Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Hadde vĂŠrt fint Ă„ hĂžre om andre i samme situasjon? Jeg har siden romjulen hatt ekstrem kvalme 24/7 og helt indisponibel p.t. og jeg som elsker jobben min...đDet fĂžles som det ingen ende skal ta, nĂ„ inn i 14. svangerskapsuke. Har vĂŠrt nĂŠr innleggelse for intravenĂžs behandling i flere perioder. Andre med erfaringer her etter mitt klageinnlegg? đ©  Blir glad for alle meningsutvekslinger og personlige erfaringer đ  đ·  Anonymous poster hash: 035e1...d72  Anonymous poster hash: 035e1...d72  Anonymous poster hash: 035e1...d72
hippmamma Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Jeg sitter i samme stol som deg! 12+3 og ekstrem kvalme + oppkast pÄ kvelden.. Har kastet opp ca 5 av 7 kvelder i uka. Har vÊrt mest plaget nÄr jeg har vÊrt pÄ jobb. (Jobber 40%)..Begynner sÄnn 15-16 tiden og varer helt til jeg legger meg for kvelden. Har holdt pÄ sÄnn siden 5+4, sÄ nÄ er jeg veldig lei.. Skal pÄ ul i fag for Ä se hvor mange som er inni her! Siden jeg er sÄ dÄrlig ville jeg gjerne sjekke det ut Med fÞrstemann var jeg bare uggen i forhold, sÄ dette var vel en uventet overraskelse at jeg skulle bli sÄ dÄrlig. Tenkte tanken tidlig pÄ om jeg orket Ä fortsette, men den som gir seg er en pingle sÄ fÄr hÄpe det roer seg snart!!
Hjelpesmegđ± Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Jepp...kvalm 24/7 med daglig oppkast....Det gĂ„r tĂ„lelig greit om jeg holder meg heeelt i ro,men starter jeg Ă„ bevege meg,spyr jeg garantert...Pusse tenna er som Ă„ banne i kirken!
Ohana Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Jupp kvalm hele tiden, men klarer for det meste Ä unngÄ oppkast ved full ro.
FrĂžken Gustav Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Hippmamma: deilig med erfaringsutveksling đ Ja, ganske heftig nĂ„r du har gĂ„tt siden 5+4 med det - da kommer det tidlig. Jeg var heller ikke pĂ„ langt nĂŠr slik med nr. 1 - bare et bevis pĂ„ at alle svangerskap kan fortone seg helt forskjellig.  Ja, den tanken om Ă„ holde ut hele svangerskapet med slik begynnelse har ogsĂ„ streifet meg. Men dette er den siste gangen uansett, sĂ„ da ville vi jo unndratt nr. 1 fra Ă„ fĂ„ et etterlengtet sĂžsken. SĂ„ da er det Ă„ stĂ„ i det đđ  Fortell hvordan det har gĂ„tt pĂ„ UL i dag da og om du fikk deg en overraskelse :-) âșâș Jeg har vĂŠrt pĂ„ flere tidlige ultralyder, og det finnes bare et sprellende lite begynnende vesen der :-)
FrĂžken Gustav Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Jepp...kvalm 24/7 med daglig oppkast....Det gĂ„r tĂ„lelig greit om jeg holder meg heeelt i ro,men starter jeg Ă„ bevege meg,spyr jeg garantert...Pusse tenna er som Ă„ banne i kirken!Hjelpesmeg: Ja, hĂžres ut som du er ganske elendig ja đ Jeg merker ogsĂ„ godt effekten av Ă„ holde meg mest mulig i ro for Ă„ avhjelpe kvalmen. Spesielt da jeg vĂ„knet i dag, sĂ„ var jeg helt fri for kvalme. En utrolig deilig fĂžlelse der og da, men med en 7-Ă„ring sĂ„ er det opp uansett :-) SĂ„ da velter kvalmen pĂ„ etter noen minutter.  Enig i at smaken av tannkrem gjĂžr at kvalmen skylder oppover.. Samme med lukten av dusjing, shampo, sĂ„pe, oppvaskmidler, ovnssteking, nyvasket tĂžy. Mannen min mĂ„ le litt av dette. Han er ikke vant til at jeg lar ting ligge til vanlig, men derimot flyr rundt som en duracellkanin đ Men nĂ„ har jeg ogsĂ„ blitt venn med sofaen, som eneste brukbare alternativet đłđ  HĂ„per du fĂ„r gode prĂžveresultater etter morkakeprĂžven. Det hjelper jo litt pĂ„ psyken ift kvalmen đ
FrĂžken Gustav Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Hadde vĂŠrt fint Ă„ hĂžre om andre i samme situasjon? Jeg har siden romjulen hatt ekstrem kvalme 24/7 og helt indisponibel p.t. og jeg som elsker jobben min...đDet fĂžles som det ingen ende skal ta, nĂ„ inn i 14. svangerskapsuke. Har vĂŠrt nĂŠr innleggelse for intravenĂžs behandling i flere perioder. Andre med erfaringer her etter mitt klageinnlegg? đ© Blir glad for alle meningsutvekslinger og personlige erfaringer đ đ·Anonymous poster hash: 035e1...d72 Anonymous poster hash: 035e1...d72 Anonymous poster hash: 035e1...d72 MĂ„ ha kommet borti anonymknappen ved publisering đ Hilsen FrĂžken Gustav
FrĂžken Gustav Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Jupp kvalm hele tiden, men klarer for det meste Ă„ unngĂ„ oppkast ved full ro.Ohana: Ja, men deilig Ă„ vite at man ikke stĂ„r alene med dette og at flere har det Ă„ samme vis đMen for en plage. Jeg hadde jo den blankpussede tanken om at jeg skulle fungere optimalt i alle fall til langt ut i 3. trisem., men sĂ„ feil kan en ta đ đ Hvor langt pĂ„ vei er du? đ
Hjelpesmegđ± Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Takk FrĂžken GustavGĂ„r i god tro om at prĂžvesvarene er bra og at jeg i 2.trimester kan hoppe og sprette omkring
hippmamma Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Hippmamma: deilig med erfaringsutveksling đ Ja, ganske heftig nĂ„r du har gĂ„tt siden 5+4 med det - da kommer det tidlig. Jeg var heller ikke pĂ„ langt nĂŠr slik med nr. 1 - bare et bevis pĂ„ at alle svangerskap kan fortone seg helt forskjellig.  Ja, den tanken om Ă„ holde ut hele svangerskapet med slik begynnelse har ogsĂ„ streifet meg. Men dette er den siste gangen uansett, sĂ„ da ville vi jo unndratt nr. 1 fra Ă„ fĂ„ et etterlengtet sĂžsken. SĂ„ da er det Ă„ stĂ„ i det đđ  Fortell hvordan det har gĂ„tt pĂ„ UL i dag da og om du fikk deg en overraskelse :-) âșâș Jeg har vĂŠrt pĂ„ flere tidlige ultralyder, og det finnes bare et sprellende lite begynnende vesen der :-) Hehe, jeg merker at dette er to forskjellige barn! Det gikk veldig bra pĂ„ ul i dag Ă©n liten sprellete baby. Ble heller ikke satt noe tilbake, sĂ„ det lover jo godt Men veldig spennende Ă„ se at det bor noen inni her Da er det plutselig litt verdt Ă„ vĂŠre dĂ„rlig! Hvis dere ikke har vĂŠrt pĂ„ ul, sĂ„ mĂ„ dere gjĂžre det. Du glemmer alt nĂ„r du fĂ„r se lille nurket pĂ„ skjermen đ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