Gå til innhold

*IKM uke 12 *

Anbefalte innlegg

Det er utrolig vondt å miste, og jeg er lei meg for at du også har opplevd det. Trøsten er jo at man hvertfall har barn fra før, det har hjulpet meg :) men vi prøver litt til på sistemann, før tiden renner fra oss.

Krysser armer og bein for deg også :)

Fortsetter under...

Okej... jeg klarte ikke la vær når jeg så postkassa lå full av billigtester.

Jeg tok en... og det er to streker der ... :o altså, den er så ultrasvak at den nesten er usynlig, men JEG ser den!! 10 DPO. Den er så svak at den ikke kommer med på bilde engang. Hjeeeelp, nå får jeg megaforhåpninger til morgendagens test!!! Jeg kan ikke tro på det før streken blir så synlig at det syns på bilde uten at man vet hvor den er på forhånd.

Jeg tok en... og det er to streker der ... :o altså, den er så ultrasvak at den nesten er usynlig, men JEG ser den!! 10 DPO. Den er så svak at den ikke kommer med på bilde engang. Hjeeeelp, nå får jeg megaforhåpninger til morgendagens test!!! Jeg kan ikke tro på det før streken blir så synlig at det syns på bilde uten at man vet hvor den er på forhånd.

Så spennende da. Krysser fingrene :)

Så spennende!!! Da kan vi helt sikkert gratulere deg med ordentlig positiv test i morgen! Gleder meg :) :)

Ja jeg fikk hjerte i halsen, men tør ikke glede meg, for den er så svak at den nesten ikke er der, også er det jo bare 10 dpo, så tør ikke glede meg før jeg ser streken like godt som jeg gjorde 12 dpo sist :)) Da var det ingen tvil. Blir veldig spennende å teste imorgen, og desto mer skuffa om den er hvit imorgen ...

Annonse

Livmortappen - Pernilles erfaringer printButton.png emailButton.png Skrevet av "Pernille"    søndag 11. desember 2005 Ved hjelp av noen timers søking og surfing og litt hjelp fra Amorgirl på SnartMamma tror jeg endelig at jeg har funnet ut litt om hvordan livmortappen skal være ved forskjellige anledninger (selv om jeg regner med det er individuelle forskjeller ang. dette, akkurat som det er med det meste her i livet)

Før eggløsning er livmortappen

• "lukket" (bare en knøttebitteliten åpning)
  • hard som nesetippen
  • lavt plassert inni skjeden
  • "tørr" eller litt fuktig
  • kan være litt bakovervendt
  • rosarød i fargen

Noen dager før/under eggløsning er livmortappen

• åpen (noen klarer å få lirket inn en fingertupp)
  • myk som leppene
  • høyt plassert oppe i skjeden
  • veldig glatt og sleip pga. av eggløsningsslim (evt. annet vått sekret)
  • sentrert i skjeden
  • rosarød i fargen

Etter eggløsning er livmortappen

• "lukket"
  • "plugget igjen" av en slimpropp
  • hard som nesetippen
  • lavt plassert i skjeden
  • "tørr" eller litt fuktig
  • rosarød i fargen

Like før/under menstruasjon er livmortappen

• åpen (for å slippe ut mensblodet)
  • hard som nesetippen
  • fuktig (pga. blodet)
  • rosarød i fargen, men det blir skjult av blodet

Ved gravidiet er livmortappen

• tett "lukket" (åpner seg i ukene/dagene/timene før fødselen)
  • "plugget igjen" av en slimpropp (den velkjente slimproppen som alle fødeklare leter etter)
  • "tørr", litt fuktig eller våt - veldig individuelt
  • blålilla i fargen
  • middels myk - på en litt spesiell måte - myk på "utsiden", men er hard like under "overflaten" (denne mykheten kan føles "fløyelsaktig")

........dette er ofte veldig vanskelig å kjenne forskjell på hvis man ikke har sjekket tappen endel sykluser og VET hvordan den er til vanlig. Den blir helt myk (og avflatet) når fødselen nærmer seg.

For å finne livmortappen stikker man en finger eller to langt inn i skjeden til man finner noe rundt med et hull i midten. Når man finner den så er man ikke i tvil om at det ER den - skjedeveggen føles definitivt helt annerledes ut.

Pass på at fingrene er rene og ha kortklipte negler slik at ikke noe blir opprispet under sjekkingen. Og til slutt - passe på å bruke samme stilling hver gang man sjekker for ikke å få forskjellige "høyder" på tappen. Å sitte på huk, sitte på do, stå med et bein på doen e.l. er greie stillinger for livmortappsjekking.

