Gå til innhold

Noen andre som sliter med intens kvalme og daglig oppkast?

Anbefalte innlegg

Hadde vært fint å høre om andre i samme situasjon? Jeg har siden romjulen hatt ekstrem kvalme 24/7 og helt indisponibel p.t. og jeg som elsker jobben min...😍Det føles som det ingen ende skal ta, nå inn i 14. svangerskapsuke. Har vært nær innleggelse for intravenøs behandling i flere perioder. Andre med erfaringer her etter mitt klageinnlegg? 😩

Blir glad for alle meningsutvekslinger og personlige erfaringer 😄

😷

Anonymous poster hash: 035e1...d72

Fortsetter under...

Jeg sitter i samme stol som deg! 12+3 og ekstrem kvalme + oppkast på kvelden.. Har kastet opp ca 5 av 7 kvelder i uka. Har vært mest plaget når jeg har vært på jobb. (Jobber 40%)..Begynner sånn 15-16 tiden og varer helt til jeg legger meg for kvelden. Har holdt på sånn siden 5+4, så nå er jeg veldig lei.. Skal på ul i fag for å se hvor mange som er inni her! Siden jeg er så dårlig ville jeg gjerne sjekke det ut :)

Med førstemann var jeg bare uggen i forhold, så dette var vel en uventet overraskelse at jeg skulle bli så dårlig. Tenkte tanken tidlig på om jeg orket å fortsette, men den som gir seg er en pingle :D så får håpe det roer seg snart!!

Hippmamma: deilig med erfaringsutveksling 😊 Ja, ganske heftig når du har gått siden 5+4 med det - da kommer det tidlig. Jeg var heller ikke på langt nær slik med nr. 1 - bare et bevis på at alle svangerskap kan fortone seg helt forskjellig.

Ja, den tanken om å holde ut hele svangerskapet med slik begynnelse har også streifet meg. Men dette er den siste gangen uansett, så da ville vi jo unndratt nr. 1 fra å få et etterlengtet søsken. Så da er det å stå i det 😛😁

Fortell hvordan det har gått på UL i dag da og om du fikk deg en overraskelse :-) ☺☺ Jeg har vært på flere tidlige ultralyder, og det finnes bare et sprellende lite begynnende vesen der :-)

Jepp...kvalm 24/7 med daglig oppkast....Det går tålelig greit om jeg holder meg heeelt i ro,men starter jeg å bevege meg,spyr jeg garantert...Pusse tenna er som å banne i kirken!

Hjelpesmeg: Ja, høres ut som du er ganske elendig ja 😞 Jeg merker også godt effekten av å holde meg mest mulig i ro for å avhjelpe kvalmen. Spesielt da jeg våknet i dag, så var jeg helt fri for kvalme. En utrolig deilig følelse der og da, men med en 7-åring så er det opp uansett :-) Så da velter kvalmen på etter noen minutter.

Enig i at smaken av tannkrem gjør at kvalmen skylder oppover.. Samme med lukten av dusjing, shampo, såpe, oppvaskmidler, ovnssteking, nyvasket tøy. Mannen min må le litt av dette. Han er ikke vant til at jeg lar ting ligge til vanlig, men derimot flyr rundt som en duracellkanin 😄 Men nå har jeg også blitt venn med sofaen, som eneste brukbare alternativet 😳😃

Håper du får gode prøveresultater etter morkakeprøven. Det hjelper jo litt på psyken ift kvalmen 😊

Annonse

Hadde vært fint å høre om andre i samme situasjon? Jeg har siden romjulen hatt ekstrem kvalme 24/7 og helt indisponibel p.t. og jeg som elsker jobben min...😍Det føles som det ingen ende skal ta, nå inn i 14. svangerskapsuke. Har vært nær innleggelse for intravenøs behandling i flere perioder. Andre med erfaringer her etter mitt klageinnlegg? 😩

Blir glad for alle meningsutvekslinger og personlige erfaringer 😄

😷Anonymous poster hash: 035e1...d72 Anonymous poster hash: 035e1...d72 Anonymous poster hash: 035e1...d72

Må ha kommet borti anonymknappen ved publisering 😋

Hilsen Frøken Gustav

Jupp kvalm hele tiden, men klarer for det meste å unngå oppkast ved full ro.

Ohana: Ja, men deilig å vite at man ikke står alene med dette og at flere har det å samme vis 😜Men for en plage. Jeg hadde jo den blankpussede tanken om at jeg skulle fungere optimalt i alle fall til langt ut i 3. trisem., men så feil kan en ta 😈 😉 Hvor langt på vei er du? 😊

Hippmamma: deilig med erfaringsutveksling 😊 Ja, ganske heftig når du har gått siden 5+4 med det - da kommer det tidlig. Jeg var heller ikke på langt nær slik med nr. 1 - bare et bevis på at alle svangerskap kan fortone seg helt forskjellig.

Ja, den tanken om å holde ut hele svangerskapet med slik begynnelse har også streifet meg. Men dette er den siste gangen uansett, så da ville vi jo unndratt nr. 1 fra å få et etterlengtet søsken. Så da er det å stå i det 😛😁

Fortell hvordan det har gått på UL i dag da og om du fikk deg en overraskelse :-) ☺☺ Jeg har vært på flere tidlige ultralyder, og det finnes bare et sprellende lite begynnende vesen der :-)

Hehe, jeg merker at dette er to forskjellige barn! Det gikk veldig bra på ul i dag :) én liten sprellete baby. Ble heller ikke satt noe tilbake, så det lover jo godt :D

Men veldig spennende å se at det bor noen inni her :) Da er det plutselig litt verdt å være dårlig! Hvis dere ikke har vært på ul, så må dere gjøre det. Du glemmer alt når du får se lille nurket på skjermen 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...