Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hovnet litt opp i ansiktet! Leppene var underlig store, jeg merket det først da jeg våknet om morgenen og skulle fukte dem. Det var helt merkelig... Da jeg så meg i speilet, var jeg bittelitt hoven på leppene, rundt øynene (mest over øynene, faktisk), og noe langs kjeven og kinnbeina. Det kom ca halvannen uke før fødsel. 5 dager før fødsel kom noe av slimproppen ut (det så ut som hele, det var en massiv klump av blod og slim, men resten kom da vannet gikk like før aktiv fødsel).

Når det gjelder modningstegn, så ble jeg strippet en uke på overtid (var da to cm). Det tok ikke lang tid etter det, at murringene kom. Jeg klarte ikke sitte skikkelig. Jeg fikk "fødselen i ryggen". Jeg hadde mest ryggsmerter, faktisk kan jeg ikke huske magesmerter i det hele tatt (men så husker jeg nesten ikke smertene under fødsel generelt lenger)... Jeg hadde regelmessige modningsrier ca 4 timer etter stripping, i to døgn, før aktiv fødsel. Det var ekstremt slitsomt... Klarte ikke sove, ikke spise, ikke drikke... Jeg ble innlagt på sykehuset fordi det var så ille. Fikk morfin for å sove og sånt. 

Anonymous poster hash: 320a2...1d4

Jeg hovnet litt opp i ansiktet! Leppene var underlig store, jeg merket det først da jeg våknet om morgenen og skulle fukte dem. Det var helt merkelig... Da jeg så meg i speilet, var jeg bittelitt hoven på leppene, rundt øynene (mest over øynene, faktisk), og noe langs kjeven og kinnbeina. Det kom ca halvannen uke før fødsel. 5 dager før fødsel kom noe av slimproppen ut (det så ut som hele, det var en massiv klump av blod og slim, men resten kom da vannet gikk like før aktiv fødsel).Når det gjelder modningstegn, så ble jeg strippet en uke på overtid (var da to cm). Det tok ikke lang tid etter det, at murringene kom. Jeg klarte ikke sitte skikkelig. Jeg fikk "fødselen i ryggen". Jeg hadde mest ryggsmerter, faktisk kan jeg ikke huske magesmerter i det hele tatt (men så husker jeg nesten ikke smertene under fødsel generelt lenger)... Jeg hadde regelmessige modningsrier ca 4 timer etter stripping, i to døgn, før aktiv fødsel. Det var ekstremt slitsomt... Klarte ikke sove, ikke spise, ikke drikke... Jeg ble innlagt på sykehuset fordi det var så ille. Fikk morfin for å sove og sånt.  Anonymous poster hash: 320a2...1d4

Så rart det at du hovnet opp :) spennende og lese :)

Ingen tegn overhodet. Absolutt ingenting. Var knallsikker på at jeg kom til å gå over tiden og heeelt rolig mtp pakking av bag osv. 

Trodde jeg hadde tisset på meg når jeg sto opp fra senga kl 03 om natta og var ganske fortvilet for at jeg mistet kontroll. 

Jaja, så dum kan man være. Hadde jo sett på filmer at det kom et digert "plask" og søledam. Hos meg piplet det bare litt mye, jevnt og trutt, akuratt når jeg reiste meg. Som tiss.

Fikk en liten mistanke når jeg kom på do og det var litt mer slim enn vanlig. Når riene da begynte 30 min senere tok jeg endelig tegninga! Riktignok var jeg da allerede nesten på gråten (hormoner...) pga min mangel på blære-kontroll.  :lol:

kl 10:52 var ungen ute :)

Anonymous poster hash: 2fe96...9eb

Annonse

Ble strippet på overtidskontroll 11 dager over termin. Fikk rier i bilen på vei hjem 😊 Ingen tegn på fødsel før dette. Nå med 2.mann håper jeg at jeg slipper å gå så lenge over termin 😁

Endret av ♥ Min engel ♥

Annonse

Lite tegn her og , ingen kynnere, maserier eller andre tegn.

Eneste sikre tegn har vært at slimproppen har gått. 

Den kan jo gå lenge før fødsel, men hos meg har den gått: dagen før eller samme dag

Hvordan var slimproppen din da? Lurer på om min er gått er så usikker for kom over flere dager som tykt slim mest om morningen. Hm og er bare i uke 33 :)

Her var slimproppen blankt slim, noe små flekker med blod. Merket ved do besøk, måtte tørke flereganger, føltes som slimer satt litt "fast" oppi der, for var en merkelig følelse ved å tørke, da man på en måte tørket det ut.

Æsj for noen detaljer! Men slik det er ;-)

Slim er vanlig som utflod ellers i svangerskapet å, så kan nok være lett å feil tolke. Men stol på magefølelsen din ;-)

Her var slimproppen blankt slim, noe små flekker med blod. Merket ved do besøk, måtte tørke flereganger, føltes som slimer satt litt "fast" oppi der, for var en merkelig følelse ved å tørke, da man på en måte tørket det ut.

Æsj for noen detaljer! Men slik det er ;-)

Slim er vanlig som utflod ellers i svangerskapet å, så kan nok være lett å feil tolke. Men stol på magefølelsen din ;-)

Var slikt med meg også måtte liksom dra og dra for og få alt vekk hehe. Men jeg er veldig usikker for hører jo at når slimproppen går så kommer det utrolig mye, men her var det ikke så enormt mye, men nok til at jeg begynner og lure litt ja :-p men det er vel sikkert bare jeg som håper og ønsker og få noen tegn snart så tolker sikkert ting litt i det drøyeste laget noenganger :)

Jeg kan fortelle litt om min slimpropp: Den kom i to omganger. Først fire dager før fødsel. Den var slimete, bittelitt blodig. Det var mye slim, og jeg følte jeg måtte dra i det for å faktisk få alt ut... Slimproppen gikk for alvor rett før aktiv fødsel. Den bare "ramla" ut av meg, jeg kunne føle den veldig godt på vei ut. Den føltes massiv ut (ikke at jeg tror den var det, men den var DIGER), og den var temmelig blodig. Mest friskt blod, men noe brunt også (sikkert litt blodrester etter den gikk noen dager i forveien). Den så helt spesiell ut - du vet det er slimproppen når du ser den! Den ligna rett og slett en diger, slimete propp. Skal sies at jeg ikke følte jeg måtte "grave" for å få vekk alt etter den kom... 
Slimproppen kom forresten i forbindelse med tissing og første vannavgang (hadde to vannavganger, først denne, så en rett etterpå ved en undersøkelse av åpning). Da fosset resten av vannet ut. 

Jeg kan fortelle litt om min slimpropp: Den kom i to omganger. Først fire dager før fødsel. Den var slimete, bittelitt blodig. Det var mye slim, og jeg følte jeg måtte dra i det for å faktisk få alt ut... Slimproppen gikk for alvor rett før aktiv fødsel. Den bare "ramla" ut av meg, jeg kunne føle den veldig godt på vei ut. Den føltes massiv ut (ikke at jeg tror den var det, men den var DIGER), og den var temmelig blodig. Mest friskt blod, men noe brunt også (sikkert litt blodrester etter den gikk noen dager i forveien). Den så helt spesiell ut - du vet det er slimproppen når du ser den! Den ligna rett og slett en diger, slimete propp. Skal sies at jeg ikke følte jeg måtte "grave" for å få vekk alt etter den kom... 

Slimproppen kom forresten i forbindelse med tissing og første vannavgang (hadde to vannavganger, først denne, så en rett etterpå ved en undersøkelse av åpning). Da fosset resten av vannet ut.

Oi så artig :-D da var det nok langt ifra noe slimpropp her gitt :)

Oi så artig :-D da var det nok langt ifra noe slimpropp her gitt :)

Eller så arter den seg bare ulikt fra kvinne til kvinne :) Jeg tror jeg har lest et sted at den også kan gå gradvis.

Med første var det litt slim på papiret før det ploppet i do. Så gikk vannet. Med nr to var det mye slim og blod .

Med nr tre gikk den gradvis utover dagen mye slim uten blod og så når fødselen startet masse slim og blod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...