Gå til innhold

cytotec ved fjerning av spiral,erfaring noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har måttet fjerne spiral på sykehuset?Jeg skal fjerne den på sykehuset neste uke.Har fått tilsendt cytotec som skal utvide så de får ut spiralen.Vet at dette er samme medisin som brukes ved medisinsk abort.Kan dette gjøre noe i forhold til eggeløsning i ettertid?Jeg skal normalt sett ha mensen rett etter utaket av spiralen og håper ikke dette vil virke negativt på neste EL.

Endret av attpåklattnr2
Skrevet

Aldri aldri i livet om de hadde fått meg til å ta cytotec igjen. Jeg tok det etter en MA og det klusset til systemet mitt noe så hinsides vanvittig at det tok mange måneder før syklus, blødninger og eggløsning var noen lunde stabil igjen. Det tok meg et halvt år å bli gravid etter cytotec. Alle andre ganger (har vært gravid 5 ganger) har det gått på første forsøk, og når jeg først fikk orden på eggløsningen 6 måneder etter inntak av cytotec, så ble jeg også gravid på første forsøk.

Anonymous poster hash: 38e05...0dc
Skrevet

håper det ikke skjer meg i og med at jeg ikke skal ta abort.

Skrevet

Dette var ikke en provosert abort. Fosteret døde i magen, uten at kroppen skjønte at det skule støtes ut.

Cytotec ble gitt for å utvide og støte ut det som allerede var dødt.

Jeg har også hatt en spontanabort, og da ble jeg gravid igjen med en gang, til og med før jeg fikk mens etter spontanaborten.

Jeg er veldig fruktbar og derfor var det veldig merkbart at det var cytotec som klusset til hele systemet mitt, ikke det faktum at jeg aborterte.

Men jeg leste mye om sånt på den tiden, og det var mange som ble gravide raskt etter abort og cytotec, så dette skjer jo ikke for alle. Håper du er en av de heldige :-)

Anonymous poster hash: 38e05...0dc
Skrevet

Det der med cytotec er nok veldig individuelt. Selv hadde jeg rot i syklus i 1-2 mnd etter MA og cytotec. Ble gravid igjen etter 3 mnd! Når det er sagt, så kommer jeg ALDRI i livet ta cytotec igjen, fikk en helv....abort da det ikke hadde virkning på meg!

Hi: jeg har aldri hørt at det gis cytotec ifm fjerning av spiral, men ikke vet jeg, har ikke hatt spiral selv,men har venninner som har hatt og fjernet!

Anonymous poster hash: 135d9...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...