Gå til innhold

Dere som har Staffordshire Bull Terrier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyd med rasen? Var dere på valpekurs? Hvordan er lynnet til hunden? :)

Anonymous poster hash: d2841...797
Skrevet

Jeg har ikke, men svarer likevel for skal ha når barna blir større. Grunnen til det er fordi de har et fantastisk godt lag med barn! De er lærevillige og aktive, meget kjærlige og snille. De er i pitbullfamilien, noe som skremmer mange, men pitbull er faktisk utmerket med barn og en meget god familiehund. De jeg kjenner som har engelsk staff er veldig fornøyde.

Anonymous poster hash: cc632...d7e

Skrevet

Vi venter på en Staffordshire Bull Terrier, men hun er ikke født enda :) Gleder oss veldig og hovedvalget var at de er veldig gode familiehunder og lærervillig og snille. Og ikke minst aktive :) Så derfor lurte jeg på om noen hadde det :) Vi har ei på 3,5 som gleder seg veldig og det gjør vi og :)

Anonymous poster hash: d2841...797
Skrevet

Har ikke, men jeg passer en ofte. De har ikke vært på hundekurs, men har trent mye med hunden hjemme. Den er lydig, aktiv og snill. Leken og går godt overens med andre hunder. Den kan være litt voldsom når den får godteri (altfor brå med munnen, har rett og slett ikke helt kontroll). Det synes jeg er litt ubehagelig. Er også helt forferdelig når det kommer til å bite i stykker leker og ting, kan derfor ikke være alene i store områder. Det er visst ganske vanlig atferd hos rasen.

Skrevet

Jeg har, og de er de mest fantastiske hundene :-)

Min datter på 1 og hunden er bestiser! Gikk på valpekurs med hun, men det var mest for sosialisering sin skyld da jeg har lang erfaring med hund fra før. Vær obs på språket til staffen, da det kan være utydelig i forhold til andre raser. Hvis du oppdrar en staffe riktig så får du så masse igjen for det, de er herlige hunder med fantastisk gemytt. Send meg gjerne en pm om du vil vite mer eller du har spørsmål :-) jeg bidrar gjerne til at flere familier skal få øynene opp for denne rasen, så kanskje de får ett bedre rykte på seg enn at folk skal ha de fordi de har muskler og er tøff!

Skrevet

Jeg har, og elsker den!
Han er nå 10mnd, og litt trassete. Rasen er også veldig stae, så viktig og lære dem skikk og regler tidlig.

For eksempel i går når jeg gikk tur der han fikk gå fritt, når han finne noe spennende å snuse på osv, så lukker han ørene! Aldri om han skulle komme, uansett hvor mye jeg prøvde å få kontakt! men det er jo litt av sjarmen :-)
Han elsker også barn, og har aldri gjort noen noe vondt (uansett hvor "fæl" han ene tantungen min på 4 er mot han), men du må aldri la dem være alene uansett.
Rasen er også kjent for å slikke en del, men det er jo bare for å være god. Men det kan bli litt for mye av det gode.. :P
Nå venter vi en liten jente i Juni, skal vedde på at de to kommer til å bli bestevenner <3

Anonymous poster hash: 85755...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...