Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Ja, han må betale 6000 kroner pr mnd for ett barn. Han har god inntekt, men moren velger å kun jobbe 50 %. JA jeg vet at hun velger dette og ikke kan annet. Før, da hun jobbet 100% betalte han 4000, da hun gikk ned i stilling til 50% økte bidraget til 6000 kr. Kan dette være rett?? Jeg er helt sjokkert her jeg sitter. Skal HAN straffes fordi HUN velger å ikke jobbe nok? River meg i håret av sånt som dette. Takker vår skaper for at jeg er med far til barna mine. Høres dette riktig ut for dere? Anonymous poster hash: 67b65...075
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Høres greit ut det Vet om en far som betaler 13 000kr i mnd for sine to barn, noe han syns er helt ok. Det koster å ha barn! Anonymous poster hash: 140be...045
Luksusdyret Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Tipper du er den nye dama Selvfølgelig kan hun velge å jobbe 50 % eller ikke jobbe i det hele tatt. Hvorfor er det helt greit å være hjemmeværende/jobbe redusert for barnas skyld når man er i et forhold, men ikke akseptert når man er alene? Han måtte ha betalt like mye for barnet sitt hvis de fortsatt var sammen og hun valgte å jobbe redusert.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Nei. Når ene parten velger å jobbe redusert, skal de regne bidraget ut fra 100% inntekt. Anonymous poster hash: 7b976...93c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Hvis mor velger å jobbe mindre for å få mer fri og mer bidrag, da burde det vært ulovlig. Hvis mor ikke har noe annet valg så er det greit. Anonymous poster hash: bbc96...8bc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Jeg tenker at du lar dette bli mellom foreldrene og NAV Anonymous poster hash: aa753...e01
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Ja, han må betale 6000 kroner pr mnd for ett barn. Han har god inntekt, men moren velger å kun jobbe 50 %. JA jeg vet at hun velger dette og ikke kan annet. Før, da hun jobbet 100% betalte han 4000, da hun gikk ned i stilling til 50% økte bidraget til 6000 kr. Kan dette være rett?? Jeg er helt sjokkert her jeg sitter. Skal HAN straffes fordi HUN velger å ikke jobbe nok? River meg i håret av sånt som dette. Takker vår skaper for at jeg er med far til barna mine. Høres dette riktig ut for dere? Anonymous poster hash: 67b65...075 Han må lese vedtaket han har fått. Der skal det stå en forklaring på hvordan inntekt er beregnet både for han og mor. Man må ha en god grunn for at nav skal godkjenne at man ikke utnytter sin inntektsevne fullt ut. Det kan f.eks være sykdom eller at man studerer... Om han er uenig i vedtaket kan han klage men må gjøre det innen tre uker etter han mottok vedtaket. Evt må han søke om ny beregning. . Anonymous poster hash: 21345...0ba
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Vet ikke om dette stemmer eller ikke, men min eksmann nye kjæreste klager på barnebidraget han betaler. Hun mener at ettersom jeg har bra lønn så bør han bruke alle sine penger på henne og hennes barn. Og ja jeg har god lønn med nesten 70000 utbetalt i måneden, men han har enda bedre lønn enn meg og vi har en privat avtale som sier at han skal betale 7000 i måneden. Takk og lov har jeg en eks som ikke bryr seg om nye dama sine meninger på dette området :-) Anonymous poster hash: 7b76c...2bb
Gjest Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 (endret) Kan umulig tenke meg at hun tjener på dette ved å gå ned til 50 % stilling for å få usle 2000 kr mer i mnd i bidrag. Hjelpes!! Så dum kan man bare ikke være! Endret 10. februar 2015 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Tipper du er den nye dama Selvfølgelig kan hun velge å jobbe 50 % eller ikke jobbe i det hele tatt. Hvorfor er det helt greit å være hjemmeværende/jobbe redusert for barnas skyld når man er i et forhold, men ikke akseptert når man er alene? Han måtte ha betalt like mye for barnet sitt hvis de fortsatt var sammen og hun valgte å jobbe redusert. Uffff... Synest det er horribelt! Dersom de fortsatt hadde vært sammen hadde de i tilfelle vert to om avgjørelsen, her trumfer hun gjennom sine ønsker! Synest forøvrig ikke det er særlig smart å jobbe redusert når man er i forhold heller jeg, med mindre man sparer pensjon osv privat... Hadde jeg vert mann, hadde jeg krevd omsorgen. Hadde ikke villet at barnet mitt skulle ha dårlig forbilde i en mor med lav arbeidsmoral! Anonymous poster hash: 61d53...c02
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Vet ikke om dette stemmer eller ikke, men min eksmann nye kjæreste klager på barnebidraget han betaler. Hun mener at ettersom jeg har bra lønn så bør han bruke alle sine penger på henne og hennes barn. Og ja jeg har god lønn med nesten 70000 utbetalt i måneden, men han har enda bedre lønn enn meg og vi har en privat avtale som sier at han skal betale 7000 i måneden. Takk og lov har jeg en eks som ikke bryr seg om nye dama sine meninger på dette området :-) Anonymous poster hash: 7b76c...2bb 7000? Ingen barn koster vel så mye i mnd x2? Sykt Anonymous poster hash: c9ce7...597
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Vet ikke om dette stemmer eller ikke, men min eksmann nye kjæreste klager på barnebidraget han betaler. Hun mener at ettersom jeg har bra lønn så bør han bruke alle sine penger på henne og hennes barn. Og ja jeg har god lønn med nesten 70000 utbetalt i måneden, men han har enda bedre lønn enn meg og vi har en privat avtale som sier at han skal betale 7000 i måneden. Takk og lov har jeg en eks som ikke bryr seg om nye dama sine meninger på dette området :-) Anonymous poster hash: 7b76c...2bb 7000? Ingen barn koster vel så mye i mnd x2? Sykt Anonymous poster hash: c9ce7...597 Den som tjener mest betaler mest. Det er ikke slik at foreldrene betaler 50% hver. Anonymous poster hash: aa753...e01
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Hi her. Jeg er ikke den nye dama nei. Jeg er selv gift med 3 barn. Jeg innser at jeg vet lite om situasjoner som dette da jeg aldri har måttet forholde meg til det, men jeg synes det er spesielt. Det er faktisk så enkelt, at hun valgte å jobbe redusert, og dermed ved årsskiftet da bidraget skulle beregnes på nytt, ble det beregnet etter hennes inntekt som nå var 50% mindre. Hans var lik. Jeg aner ikke engang om jeg ordlegger meg rett her, men jeg synes det er drøyt at hun kan velge bort jobb, og at han da skal betale enda mer. Og til dere som poengterer at det koster å ha barn, hva vet dere om hvor mye penger han bruker på barnet utover disse 6000 han bidrar med fast hver mnd?? Det skader ikke å bruke vettet iblant. Takk for svar alle sammen. Han er skarp, så regner med han har undersøkt dette selv. Jeg ble bare nysgjerrig da jeg hørte det. Anonymous poster hash: 67b65...075
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Jeg synes ikke 6000 i mnd. var så veldig ille for et barn jeg. 4000 var veldig lite synes jeg. Anonymous poster hash: b78b7...cbf
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Horibelt og latterlig. Den late eksen kan ikke ta dette luksusvalget og la det gå utover han. 6000kr i mnd er mye penger, 4000kr også er mye for kun ett barn. Anonymous poster hash: 648a3...3fd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Horibelt og latterlig. Den late eksen kan ikke ta dette luksusvalget og la det gå utover han. 6000kr i mnd er mye penger, 4000kr også er mye for kun ett barn. Anonymous poster hash: 648a3...3fd Ingen her vet hvorfor hun har gått ned i stilling. Heller ikke HI og hennes ex. Anonymous poster hash: aa753...e01
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Horibelt og latterlig. Den late eksen kan ikke ta dette luksusvalget og la det gå utover han. 6000kr i mnd er mye penger, 4000kr også er mye for kun ett barn. Anonymous poster hash: 648a3...3fd Ingen her vet hvorfor hun har gått ned i stilling. Heller ikke HI og hennes ex. Anonymous poster hash: aa753...e01 Har du tette ører eller redusert blikk? Jo selvsagt vet vi dette, vi kjenner henne og hun er en venninne. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Er det du som skriver her kanskje? Vi vet at hun har valgt å ikke jobbe. Vet at hun ser etter jobber også men at hun ikke synes noen er gode nok for henne. Noe mer? Anonymous poster hash: 67b65...075
Isola&Lille+julegave Skrevet 10. februar 2015 #18 Skrevet 10. februar 2015 At hun velger å redusere sin inntekt med 50% bare for å trykke 2000kr til ut av X'en, virker ekstremt usannsynlig. Det å være alene om alt krever mye. Hvis hun da må redusere sin stilling for å kunne ta vare på hus og barn på en god måte OG er villig til å ta den tapte økonomiske inntekten, må hun jo få lov til det!! Bidrag blir beregnet utifra inntekt. Noe annet hadde vært rart. Betaler han 6000kr i mnd, har han god råd, og lite samvær!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #19 Skrevet 10. februar 2015 Horibelt og latterlig. Den late eksen kan ikke ta dette luksusvalget og la det gå utover han. 6000kr i mnd er mye penger, 4000kr også er mye for kun ett barn. Anonymous poster hash: 648a3...3fd Ingen her vet hvorfor hun har gått ned i stilling. Heller ikke HI og hennes ex. Anonymous poster hash: aa753...e01 Har du tette ører eller redusert blikk? Jo selvsagt vet vi dette, vi kjenner henne og hun er en venninne. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Er det du som skriver her kanskje? Vi vet at hun har valgt å ikke jobbe. Vet at hun ser etter jobber også men at hun ikke synes noen er gode nok for henne. Noe mer? Anonymous poster hash: 67b65...075 Nei jeg er ikke henne, men de aller ferreste forteller alt til venner eller en ex. Noe ja, men ikke alt. Anonymous poster hash: aa753...e01
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #20 Skrevet 10. februar 2015 Jeg måtte også gå ned i 50 % stilling. Jobber turnus og når far fant ut at han ikke gadd å ha samvær lenger ble det vanskelig for meg å opprettholde 100 % stilling samtidig som jeg har en samboer som reiser mye i jobben. Far valgte selv å søke om endring av bidrag fordi han var misfornøyd med det opprinnelige bidraget. nav tok da ikke hensyn til at jeg har valgt å gå 50 % og tok utgangspunkt i inntekten jeg hadde når jeg jobbet 100 %. Det stod at jeg hadde like mye forsørger ansvar som far og ikke kunne pålegge han dette. Helt i orden for min del. Det var ikke jeg som hadde søkt om endring. Jeg måtte jo sende inn dokumentasjon på min inntekt. Men bidraget ble uansett justert opp fordi far ikke lenger har samvær. Så det stemmer ikke alltid at mor kan velge å jobbe 50 % å få mer bidrag pga dette. Anonymous poster hash: 9231e...8f1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #21 Skrevet 10. februar 2015 Horibelt og latterlig. Den late eksen kan ikke ta dette luksusvalget og la det gå utover han. 6000kr i mnd er mye penger, 4000kr også er mye for kun ett barn. Anonymous poster hash: 648a3...3fd Ingen her vet hvorfor hun har gått ned i stilling. Heller ikke HI og hennes ex. Anonymous poster hash: aa753...e01 Har du tette ører eller redusert blikk? Jo selvsagt vet vi dette, vi kjenner henne og hun er en venninne. Hva er det som er så vanskelig å forstå? Er det du som skriver her kanskje? Vi vet at hun har valgt å ikke jobbe. Vet at hun ser etter jobber også men at hun ikke synes noen er gode nok for henne. Noe mer? Anonymous poster hash: 67b65...075 Herregud for en måte du svarer folk på hi Anonymous poster hash: d8caf...18c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #22 Skrevet 10. februar 2015 Helt vannvittig... Late kjerring som bare skal tyne maks ut av eksen. Anonymous poster hash: 7b365...e1c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #23 Skrevet 10. februar 2015 Det er vel en grunn til at det er slik da. Kanskje far burde begynne å ha litt samvær i stedet slik at mor kan jobbe mer. Jo mer samvær, jo mindre bidrag. Anonymous poster hash: fd5bf...090
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #24 Skrevet 10. februar 2015 I hvilken fulltidsstilling har man utbetalt 4000 kr slik at de 2000 ekstra som far betaler kompenserer for inntektstapet? Anonymous poster hash: 3ae6e...bed
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #25 Skrevet 10. februar 2015 Hvis far betaler 6000kr i mnd i bidrag sier det vel mest om hvor stort samvær han har. Har han derimot 50/50 samvær må han tjene rimelig godt for å ha det bidraget. Anonymous poster hash: 8ea45...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå