Gå til innhold

Gardiner eller liftgardiner i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tynne gardiner nå, og d henger tunge fæle mørk brune persienner ved hvert vindu... Etter å ha kjøpt lift gardiner til kjøkkenet vurderer jeg dette i stua også for det ser så stilrent ut.

Hva syns dere?

Anonymous poster hash: 52444...38d

Skrevet

Ja, eller rullegardiner. Du kan få rullegardiner i alle slags stoff. Sjekk ut luxaflex sine sider.

Anonymous poster hash: 4e476...641

Skrevet

Jeg har liftgardiner og savner overhodet ikke vanlige gardiner. Det ser mye mer åpent ut, og man kan lukke dem ned litt i tilfelle sola står rett inn, fremfor å dekke hele vinduet. 

Det er også praktisk i forhold til småbarn som henger i gardinene... Det var grunnen til at vi byttet, men jeg kommer aldri til å bytte tilbake.

Anonymous poster hash: 2226e...8a2
Skrevet

Jeg syns også det virker mye mer åpent og "ryddig". Har delvis åpen kjøkkenløsning, og på de to vinduene på kjøkkenet kjøpte jeg med noe mønster. Det er innafor at jeg velger noe annet på stua ? Trenger ikke være lik? Alle fargene går igjen i huset så sånn sett går det vel....?

Skrevet

Jeg syns også det virker mye mer åpent og "ryddig". Har delvis åpen kjøkkenløsning, og på de to vinduene på kjøkkenet kjøpte jeg med noe mønster. Det er innafor at jeg velger noe annet på stua ? Trenger ikke være lik? Alle fargene går igjen i huset så sånn sett går det vel....?

Det er innafor;)

Anonymous poster hash: 1f27d...f04

Skrevet

Innafor!

Skrevet

Takk!!:) da skal hu mor ut og handle en haug med liftgardiner Idag 👍👍 og fjerne de brune fæle som henger oppi der!:)

Skrevet

Liftgardiner eller rullegardiner. Vanlig gardiner er for voldsomme og stenger ute lys. 

Anonymous poster hash: 9f52f...9f9
Skrevet

De gardinene jeg har er helt gjennomsiktige, men det skaper rot syns jeg, så det blir spennende m noe nytt :) er det fint med helt ensfaeget eller striper eller hva?

Skrevet

Jeg liker best ensfargede. 

Skrevet

Jeg liker også best ensfargede, men har du slette, lyse vegger kan det være fint med striper også, om du finner striper som matcher farge i f.eks sofa eller andre stoffmøblementer du eventuelt måtte ha.

Skrevet

Har helt slette lyse vegger. Lys grå sofa, hvite ting, beige, ja grå... Og noen få innslag av marineblå....

Skrevet

Da kan det godt gjøre seg med f.eks grå striper i samme nyanse som sofa :) Med mindre striper krasjer med mønstrene på kjøkkengardinene?

Skrevet

Liftgardiner! Henger penest med en lang list oppe, i stede for flere korte. Pass også på at de går langt nok ut på sidene så ikke listene sees. Liker best stoffer som lyset slipper gjennom.

Anonymous poster hash: bd0b9...fe2
Skrevet

Liftgardiner her å! :) Mine sitter rett under taklisten (så vinduet ser lengre ut) og breie nok på sidene så vindustlistene ikke synes.

Mine er i fargen lin. Mens fargen på liftgardiner på kjøkkenet er hvite og gjennomsiktige.

Anonymous poster hash: eaf20...06e

Skrevet

Det ble lift :) hvite i lin...:) da får stua masse lys!:) ah smart med å sette de nær taket, det tenkte j ikke på.... Hmm så dere har valgt bredere enn vinduet altså? For å dekke hele vinduslistene? D gjør de akkurat ikke her nå da 😪

Skrevet

Nei, nei. Liftgardiner skal henge inne i vinduet, det er slettes ikke pent om de er bredere enn vinduet. 

Skrevet

Hvis keg drar og bytter de til 120 i bredden så kommer de på utsiden slik dere mener på hver side.... Søren trodde jeg valgte rett Hehe

Skrevet

Nei, nei. Liftgardiner skal henge inne i vinduet, det er slettes ikke pent om de er bredere enn vinduet.

Jeg trodde også de skulle henge inni , men flertallet sier motsatt ?:/

Skrevet

Er vel en smakssak. Har prøvd begge deler, og ble for nakent her med gardinene inne i vinduet. Men om gardinene skal henge utenpå, så de dekke listene. Ser kaotisk ut ellers.

Skrevet

Hvis keg drar og bytter de til 120 i bredden så kommer de på utsiden slik dere mener på hver side.... Søren trodde jeg valgte rett Hehe

Men du er kjapp i avtrekkeren, det skal du ha :)

Skrevet

De blir hengende RETT på utsiden, den dekker kun vinduet

Skrevet

Men du er kjapp i avtrekkeren, det skal du ha :)

Hahahaha ja satt og skrev her så plutselig kom det svar mens jeg skrev 😍😂

Men jaja.. De blir ikke å skjule listene, og de henger akkurat nok til å dekke vinduene.... Får vel leve med det

Skrevet

Ville byttet de, eller hengt de inne i vinduene da. Mente på avtrekkeren :)

Skrevet

Mine rullegardiner fra luxaflex

Anonymous poster hash: 4e476...641

post-42-42639_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...