Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff, jeg vet hvordan det er og føles :( det er tungt å være sliter. Har dager hvor jeg gir opp inni meg og bare har lyst til å legge hele prosjekt baby på hylla for evig, men det går jo ikke det heller.. 

Ikke gi opp :) Jeg var helt motløs når jeg i august ifjor begynte på pergokur nr. 4... men da ble jeg jammen gravid med tvillinger også. Pergoen hadde sånn sett ikke noe med at jeg opplevde en MA. 

Nå går jeg på dobbel pergo igjen og får eggløsning imorgen eller mandag :) Har fått el-slim og monitoren er foreløpig på høy, så vi legger inn akskjer alt vi orker ;) 

Jeg vet at det ikke er sikkert det går nå heller, men har 4 kurer til i skuffen, og med pergo har vi i det minste en liten sjans i motsetning til 0 % sjans uten pergo :) :)

Fortsetter under...

Her inne virker det som så mange får utskrevet pergo.. Vi har nå prøvd å få barn i over et år uten hell.. Ikke slår jeg ut på el-tester og fastlegen min tror jeg har pcos, men alikevell var det ikke snakk om å gi meg pergokur nå. Jeg måtte først på utredning på sykehuset.. Noe jeg har fått henvisning til, men sykehuset mente jeg ikke var en del av den høyst prioriterte pasientgruppen, men jeg kunne forvente time innen utgangen av august 2015.. Så det vil si vi må gå enda et halvt år til uten noe hjelp.. Flere som har erfart dette? Hva måtte dere gjennom før dere fikk pergokur?

Det høres ut som en ubrukelig fastlege gitt.

Jeg måtte ikke igjennom noenting. Jeg kjenner kroppen min godt og visste at her var det store problemer med eggløsningen. Sa hvordan det var til legen og ba om henvisning til gynekolog. Det fikk jeg og gynekologen skrev ut pergo til meg. Gynekologen var sløv og gadd ikke følge meg opp med hverken ultralyd eller blodprøver ( noe som er ganske vesentlig for å sjekke hvilken dose som fungerer. Enkel, dobbel eller trippel ) 

Klaget på gynekologen og har nå fått verdens flinkeste gynekolog som har jobbet som fertilitetsspesialist i 11 år :) Oppfølgingen er helt vanvittig god :) Nye gynekologen fant fort ut at 2 enkle pergokurer slettes ikke ga meg eggløsning og satte meg på dobbel som ga meg fin og god eggløsning. Ble tvillinggravid på dobbelkur nr. 2 :)

Mistet desverre, men er igang igjen på dobbel pergo nå :)

Du burde bytte lege, det er jo forferdelig å gå sånn å vente. 

Det mest irriterende med det hele er at vi var hos legen i november i fjor og da fikk vi beskjed om å prøve ut året og hvis det ikke skjedde noe skulle vi få utredning. Hun burde vell ha visst at det kom til å ta såpass lang tid bare å få time på sykehuset, så da kunne hun jo sendt henvisning da.. Men men, lett å være etterpåklok kanskje..😑 kan ikke bytte lege mer nå, dette er 3. lege jeg bytter til for å finne ei som har litt forståelse for "situasjonen" vår.. Kanskje jeg burde bare ta kontakt med Drammen private gyn.klinikk.. Blir jo mye dyrere.. Men da trenger jeg hvertfall ikke vente halvt år og blir kanskje tatt mer på alvor(?) ...

Jeg var hos privat. Var aldri hos legen min. Fikk pergo, han som foreslo det og han følger meg opp. Fikk time uka etter jeg ringte dit, så ikke akkurat noe ventetid heller. Må jo betale alt selv, men syns det var verdt det. Koster jo ikke så mye for en time hos gynekologen uansett.

Annonse

Hurra MissMj :) :) Gratulerer såå mye!

Testen blir nok sterkere skal du se :)

Tusen takk, jeg håper virkelig det 😊🌸 har null symptomer, så jeg klarer liksom ikke å glede meg over dette enda! Men det endrer seg nok 😊👍 lykke, lykke til til alle dere andre 😊👏🌸🌸

Det mest irriterende med det hele er at vi var hos legen i november i fjor og da fikk vi beskjed om å prøve ut året og hvis det ikke skjedde noe skulle vi få utredning. Hun burde vell ha visst at det kom til å ta såpass lang tid bare å få time på sykehuset, så da kunne hun jo sendt henvisning da.. Men men, lett å være etterpåklok kanskje.. kan ikke bytte lege mer nå, dette er 3. lege jeg bytter til for å finne ei som har litt forståelse for "situasjonen" vår.. Kanskje jeg burde bare ta kontakt med Drammen private gyn.klinikk.. Blir jo mye dyrere.. Men da trenger jeg hvertfall ikke vente halvt år og blir kanskje tatt mer på alvor(?) ...