Åååå, så kjedelig Jenta30!! Men, det er jo tidlig enda, og så lenge mensen ikke kommet, så er det masse håp enda :)

Her kjenner jeg at mensen er underveis, masse murringer og litt blødning...så da er det virkelig over for denne gang. Men jeg har hvertfall fått mer normal syklus etter at vi mistet i januar, og det er bra :)

Ja nå ble jeg ordentlig skuffa og lei meg.

Har sagt til mannen nå at vi kan ta de 4 siste doble pergokurene jeg har i skuffen hjemme som gynekologen har skrevet ut.

Etter det må jeg sette strek. Jeg orker ikke mer skuffelser og hormoner som gjør meg gal i hode :(

Annonse

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver kjære deg! Det er vondt og vanskelig, men så innmari verdt det når vi lykkes <3

Skjønner godt du er skuffet nå, men se det Ann litt...vent og se om mensen kommer. Ellers får vi motivere hverandre inn i en ny pp, og heie på hverandre :)

Det er så urettferdig 😔😔 alle andre rundt oss popper ut unger på løpende bånd : obs, vi ble gravid 2 uker etter vi tok ut spiral, eller som hun ene i den "utvida" familien vår presterte å si; de sleit skikkelig med å få nr 3, det tok hele 2,5 mnd før hun ble gravid !

*dagens utblåsing* takk Gud for at det er fredag, nå må jeg bare holde maska på jobb, også er det fritt frem for å gråte i puta ikveld 😭

Ja, føles veldig urettferdig.. Ei venninne av meg skal slutte på pilla og starte prøving i høst.. Kjempekoselig tenkte jeg, kanskje vi får barn ganske tett😊 og så kom det kommentar fra venninne nr to. "Ja, hu blir vel gravid før deg, du som er så treig".. Vet det var en spøk, men sårt allikevel. Hu selv har på sine 3 brukt maks 3 mnder på å bli gravid, men "hu vet hvordan det er å gå og vente". Vanskelig å holde munn til sånne kommentarer😁

Så kjett Jenta30!

I går kom det såvidt blod under sengehyggen... Ikke blødd noe mer etterpå, men nå har murringene i magen meldt seg og, så TR er nok rett rundt hjørnet! Åhh.. Hva skal man gjøre for å spiren til å sitte!?

skjønner du blir oppgitt etter 8 pp.Men må bare fortelle at jeg brukte 8 mnd på å bli gravid med første barnet.Da var jeg 22 år.Jeg hadde da brukt ppiller siden jeg var 15 år.Før den 8 pp fikk jeg provera og da satt spiren på første forsøk.etter det har jeg vært gravid 3 g og da har jeg blitt gravid på 3 pp alle gangene :)

Jeg forstår også veldig godt at du er oppgitt. Jeg forventa ikke at det klaffa denne mnd her.. Men.. så blir man kvalm sånn helt ut av det blå, og så begynner man å lure.. så da blir man skuffa likevel når tr kommer 2 dager for seint. Trøster meg med et STORT glass rødvin i kveld.. Jaja, vi sees i ikm uke 16. Spent på hvordan det blir å få det til å klaffe i påsken, på hyttetur sammen med familien!

4rxfm1.jpg2n093tl.jpg

Nå er jeg superspent til i morgen svak rosa bt strips ultrasvak cb pluss.ikke godt å se på bilde men. Synd jeg ikke har flere bt strips for det spørs vel om cb pluss blir særlig sterkere til i morgen . Puh dette er nervepirrende, håper det ikke er narre strek igjen.

Endret av attpåklattnr2

Oj, krysser fingrene for deg!! 

TR kom snikende i mårrest (1 dag forsinket!) og jeg som fikk sååå forhåpeninger i mårrest når tempen min faktisk steig igjen!! Kasta meg inn på badet for å ta en test med tidenes smil rundt munnen. 

Blendahvit og plutselig rødt på papiret.......... tidenes nedtur. 
Men hiver oss inn i pp5 og krysser fingrene. I det minste har vi bestilt oss sydentur i mai for å feire 17-mai rundt et deilig basseng <3

Her ble det en kjempesvak CB pluss.Føler meg ikke sikker på at det er positiv enda nei.venter bare på at apoteket skal åpne så skal jeg prøve meg på en sånn A1 test.Viss jeg er gravid så øker sikkert ikke hcg før i morgen.nervepirrende dette altså :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...