Gå til innhold

Det er mer "kebab norsk" på NRK, enn det er nynorsk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke så mye på TV, men nesten hver gang jeg skrur på NRK er det noen som snakker gebrokkent norsk. Det er da ikke representativt for landet? Jeg vet ikke om det er representativt for hovedstaden og det sentrale østlandsområdet, men det er ikke representativt for resten av landet. Dessuten er det faktisk slik at flesteparten av Norges befolkning ikke bor i Oslo, flesteparten v oss bor andre steder.

Kunne de ikke heller promotert nynorsk? Det å snakke dialekt og å skrive nynorsk? Nynorsk er et offisielt skriftspråk, og et levende skriftspråk.

Jeg tenker i alle fall det ikke er særlig gunstig for språkutviklingen at vi skal pøses ørene fulle av dårlig språk, med grammatiske feil. Tenker at det å beherske norsk på høyt nivå, bør være en forutsetning for å få jobb i rikskringkastingen.

Det irriterer meg faktisk grenseløst.

Anonymous poster hash: 47968...aca

Fortsetter under...

Skrevet

Helt enig med deg.

Anonymous poster hash: f781c...dd2

Skrevet

Anser det som en umåtelig stor fordel å slippe unna nynorsk og pottit-dialekter.

Anonymous poster hash: 7bd9f...ced

Skrevet

Anser det som en umåtelig stor fordel å slippe unna nynorsk og pottit-dialekter.

Anonymous poster hash: 7bd9f...ced

Haha vedder på du er utlending ! Og nå føler jeg da for å kalle deg rasist .

Anonymous poster hash: cb5b0...eee

Skrevet

Ser ikke så mye på TV, men nesten hver gang jeg skrur på NRK er det noen som snakker gebrokkent norsk. Det er da ikke representativt for landet? Jeg vet ikke om det er representativt for hovedstaden og det sentrale østlandsområdet, men det er ikke representativt for resten av landet. Dessuten er det faktisk slik at flesteparten av Norges befolkning ikke bor i Oslo, flesteparten v oss bor andre steder.

Kunne de ikke heller promotert nynorsk? Det å snakke dialekt og å skrive nynorsk? Nynorsk er et offisielt skriftspråk, og et levende skriftspråk.

Jeg tenker i alle fall det ikke er særlig gunstig for språkutviklingen at vi skal pøses ørene fulle av dårlig språk, med grammatiske feil. Tenker at det å beherske norsk på høyt nivå, bør være en forutsetning for å få jobb i rikskringkastingen.

Det irriterer meg faktisk grenseløst.

Anonymous poster hash: 47968...aca

Det er jo riktig at flesteparten ikke bor i Oslo. Samtidig er det sånn at over 2.5 mill bor på Østlandet og det er også sånn at det er flere som bor i Oslo enn alle andre steder, det finnes jo ingen andre steder i Norge som har 20% av Norges befolkning.

Er det "dumme innvandrere-dagen" på DiB i dag? Det er faktisk ganske mange nordmenn som snakker et gebrokkent norsk. Det er altså et minst like levende talespråk som nynorsk.

Annonse

Skrevet

Det Iiiik sa. Pluss at du umulig kan se samme nrk som meg. Eller slår du bare på når det er Migrapolis?

Skrevet

Jai ikke skjonne hva do mene :o:P

Anonymous poster hash: 5c16c...b71

Skrevet

Hvilke programmer er det du ser?

Jeg hører mest "oslodialekt" og engelsk i ulike varianter jeg.

Anonymous poster hash: ec32d...93d
Skrevet

Hvilke programmer er det du ser?Jeg hører mest "oslodialekt" og engelsk i ulike varianter jeg. Anonymous poster hash: ec32d...93d

du vet, oslodialketen ER jo kebabnorsk!!

Skrevet

Dette er dagens program på NRK 1. Hvor mye "kebabnorsk" forventer du å finne her?

Skrevet

Hvilke programmer er det du ser?Jeg hører mest "oslodialekt" og engelsk i ulike varianter jeg. Anonymous poster hash: ec32d...93d

Er det det du kaller "kebabnorsk"? Det er det jeg vanligvis tenker på som talevarianten av bokmål. Da har det nok riktig at det er mye kebabnorsk på nrk :)

Skrevet (endret)

Synes nrk bugner over av alle dialekter jeg! Spesielt av nynorsk. Vi ser sikkert ikke på samme kanal..

Endret av HeltLykkelig ♥♥

Annonse

Skrevet

Er det det du kaller "kebabnorsk"? Det er det jeg vanligvis tenker på som talevarianten av bokmål. Da har det nok riktig at det er mye kebabnorsk på nrk :)

yooooll

Talevarianten av bokmål, du. Den var ny. Bokmål, og nynorsk, for den saks skyld, er utelukkende skriftspråk. Alt talemål er dialekt.

Anonymous poster hash: fcc5f...c35

Skrevet

Dette er dagens program på NRK 1. Hvor mye "kebabnorsk" forventer du å finne her?

Hahaha det blir faktisk uhyre festig hvis du begynne å forestille deg skiskyting, Med hjartet på rette staden og Tegnspråknytt på Kebabnorsk. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...