Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Noen som har erfaringer med marsvin som kjæledyr? Koselig for barn og voksne? Anonymous poster hash: 797bc...973
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Helt ærlig syns jeg det var mye styr. Ungene mistet fort interessen, og skiftig og mating falt på meg. De krever mye stell og kos, og lukta blir fort ille. Tanteungene mine har to stk, og jeg tror ikke de kjenner lukta i huset selv... Anonymous poster hash: 41cbe...afe
mamma_bergen Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 De lukter(buret) og det er derfor mye jobb med det, de er flokkdyr, så man bør absolutt ha to stk, og buret må være stort nok..Bortsett fra det er de noen fantastiske små skapninger som er sosiale og "prater" masse! De er litt skjør, så det er nok ikke lurt å ha de som "førstedyr" om man har små barn
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Lukt? Marsvin lukter ikke så sant man rengjør buret minst 2 ganger pr uke og bruker pellets og ikke sagflis. Vi har 3 marsvin,gutta på 3 og 6 elsker å holde på med de. Har de ute av buret flere timer om dagen,stor stas. Alle burdyr lukter dersom man ikke er nøye med renholdet. Anonymous poster hash: c5fd4...e79
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 De bæsjer helt hinsides og buret må skiftes på ofte! Lukter dritt! Vil anbefale deg bare ett da det er vanskelig å se forskjell på kjønn (vi endte opp med graviditet fordi dyrebutikken tok feil...) Barna mine får ikke fordi jeg synes det er for mye styr.. Men når det er sagt: jeg elsket marsvinene vi hadde da jeg var barn, og koset og lekte masse med de. Anonymous poster hash: b6596...d88
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Buret må rengjøres i bæsje/tissekroker hver dag, lukter mye! Ellers så bråker de en del, hyyyler stadig. Men det er veldig koselige dyr da og de biter ikke. Selv liker jeg kanin bedre. Anonymous poster hash: 1c805...f92
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Blir de så tamme at de kan gå løse i stua? Forstår det må vaskes og rengjøres, men om man er flink og lufter ut hver dag så bør det vel ikke lukte så ille? Anonymous poster hash: 797bc...973
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Hvor mye pellets i bunn av buret? Anonymous poster hash: 797bc...973
*Nøtta* Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Marsvin lukter ikke mer enn andre smådyr i bur, men buret må vaskes en gang i uken. I utgangspunktet er marsvin flokkdyr, så to bør e være. De blir ikke mindre tam av den grunn. Koslige smådyr, mye bedre enn både hamster og kanin (mest fordi jeg får fnatt av alle kaniner som bor hele livet sitt i små bur da ), kan bli veldig tamme, men kan maaaaase mye. Lydene deres er j\knallsøte og det er lett å lære seg hvilke lyder som betyr hva, men den konstante hylinga når kjøleskapsdøra åpnet seg var til å få fnatt av. Om du går for bare ett dyr, så sørg for at det står på et rom der dere oppholder dere mest, ellers blir det ensomt.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Vil ha i stua, så det er mest med oss. Drømmen er å ha såpass tamt det kan gå løs. Usikker på lukt, men hos hundeeiere lukter det hund og hos batterier lukter det jo. Alle hjem har en egen lukt, vil bare ikke det skal lukte fjøs. Kun et går om det blir sosialisert? Anonymous poster hash: 797bc...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå