt. Anonymous poster hash: 32b33...f94 Men pasta og kylling er blant den maten man må være ytterst forsiktig med, derfor regelen om 3 dager Tryggest for den som spiser. Anonymous poster hash: e4d1c...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå