Jezebel Skrevet 11. februar 2015 #26 Skrevet 11. februar 2015 I hvilken fulltidsstilling har man utbetalt 4000 kr slik at de 2000 ekstra som far betaler kompenserer for inntektstapet? Anonymous poster hash: 3ae6e...bed Nå må ikke du komme her og ødelegge en god diskusjon med fornuft og fakta! Skjønner du ikke at du ødelegger for alle nykjærestene som trenger å få ut litt edder og galle fordi de selv er bitre over at mannens penger går til ekskona?
Luksusdyret Skrevet 11. februar 2015 #27 Skrevet 11. februar 2015 Hvis far betaler 6000kr i mnd i bidrag sier det vel mest om hvor stort samvær han har. Har han derimot 50/50 samvær må han tjene rimelig godt for å ha det bidraget. Anonymous poster hash: 8ea45...4e8 Signerer. VEDDER PÅ at HI er den nye dama! For et engasjement og for noen stygge svar når andre ikke er enige med henne Altså, hvis far har så lite samvær at han har mye bidrag, er det hans eget problem sånn egentlig. Han kan når som helst innkalle mor til familievernkontoret og be om mer samvær, i verste fall gå til retten og få endret samværsavtalen. Nei, jeg NEKTER å tro at enkelte sier opp halve jobben for to tusen kroner i måneden. De fleste fulle stillinger gir minst 8-10 tusen utbetalt i måneden i halv stilling. Så hun taper på dette økonomisk. Hva så om hun frivillig har redusert stillingsprosenten? Lett for far som nesten ikke har samvær, kan sove når han vil og gjøre hva han vil, å si at mor reduserte stillingen "unødvendig". Det kan hende hun reduserte den fordi hun innså sine begrensninger og at hun ikke klarer å være god nok mor når hun jobber fullt. Og HI, seriøst, du skriver at hun er ei VENNINNE? Bruker venninner slenge dritt og baksnakke hverandre på nett? Nei. Så nei, hun er ikke en venninne, hun er en bekjent du ikke liker. Kanskje finne deg mann uten barn og ekser neste gang?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #28 Skrevet 11. februar 2015 Bidrag beregnes fra 100% uansett. Din venn er nok på sympatijakt, ingenting å bry seg om. Anonymous poster hash: 1b6b9...bfd
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #29 Skrevet 11. februar 2015 Hun går jo ikke ned 10000 utbetalt i mnd så hun skal få 2000 ekstra av han. Nå må han ikke være så paranoid. Ikke du heller.. Du må være nydama slik som du hisser deg opp 😝 Nå regner jeg bare ut fra en ca lønn på 20000 utbetalt. Anonymous poster hash: a8e84...cbd
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #30 Skrevet 11. februar 2015 Horibelt og latterlig. Den late eksen kan ikke ta dette luksusvalget og la det gå utover han. 6000kr i mnd er mye penger, 4000kr også er mye for kun ett barn. Anonymous poster hash: 648a3...3fd Ingen her vet hvorfor hun har gått ned i stilling. Heller ikke HI og hennes ex. Anonymous poster hash: aa753...e01 Har du tette ører eller redusert blikk? Jo selvsagt vet vi dette, vi kjenner henne og hun er en venninne. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Er det du som skriver her kanskje? Vi vet at hun har valgt å ikke jobbe. Vet at hun ser etter jobber også men at hun ikke synes noen er gode nok for henne. Noe mer? Anonymous poster hash: 67b65...075 Herre. For en måte å svare på. Slutt å stikke nesegrevet i ting du ikke har noe med. Håper ikke du oppdrar barna dine i din ånd! Anonymous poster hash: 55602...c2f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #31 Skrevet 11. februar 2015 Kjære vene, det er da ingen som har påstått at mor har gått ned i 50% stilling for å få 2000 mer i bidrag. Sannsynligvis gjør hun det pga at hun har lyst til det. Det skal ikke far straffes for. Og til de som måtte lure; nei, jeg har ikke stebarn. Anonymous poster hash: 7b976...93c
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #32 Skrevet 11. februar 2015 Kjære vene, det er da ingen som har påstått at mor har gått ned i 50% stilling for å få 2000 mer i bidrag. Sannsynligvis gjør hun det pga at hun har lyst til det. Det skal ikke far straffes for. Og til de som måtte lure; nei, jeg har ikke stebarn. Anonymous poster hash: 7b976...93c Men hva vet HI om dette? At denne dama ikke reduserte sin stilling for å få hverdagen til å gå bedre opp? Hvorfor har far så lite samvær? Utrolig mange fedre som syter og klager over de høye bidragene, men å ta ansvar for barna og ha dem mer enn annenhver helg - nei, det passer ikke, for man skal ha tid til kompiser, nydama, hobbyer, fester osv. Anonymous poster hash: 94103...0bd
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #33 Skrevet 11. februar 2015 Tipper du er den nye dama Selvfølgelig kan hun velge å jobbe 50 % eller ikke jobbe i det hele tatt. Hvorfor er det helt greit å være hjemmeværende/jobbe redusert for barnas skyld når man er i et forhold, men ikke akseptert når man er alene? Han måtte ha betalt like mye for barnet sitt hvis de fortsatt var sammen og hun valgte å jobbe redusert. Uffff... Synest det er horribelt! Dersom de fortsatt hadde vært sammen hadde de i tilfelle vert to om avgjørelsen, her trumfer hun gjennom sine ønsker! Synest forøvrig ikke det er særlig smart å jobbe redusert når man er i forhold heller jeg, med mindre man sparer pensjon osv privat... Hadde jeg vert mann, hadde jeg krevd omsorgen. Hadde ikke villet at barnet mitt skulle ha dårlig forbilde i en mor med lav arbeidsmoral! Anonymous poster hash: 61d53...c02 Er du tilbakestående eller?? Du tar ikke fra barnet den viktigste personen i livet hans/hennes bare pga at du er sur fordi han må betale mye i barnebidrag! Ett barn er ikke en gjenstand du bruke for å få hevn,det er ett lite barn med masse føleser! Anonymous poster hash: e507a...315
Iiiiik Skrevet 11. februar 2015 #34 Skrevet 11. februar 2015 Sånn er det - når man har fått barn med noen, så virker deres avgjørelser inn på ens eget liv. Sånn er det når man lever sammen og sånn er det når man ikke lever sammen. Noen ganger faller det urimelig ut for den ene, sånn er det også. Det er forøvrig trist når det økonomiske blir en kampsak mellom foreldre som ikke lever sammen. Sånn sett er jo bidragsreglene nå lite gunstige - fordi graden av samvær virker inn på bidraget, mister foreldre barnet av syne. Man glemmer hva man ønsker for barnet, fordi endringer i samvær endrer økonomien. Har møtt mødre som ikke ønsker mer samvær mellom far og barn fordi de da får dårligere råd.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #35 Skrevet 11. februar 2015 Tipper du er den nye dama Selvfølgelig kan hun velge å jobbe 50 % eller ikke jobbe i det hele tatt. Hvorfor er det helt greit å være hjemmeværende/jobbe redusert for barnas skyld når man er i et forhold, men ikke akseptert når man er alene? Han måtte ha betalt like mye for barnet sitt hvis de fortsatt var sammen og hun valgte å jobbe redusert. Uffff... Synest det er horribelt! Dersom de fortsatt hadde vært sammen hadde de i tilfelle vert to om avgjørelsen, her trumfer hun gjennom sine ønsker! Synest forøvrig ikke det er særlig smart å jobbe redusert når man er i forhold heller jeg, med mindre man sparer pensjon osv privat... Hadde jeg vert mann, hadde jeg krevd omsorgen. Hadde ikke villet at barnet mitt skulle ha dårlig forbilde i en mor med lav arbeidsmoral! Anonymous poster hash: 61d53...c02 Er du tilbakestående eller?? Du tar ikke fra barnet den viktigste personen i livet hans/hennes bare pga at du er sur fordi han må betale mye i barnebidrag! Ett barn er ikke en gjenstand du bruke for å få hevn,det er ett lite barn med masse føleser! Anonymous poster hash: e507a...315 Hehe, denne faren gidder ikke en gang å øke samværet, så tvilsomt at han gidder å søke om hovedomsorgen. For da må han ha ungen hele tiden og ikke har tid til tilfeldig sex, drikking, kompiser og egentid! Anonymous poster hash: 94103...0bd
