Gå til innhold

Unngå graviditet i mars?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har et desemberbarn, og det er helt problemfritt:) Og for min del er ønsket om et barn så stort at jeg velger å ikke hoppe over en måned med prøving pga en slik bagatell. Etter 2 spontanaborter er det viktigste for meg å faktisk å få en baby..

Kunne ikke brydd meg mindre. Desember er en fin måned.

Anonymous poster hash: 383c7...fe1

Enig. Og etter å ha vært prøver i over et år er det egentlig det samme hvilken måned det blir.

Anonymous poster hash: f31c7...875

Jeg har klart dette to ganger jeg, førstemann ble født 2. nyttårsdag og andremann kom på nyttårsaften, det er noe herk egentlig. Gå sånn på vent hele jula og bursdager rett oppi jula ...nei, takke meg til at det blir augustbaby denne gangen ;)

Anonymous poster hash: 07597...830

Har du den holdningen så tykker jeg ikkje synd om du blir gravid om 1 år.

Du får meg til å tenke at barnet er ikkje så velkommen i mine øyner når ein skal ha slike holdning.

Blir litt irriterte som har den holdningen.

Beklager at jeg blir irritert.

Anonymous poster hash: 06b2d...1c7

Jeg er selv desemberbarn.. Og i min nære familie er vi hele 10 stk som har bursdag i desember, så ja.. Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil ha desemberbarn, og at jeg vil hoppe over mars dersom det ikke klaffet før da. Nå er vi der, og jeg kan helt garantert si at jeg ikke vil klare å gjøre det..Så blir det ingen spire denne mnden, pp 7, så blir det nok vanlig prøverunde i mars og ja😊

Du får meg til å tenke at barnet er ikkje så velkommen i mine øyner når ein skal ha slike holdning.

Å herregud... Irritert for dette??

Vi hopper fint over en mnd, men det er jo også fordi jeg har blitt gravid på 1. forsøk hver gang. Så jeg forstår godt at de tenker sånn... men når det er sagt så hadde jeg aldri hoppet over 1 mnd om jeg hadde prøvd i 12 mnd. Sannsynligheten er jo ikke større nødvendigvis (men det skjer fort når du ikke ønsker det skal skje :P)

Anonymous poster hash: c695b...075

Annonse

Har du den holdningen så tykker jeg ikkje synd om du blir gravid om 1 år.Du får meg til å tenke at barnet er ikkje så velkommen i mine øyner når ein skal ha slike holdning.Blir litt irriterte som har den holdningen.Beklager at jeg blir irritert.Anonymous poster hash: 06b2d...1c7

Å herregud... Irritert for dette??Vi hopper fint over en mnd, men det er jo også fordi jeg har blitt gravid på 1. forsøk hver gang. Så jeg forstår godt at de tenker sånn... men når det er sagt så hadde jeg aldri hoppet over 1 mnd om jeg hadde prøvd i 12 mnd. Sannsynligheten er jo ikke større nødvendigvis (men det skjer fort når du ikke ønsker det skal skje :P) Anonymous poster hash: c695b...075

jeg tenker på dei som sliter og leser slike innlegg blir irriterte over holdningen.

Jeg syntes det er pes med desember, er det selv og vi er en del i familien som er...

Så hadde planer om å ikke prøve i mars/april ;)

-men veit ikke helt lenger, pp 5 nå :)

Skjønner veldig godt at de som sliter med å få barn ikke vil hoppe over den mnd!!!

:)

Tror vi kommer til å hoppe over både februar og mars. Eventuelle terminer hadde blitt i slutten av november eller desember. Vi synes det er kjedelige datoer for ungen, og så tenker vi at de som er født sent på året ofte henger etter på skolen de første årene.. Vi har blitt fort gravide før, så når vi nå skal prøve på nr 3 håper vi det går like fort :)

Hva er galt med å planlegge hvis man har mulighet? Sleit litt sjøl denne runden (brukte et år), men tenker vel ikke at andre fortjener å slite bare fordi de ønsker å planlegge. JEG blir irritert av folk som ikke kan skrive skikkelig....

Vi startet vår første PP nå i februar, vi. Har ingen anelse om det vil ta lang tid eller ikke å bli gravid, baby er velkommen når som helst her i huset.

Har forståelse for at noen syns det blir mye med desemberbarn og velger å utsette av praktiske årsaker, men jeg tror ikke det hadde vært noe problem for oss. Samboer er romjulsbarn og har ingen negative erfaringer med det. 

Vi har en pause nå og starter opp igjen etter mensen i april. Dette har veldig lite med det å få desemberbarn å gjøre! Det har med å gjøre at jeg har gjennomgått to ufrivillige aborter og det tærer på psyken. Derfor fant vi ut at det var godt nå og tenkte på andre ting. Og det funker bra for meg med en pause kjenner jeg. Vi skal på ferie i april, i 3 uker, og i løpet av ferien er vi forhåpentligvis i gang med prøving igjen. :-)

Jeg kunne tenke meg å få barn neste år, så jeg vurderer å starte i april eller mai.

Har nettopp blitt enig med samboeren min at vi skal prøve å få barn (ingen av oss har barn).

Samboeren min er desemberbarn, og han synes det var kjedelig å være født så sent på året. Han ble født 1 mnd for tidlig, så egentlig skulle han vært januarbarn. Jeg syns det er nok stress i jula som det er, så jeg kunne tenkt meg et barn tidlig i januar ;)

Jeg kunne tenke meg å få barn neste år, så jeg vurderer å starte i april eller mai.

Har nettopp blitt enig med samboeren min at vi skal prøve å få barn (ingen av oss har barn).

Samboeren min er desemberbarn, og han synes det var kjedelig å være født så sent på året. Han ble født 1 mnd for tidlig, så egentlig skulle han vært januarbarn. Jeg syns det er nok stress i jula som det er, så jeg kunne tenkt meg et barn tidlig i januar ;)

Hadde foreldrene hans valgt å vente med å prøve til april så ville han jo ikke blitt født ;)

Vi prøver alle måneder, tenker ikke så mye på når barnet blir født, det er uvesentlig i det større bilde.

Anonymous poster hash: 75655...d73

Kun en som ikke har prøvd lenge vil si noe så rart. Irriterende med desemberbarn? Nei her kommer de når de kommer. Men jeg tenkte annerledes for en hel haug med år siden da vi startet prøvingen. Den gangen jeg fortsatt trodde jeg kunne velge.

Det er faktisk i så fall et luksusproblem og ingenting annet. 

Anonymous poster hash: 0532c...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...