Jeg ville helt klart dratt til privat!

Er det vanlig gynekolog du har fått henvisning til? Du kan jo dra til privat gynekolog nå, og så benytte deg av timen i det offentlige i august. Du rekker jo bare en legetime eller to før august, så det er jo ikke veldig mye penger det er snakk om.

Jeg fikk time etter halvannen måned. Gynekolog har ikke foreslått pergo da, da han først vil finne ut hvorfor jeg ikke har EL.

Det mest irriterende med det hele er at vi var hos legen i november i fjor og da fikk vi beskjed om å prøve ut året og hvis det ikke skjedde noe skulle vi få utredning. Hun burde vell ha visst at det kom til å ta såpass lang tid bare å få time på sykehuset, så da kunne hun jo sendt henvisning da.. Men men, lett å være etterpåklok kanskje.. kan ikke bytte lege mer nå, dette er 3. lege jeg bytter til for å finne ei som har litt forståelse for "situasjonen" vår.. Kanskje jeg burde bare ta kontakt med Drammen private gyn.klinikk.. Blir jo mye dyrere.. Men da trenger jeg hvertfall ikke vente halvt år og blir kanskje tatt mer på alvor(?) ...

Jeg ville helt klart dratt til privat!

Er det vanlig gynekolog du har fått henvisning til? Du kan jo dra til privat gynekolog nå, og så benytte deg av timen i det offentlige i august. Du rekker jo bare en legetime eller to før august, så det er jo ikke veldig mye penger det er snakk om.

Jeg fikk time etter halvannen måned. Gynekolog har ikke foreslått pergo da, da han først vil finne ut hvorfor jeg ikke har EL.

Takk for rådet😊 men jeg ringte sykehuset idag, og hun jeg pratet med sa at de nå hadde mottatt all info om både meg og samboern så vi kom til å motta brev fra dem iløpet av denne uka eller tidlig i neste om innkalling til blodprøver etc. Så hun mente det kommer til å gå mye fortere alikevell.. Er det noe rart man blir forvirra sier jeg bare.. Men da blir det visst god hjelp å få tidligere enn forventet, og ikke noe er bedre enn det!😊

Annonse

Hei kjære prøvere:)

Jeg har vært i deres sko og trodde alt håp var ute etter 5 spontanaborter og 1 graviditet utenfor livmor. Jeg ble alltid gravid med enkel pergokur, men mistet i uke 7 alle gangene . Det som funket for meg var og ta en lapraskopi ( kikkhullsopperasjon ) for og se om noe sperrer veien for sædcellene, om eggstokker, eggledere og livmor er i orden. Og å begynne med akupunktur for barnløshet. Det er viktig og ha en god samtale med akupunktøren ved første time. Få kartlagt problemet og ta det med medikamenter som pergo. Anbefaler på det sterkeste klinikk fjeld på Majorstua i Oslo!!! Jeg ble gravid etter 4 besøk der. Og fosteret er nå 24 uker og sitter enda <3 Det finnes håp men man må bare finne ut av hva som er problemet og så behandle. Det er alfa omega og ha en god og fast gynekolog!!Vil legge til at jeg har endometriose og av den grunn kunne hatt vanskeligheter med og få barn men gikk fint:) Lykke til og er det noe er det bare og spørre jeg har laang erfaring ;)

• 2 uker senere...

Hvor lenge var dere prøvere før dere fikk pergo? Er det kun gynekolog som kan gi pergo, eller kan fastlegen gjøre det?

Er nok kun gyn, tror jeg! Jeg var prøver nå i ca 7 mnd før jeg fikk pergo. Hun ville i utgangspunktet at jeg skulle vente litt, men siden jeg ble raskt gravid på pergo forrige gang jeg brukte det, tok hun sjansen på å gi mg det litt tidligere. Og nå er jeg 5+2 me en liten spire 🌸

Har tatt to pergokurer, en enkel og en dobbel. Iflg gyn skal jeg ta en dobbel til nå, men hun har gitt meg en for lite - slik at jeg har bare en igjen.

Har el til vanlig, og fikk også el til samme tidspunkt begge kurene. Skal jeg da satse på å ta en enkel, eller ringe inn å høre om jeg kan få en til?

Har noen av gynekologene deres sagt noe om risikoen for kreft når man tar pergotime?

Anonymous poster hash: 4bfd4...56e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...