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #36 Skrevet 11. februar 2015 Jeg synes han burde være glad for å få betale mest mulig for barna sine jeg. Hvis det betyr at de kan få ordentlige ski, akebrett, snowboard, sommerleirer, skikkelig mat, fritidsaktiviteter, PC, mobiltelefon, gaver å gi når de skal i bursdag, nye klær, sko, sykkel, hjelm, bøker, instrumenter, lørdagsgodt, sommerskole, språkreise, hyttetur, kinotur og alt mulig annet barn i dag trenger og ikke trenger. Det er jo tross alt hans avkom og han vil vel at de skal ha det så bra som mulig, og at de skal få det andre får? Anonymous poster hash: b78b7...cbf
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #37 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har ingen formening om 6000,- er mye eller lite, men mors stillingsgrad burde ikke ha noe å si. synes ikke man kan sammenligne dette med et par som bestemmer at mor skal være hjemmeværende (i 99,8% av tilfellene er det mor som er hjemme). Anonymous poster hash: a2248...0c4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #38 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har ingen formening om 6000,- er mye eller lite, men mors stillingsgrad burde ikke ha noe å si. synes ikke man kan sammenligne dette med et par som bestemmer at mor skal være hjemmeværende (i 99,8% av tilfellene er det mor som er hjemme). Anonymous poster hash: a2248...0c4 Hvorfor kan man ikke sammenligne dette? Som regel trumfer mødrene gjennom at de skal være hjemmeværende og bli forsørget av far. Her er mor alene om alle plikter med barnet siden far har lite samvær. Hadde han villet være med på å bestemme hvordan hun jobbet, så ville han kanskje ikke dumpet henne i utgangspunktet? Anonymous poster hash: 94103...0bd
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. februar 2015 #39 Skrevet 11. februar 2015 Nå er det nå engang sånn at hun faktisk ikke kan velge å jobbe 50 for å få mer bidrag. Jeg jobbet 50 en periode fordi det var den jobben jeg fikk. Nav sa da at de beregnet bidrag utfra at jeg jobbet 80, fordi mor ikke skulle kunne gå hjemme å leve på ny manns inntekt mens barnefar betalte mer bidrag. Så da kan kameraten din bare be om å beregne bidraget på nytt. Problem løst
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #40 Skrevet 11. februar 2015 Nå er det nå engang sånn at hun faktisk ikke kan velge å jobbe 50 for å få mer bidrag. Jeg jobbet 50 en periode fordi det var den jobben jeg fikk. Nav sa da at de beregnet bidrag utfra at jeg jobbet 80, fordi mor ikke skulle kunne gå hjemme å leve på ny manns inntekt mens barnefar betalte mer bidrag. Så da kan kameraten din bare be om å beregne bidraget på nytt. Problem løst Men du hadde en mann med inntekt, man vet jo ikke om denne dama har noen mann? Hvis hun er nødt til å jobbe mindre av diverse årsaker så har hun jo ikke noe mer inntekt å leve på? Anonymous poster hash: 94103...0bd
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. februar 2015 #41 Skrevet 11. februar 2015 Nå er det nå engang sånn at hun faktisk ikke kan velge å jobbe 50 for å få mer bidrag. Jeg jobbet 50 en periode fordi det var den jobben jeg fikk. Nav sa da at de beregnet bidrag utfra at jeg jobbet 80, fordi mor ikke skulle kunne gå hjemme å leve på ny manns inntekt mens barnefar betalte mer bidrag. Så da kan kameraten din bare be om å beregne bidraget på nytt. Problem løst Men du hadde en mann med inntekt, man vet jo ikke om denne dama har noen mann? Hvis hun er nødt til å jobbe mindre av diverse årsaker så har hun jo ikke noe mer inntekt å leve på? Anonymous poster hash: 94103...0bd Hun jeg prata med på nav tok det med ny mann som et eksempel. Jeg kunne dog få utregnet bidraget til at jeg jobbet 50 siden jeg studerte fulltid ved siden av. Men det var en lang vei å gå. Fikk mange spørsmål om hvorfor jeg ikke jobba mer, som jeg måtte redegjøre for
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #42 Skrevet 11. februar 2015 sukk. og jeg får 1400,- Anonymous poster hash: 1afe9...766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå