Gå til innhold

Dere med kroniske smerter og som bruker reseptbelagt smertestillende..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ME.

Sliter mye med hodepine, kraftig hodepine. Har som regel flere dager i uken med hodepine enn uten, men tar bare smertestillende om jeg skal noe spesielt så jeg trenger "fri" fra smertene en stund. Utrolig slitsomt å gå med så mye vondt i hodet.

Sliter også med smerter i muskler og ledd, har slitasjegikt i hofter og knær som også gjør vondt. Tar egentlig aldri smertestillende pga det, det klarer jeg å leve med.

Har Paracet på resept, sterkere enn de reseptfrie. Har også pinex forte på resept og litt sterkere Ibux.

Klarer meg stort sett med paracet og tar det 2-5 ganger i uken. Er hodepinen så intens at jeg ikke klarer sove tar jeg pinex forte. Boksen med ibux har stått veldig lenge, det tar jeg nesten aldri.

Anonymous poster hash: 77309...a06

Jeg bruker voltaren for muskelknuter langs skulderbladet. Tar de ved behov, noen ganger flere ganger i uka , andre ganger 1 gang i mnd.

Har også noblegan og Paralgin forte i skapet men de bruker jeg sjelden.

Gjest enlitenfraatilå

Har FM og kronisk hodepine.Bruker nobligan og paracet i veldig dårlige perioder.

Ellers så holder jeg smertene rimelig i sjakk ved å passe kosthold samt trene i basseng 2 ganger i uken. 

Annonse

Jeg har ME. Tar 3-4 gram paracet hver dag. 1 g (tror jeg) Naproxen E hver dag. 30 mg sarotex før jeg legger meg hver kveld.

Har anfallsmedisin til migreneanfallene. Har paralgin forte for de dårligste dagene.

Jeg bruker paracet, naproxen e og sarotex mot smerter i ledd, muskler og hud og hodepine. Ligger ofte våken med smerter om kvelden og nettene.

Før hadde jeg migreneanfall opp til 10 ganger i måneden og de varte fra 1-3 dager.

Bruker ikke paralgin forte så ofte, går vel 1 pk + i året (20 stk.)

Kronisk hodepine etter en ulykke for mange år siden.

Etter akupuntur behandling som fikk dempet smertene slik at medisinene virket litt bruker jeg nå 4 nobligan, parasett og ibux nesten hver dag. Nå har jeg en super god periode igjen, bruker bare ibux og parasett hver dag.

Fikk for en stund siden sterekere nobligan, den første dagen var jeg i himmelen da smertene var helt borte. Utrolig rart å ha en dag uten smerter, men gleden ble kortvarig desverre. Så har gått tilbake på nobligangen jeg har hatt.

Min mann gir seg ende over for han ser jeg har vondt og jo me vondt jeg har det jo mer gjør jeg. Stopper jeg kjenner jeg smertene mer, så jeg må holde på med noe hele tiden.

Anonymous poster hash: b5591...587

Clusterhodepine: Imigran, Ketorax. Hyppig i anfallsperioder, så ingenting i lange perioder.

Tensjonshodepine: Paracet, Pinex Forte, Ibux. Hyppig i perioder, maksdose per døgn.

Adenomyose (ekstreme "menssmerter"): Naproxen, Cataflam, Pinex Forte, Ketorax. Hyppig et par dager  i måneden.

Anonymous poster hash: 948b9...cab

Min mor har fibromyalgi og bruker oxynorm og en drøss med andre sterke medisiner.

Det er visst ingen i hele Norge som er så hardt rammet av fibromyalgi som henne.

Eneste som feiler den kjerringa der er psykisk. Hun har 4 barn, ingen av oss orker å ha kontakt med henne, hun er gal.

Hvordan hun kan overbevise legen om at hun trenger disse tbl kan jeg ikke fatte og begripe.

Anonymous poster hash: 8b196...b34

Min mor har fibromyalgi og bruker oxynorm og en drøss med andre sterke medisiner.

Det er visst ingen i hele Norge som er så hardt rammet av fibromyalgi som henne.

Eneste som feiler den kjerringa der er psykisk. Hun har 4 barn, ingen av oss orker å ha kontakt med henne, hun er gal.

Hvordan hun kan overbevise legen om at hun trenger disse tbl kan jeg ikke fatte og begripe.

Jeg kjenner ikke moren din, så jeg bør egentlig ikke uttale meg.. Men kan det hende hun har en psykisk lidelse samt kroniske smerter? Det kan eventuelt være en slags selvmedisinering hun driver med for å dempe psykiske plager?

Anonymous poster hash: db461...d57

Annonse

Kroniske leddsmerter. Jeg blir så lett kvalm av diverse tabletter, men har funnet noe som fungerer for meg, Vimovo. Det er en tablett med 2 virkestoff, et for magen og et for smertene. Jeg tar også paracet fast. Bruker stikkpiller så sant det er toalett tilgjengelig. De gangene dette ikke tar smertene tar jeg Tramadol. Har Prøvde Paralgin forte både tabletter og stikkpiller før Tramadol, men da blir jeg kjempekvalm. Ikke så lett med ømfintlig mage i kombinasjon med kroniske smerter.

Anonymous poster hash: 57727...fdb

Hvordan hun kan overbevise legen om at hun trenger disse tbl kan jeg ikke fatte og begripe. Anonymous poster hash: 8b196...b34

Jeg kjenner ikke moren din, så jeg bør egentlig ikke uttale meg.. Men kan det hende hun har en psykisk lidelse samt kroniske smerter? Det kan eventuelt være en slags selvmedisinering hun driver med for å dempe psykiske plager?Anonymous poster hash: db461...d57

Det er jeg ikke i tvil om, problemet er at hun ikke vil innse det.... Og få hjelp. Så hun har ødelagt forholdet til alle sine 4 barn, og resten av familien istedenfor..

Jeg har FM og lett tilbakevendende depresjon.

Jeg har mye smerter å er utrolig sliten av å gå sånn. ( har et utrolig stort søvnbehov)

Har prøvd sarotex og neurontin.

sarotex hjalp ikke annet enn for søvn å jeg gikk vanvittig mye opp I vekt.

neurontin ble jeg rett å slett uvel av da jeg ble svimmel, å folk hørtes ut som de snakka til meg gjennom en bolle...fføltes som jeg skulle besvime hele tiden.

kan ikke ha det slik når jeg har barn å skal kjøre hit å dit.

så nå tar jeg faktisk ingenting men går heller å kjenner på smertene noe som går litt utover humøret og energien men skal etterhvert til legen å be om å få prøve no anna men nå behøver jeg en pause fra leger å styr...

Anonymous poster hash: 83d8f...677

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...