Gå til innhold

Angående te uten koffein!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg brukte mye energi på dette her i 1. trimester. Drakk en del av nypeteen, men så googlet jeg, å da var visst hibiscus noe man skulle være forsiktig med.

Spurte jordmor, men det hadde ikke hun hørt noe om. Fant heller ikke noe på matportalen. Så fant jeg ut at lipton infusion var koffeinfrie, men det er jo en del urter o.l i den også.

Men tilslutt ble jeg enig med meg selv at en kopp eller to om dagen nok ikke utgjør noen skade. Hadde det vært farlig så ville det vel vært advart mot tror jeg. Alt med måte.

Nå i 2. trimester drikker jeg også litt kaffe. Men ikke mer enn 2 kopper til dagen.

Men te med lavendel holder jeg meg unna.

Anonymous poster hash: 01449...8d3

Er det te i yogiteene da? Har drukket en del av disse... Grønn te er vel også greit?

Grønn te skal ikke være så greit, da den hemmer utviklingen av nye blodårer. Men vet ikke om det er ok med f.eks. en kopp om dagen.

Anonymous poster hash: 1c243...d48

Er det te i yogiteene da? Har drukket en del av disse... Grønn te er vel også greit?

Grønn te skal ikke være så greit, da den hemmer utviklingen av nye blodårer. Men vet ikke om det er ok med f.eks. en kopp om dagen.

Grønn te har IKKE mindre koffein enn annen te - snarere tvert imot. En vanlig misforståelse, fordi den grønne teen har rykte på seg for å være så "sunn"...

Anonymous poster hash: a1e62...1f4

Annonse

Grønn te har IKKE mindre koffein enn annen te - snarere tvert imot. En vanlig misforståelse, fordi den grønne teen har rykte på seg for å være så "sunn"...

Den er god. Har sluttet med grønn te drikking nå ;)

• 1 måned senere...

Siden all te (grønn, sort, hvit, oolong, pu-erh, gul) kommer fra samme plante er det vel rart å tro at en av dem ikke skal ha koffein?

Alle teer som kommer fra tebusken er like sunne! Hvem sier at koffein ikke er bra? Koffein er bra for fordøyelsen. Problemet med koffein kommer fra kaffen og ligger i avfallsstoffene som man også får i seg da.

Dere burde ta litt egenlæring ved å lese her http://www.norges-tehus.no/pages/hva-er-te :)

Ved siden av Rooibush og Honeybush anbefaler jeg også de koffeinfrie teene fra Pukka - fås kjøpt på de fleste apoteker helsekost. Noen av dem inneholder imidlertid vanlig te så husk å sjekke innholdsfortegnelsen at det ikke er teblader i.

Endret av J'espere

Siden all te (grønn, sort, hvit, oolong, pu-erh, gul) kommer fra samme plante er det vel rart å tro at en av dem ikke skal ha koffein?

Alle teer som kommer fra tebusken er like sunne! Hvem sier at koffein ikke er bra? Koffein er bra for fordøyelsen. Problemet med koffein kommer fra kaffen og ligger i avfallsstoffene som man også får i seg da.

Dere burde ta litt egenlæring ved å lese her http://www.norges-tehus.no/pages/hva-er-te :)

Grønn te hemmer kroppens opptak av folsyre, så best å styre unna uavhengig av koffeinnivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...