Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #26 Skrevet 10. februar 2015 Hjemmelaget hamburger med bacon. Ååååå, så sulten jeg ble! Anonymous poster hash: d4b64...90d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #27 Skrevet 10. februar 2015 Hvordan ble plukkfisken? 😀 Anonymous poster hash: 5134c...fbe Den ble knall!! 👍 Til og med lille frøken kresen spiste masse! Takk!! 😉 Så bra 😊 Ja det er kjempegodt! Anonymous poster hash: 5134c...fbe
bIomstre Skrevet 10. februar 2015 #28 Skrevet 10. februar 2015 (endret) Rotemos med sprøstekt bacon. Rotemos: noen poteter, noen gulrøtter, noe kålrot, en eller to søtpoteter. Skrell, del i biter, kok møre, hell av vann og sleng oppi en smørklatt og melk, salt og pepper, og mos med stavmikser. Strø sprøstekte baconbiter over før servering. (Veldig grei mat om man har dårlig råd også, for rotgrønnsaker er billig og det trengs egentlig veldig lite bacon, selv om det er best med masse.) Rotemos var et fantastisk navn! Tipper man kan rote hva som helst oppi den nam, nam. Ps: husk å kjøpe makronfyll til søndag Endret 10. februar 2015 av bIomstre
sug lut Skrevet 10. februar 2015 #29 Skrevet 10. februar 2015 Rotemos med sprøstekt bacon. Rotemos: noen poteter, noen gulrøtter, noe kålrot, en eller to søtpoteter. Skrell, del i biter, kok møre, hell av vann og sleng oppi en smørklatt og melk, salt og pepper, og mos med stavmikser. Strø sprøstekte baconbiter over før servering. (Veldig grei mat om man har dårlig råd også, for rotgrønnsaker er billig og det trengs egentlig veldig lite bacon, selv om det er best med masse.) Rotemos var et fantastisk navn! Tipper man kan rote hva som helst oppi den nam, nam. Ps: husk å kjøpe makronfyll til søndag Hm, jeg er ikke helt makronabel, men rote er jeg god på
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #31 Skrevet 10. februar 2015 Bakt potet, plukkfisk og pannekaker 😉 Anonymous poster hash: 5134c...fbe Takk! 😊 Hvordan lager du plukkfisk..? 🙈Mamma som lager det 🙈🙊Men vet hun bruker sånn fiskeblokk (for å unngå bein 😉) som kokes og deles opp. Poteter som kokes og moses. Salt, pepper og krydder. Smør og fløte. Bland fisken i til slutt. Masse stekt bacon til 😁 Helt nydelig! Anonymous poster hash: 5134c...fbe Mmmm... Takk! 😊Hørtes veldig godt ut, og det ble det tydeligvis også!! Men har et lite spørsmål... Hva slags fisk passer best å bruke ? Disse "blokkene" er vel torsk? Har nemlig en samboer som ikke er spes glad i torsk... Annen fisk som passer bra? Anonymous poster hash: 6b6b7...8b4
Himmel og hav Skrevet 10. februar 2015 #32 Skrevet 10. februar 2015 Helstekt kylling blir aller best og saftigst om den dekkes av et lag baconskiver før steking. Pizza med bacon Kyllingfilet fylt med ost og urter, med bacon surret rundt. Cæsarsalat - blir bedre med litt bacon. Selv om det ikke er en middagsrett: BLT
ツ Skrevet 10. februar 2015 #33 Skrevet 10. februar 2015 Brennande kjærleik :-) Lag potetstappe, litt sterk krydret, med salt, pepper, chili, og diverse grønnsaker du har i kjøleskapet: blomkål, broccoli, løk, hvitløk, oppskjærte sukkererter etc etc. Har du pølserester også, så sleng det i når stappa er ferdig. Jeg pleier å ha litt parmesan i også. Legger det i en form, ha på litt reven ost, og bacon på toppen. Inn i ovnen, 180 gr ca 20-30 min, og server med salat :-) Ungene her elsker det :-)
ツ Skrevet 10. februar 2015 #34 Skrevet 10. februar 2015 Kokt torsk (evnt klippfisk), med en litt sterk, krydret tomatsaus, poteter og andre grønnsaker og sprøstekt bacon til... Nam, det er godt!
TøffiTrynet☠ Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #35 Skrevet 12. februar 2015 Bakt potet, plukkfisk og pannekaker 😉 Anonymous poster hash: 5134c...fbe Takk! 😊 Hvordan lager du plukkfisk..? 🙈Mamma som lager det 🙈🙊Men vet hun bruker sånn fiskeblokk (for å unngå bein 😉) som kokes og deles opp. Poteter som kokes og moses. Salt, pepper og krydder. Smør og fløte. Bland fisken i til slutt. Masse stekt bacon til 😁 Helt nydelig! Anonymous poster hash: 5134c...fbe Mmmm... Takk! 😊Hørtes veldig godt ut, og det ble det tydeligvis også!! Men har et lite spørsmål... Hva slags fisk passer best å bruke ? Disse "blokkene" er vel torsk? Har nemlig en samboer som ikke er spes glad i torsk... Annen fisk som passer bra? Anonymous poster hash: 6b6b7...8b4 Jeg brukte fersk lettsaltet torsk fra fiskebutikken. Annen hvit fisk kan sikkert også brukes. Sei, hyse, kveite...? 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå