Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #26 Skrevet 12. februar 2015 Vi var på en av bergens største babybutikker ( ikke barnas hus o.l) og var innstilt på isofixsete, men der anbefalte de et sete (husker ikke navn) uten isofix. selgeren viste oss hvordan man festet det enkelt og greit og det var likså trygt og stabilt som isofix. Det som var med barnesetet var at det var et håndtak på baksiden av setet, slik at det ikke blir stor belastning for nakke og skuldre når man skal inn og ut med setet, noe mange av disse kjente merkene ikke har!Anonymous poster hash: 97546...cc7 Håndtak? Som at du skal bære de? En beltestol er jo ikke tung uansett merke, vil jeg påstå. Men, men. Kan du legge ved en link eller si hvilket merke/modell denne stolen er? Bare nysgjerrig Takk. Anonymous poster hash: ac5bf...4ab for meg som sliter mye med skuldre og nakke så merket jeg stor forskjell på det setet med håndtak kontra det uten.http://biteringen.no/produkter2/barn-i-bil/type/nyfodt/fri-frakt-akta-graco-logico-s-hp/ Anonymous poster hash: 97546...cc7 Jeg skjønner ikke, du har link til en nyfødtstol, her snakker vi om fremovervendte beltestoler 15-36 kg (fra ca 4 år og oppover). Disse stolene tar en jo ikke inn og ut av bil så mye, men det gjør en jo med nyfødtstoler, og da har alle håndtaket over stolen til å bære i. Men kanskje du sendte feil link? Anonymous poster hash: ac5bf...4ab Så nå det neste innlegget ditt Anonymous poster hash: ac5bf...4ab
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #27 Skrevet 12. februar 2015 Helt klart med! Da henger stolen fast når ikke barnet sitter oppi også, ellers må du bak og binde fast beltestolen om ikke ungen er med og det blir fort tungvint! Utenom det har det ikke noe å si, om ungen har selen rett på er stolen også festet tilstrekkelig med beltet ( altså vanskelig å feilmontere). Anonymous poster hash: 2a965...7ba den skjønte ikke jeg mye av! Anonymous poster hash: 97546...cc7 hva var det du ikke skjønte? Det er liten sjanse for feilmontering også uten isofix, men uten isofix må du likevel ha belte på stolen selv om barnet ikke sitter oppi. Anonymous poster hash: 2a965...7ba Jeg skjønte akkurat hva du mente Anonymous poster hash: ac5bf...4ab
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #28 Skrevet 12. februar 2015 Vi var på en av bergens største babybutikker ( ikke barnas hus o.l) og var innstilt på isofixsete, men der anbefalte de et sete (husker ikke navn) uten isofix. selgeren viste oss hvordan man festet det enkelt og greit og det var likså trygt og stabilt som isofix. Det som var med barnesetet var at det var et håndtak på baksiden av setet, slik at det ikke blir stor belastning for nakke og skuldre når man skal inn og ut med setet, noe mange av disse kjente merkene ikke har!Anonymous poster hash: 97546...cc7 Håndtak? Som at du skal bære de? En beltestol er jo ikke tung uansett merke, vil jeg påstå. Men, men. Kan du legge ved en link eller si hvilket merke/modell denne stolen er? Bare nysgjerrig Takk. Anonymous poster hash: ac5bf...4ab for meg som sliter mye med skuldre og nakke så merket jeg stor forskjell på det setet med håndtak kontra det uten.http://biteringen.no/produkter2/barn-i-bil/type/nyfodt/fri-frakt-akta-graco-logico-s-hp/Anonymous poster hash: 97546...cc7 Jeg skjønner ikke, du har link til en nyfødtstol, her snakker vi om fremovervendte beltestoler 15-36 kg (fra ca 4 år og oppover). Disse stolene tar en jo ikke inn og ut av bil så mye, men det gjør en jo med nyfødtstoler, og da har alle håndtaket over stolen til å bære i. Men kanskje du sendte feil link? Anonymous poster hash: ac5bf...4ab Så nå det neste innlegget ditt Anonymous poster hash: ac5bf...4ab tror det må være en forsmak på ammetåka dette her jeg leste bilstol hele veien,haha Anonymous poster hash: 97546...cc7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #29 Skrevet 12. februar 2015 Helt klart med! Da henger stolen fast når ikke barnet sitter oppi også, ellers må du bak og binde fast beltestolen om ikke ungen er med og det blir fort tungvint! Utenom det har det ikke noe å si, om ungen har selen rett på er stolen også festet tilstrekkelig med beltet ( altså vanskelig å feilmontere). Anonymous poster hash: 2a965...7ba den skjønte ikke jeg mye av! Anonymous poster hash: 97546...cc7 hva var det du ikke skjønte? Det er liten sjanse for feilmontering også uten isofix, men uten isofix må du likevel ha belte på stolen selv om barnet ikke sitter oppi.Anonymous poster hash: 2a965...7ba Jeg skjønte akkurat hva du mente Anonymous poster hash: ac5bf...4ab jeg skjønner hva du mente nå, det var jo beltestol det at snakk om og ikke stol til baby som jeg hadde fått for meg,haha:p beklager;) Anonymous poster hash: 97546...cc7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #30 Skrevet 12. februar 2015 Helt klart med! Da henger stolen fast når ikke barnet sitter oppi også, ellers må du bak og binde fast beltestolen om ikke ungen er med og det blir fort tungvint! Utenom det har det ikke noe å si, om ungen har selen rett på er stolen også festet tilstrekkelig med beltet ( altså vanskelig å feilmontere). Anonymous poster hash: 2a965...7ba den skjønte ikke jeg mye av! Anonymous poster hash: 97546...cc7 hva var det du ikke skjønte? Det er liten sjanse for feilmontering også uten isofix, men uten isofix må du likevel ha belte på stolen selv om barnet ikke sitter oppi.Anonymous poster hash: 2a965...7ba Jeg skjønte akkurat hva du mente Anonymous poster hash: ac5bf...4ab jeg skjønner hva du mente nå, det var jo beltestol det at snakk om og ikke stol til baby som jeg hadde fått for meg,haha:p beklager;)Anonymous poster hash: 97546...cc7 ;-) Anonymous poster hash: 2a965...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå