Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Vi skal til Kefalonia til sommeren og skal bo 1 uke i Lassi og en uke i Luxori. Noen som har vært på øya og som har noen erfaringer de vil dele med meg? Anonymous poster hash: 9c375...d3a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har vært der fire ganger og elsker den øya. Har aldri bodd i syd og alltid bodd i Fiskardo i nord. Hele øya er flott men norddelen er helt spesiell med små idylliske landsbyer i pastellfarger, klipper, badebukter og en av Hellas mest fotograferte strender. En fin dagstur med leiebil er å få med seg Fiskardo, Assos og stranden Myrtos i nord. Kjøkkenet i nord går også for å være det beste i Hellas. I nord finnes så og si ingen charterturisme, men folk som leier hus, båtturister og en del A-kjendiser (madonna, Brangelina, Tom Hanks og Jennifer Aniston er ofte her) En annen dagsutflukt er nordøstsiden av øya med den helt magiske lagunen inni grotten (som jeg ikke husker navn på), her kan man kombinere med stranden Antisamos i nærheten. I dette området og oppover mot Fiskardo ble filmen Captain Korellis mandolin spilt inn, så kan være artig å se den før man reiser. I syd er strendene lengre, mer finkornet strand og man har nærhet til hovedstaden Argostoli. Men leter man etter idylliske typisk greske landsbyer finnes ikke dette i syd, turiststedene er oppbygd rundt charterturismen. Kefalonia er en veldig velstående og velholdt øy, frodig og med en spennende historie. Og har man lyst til å se andre øyer (Lefkas, Ithaka og Zakyntos)er de veldig nære og lette å komme til. Anonymous poster hash: f2c95...6f1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Forresten, en superfin strand på Lixouri-halvøya er Petani beach! Har dessverre aldr vært i Lixouri men har hørt mye positivt om det området. Anonymous poster hash: f2c95...6f1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har vært der fire ganger og elsker den øya. Har aldri bodd i syd og alltid bodd i Fiskardo i nord. Hele øya er flott men norddelen er helt spesiell med små idylliske landsbyer i pastellfarger, klipper, badebukter og en av Hellas mest fotograferte strender. En fin dagstur med leiebil er å få med seg Fiskardo, Assos og stranden Myrtos i nord. Kjøkkenet i nord går også for å være det beste i Hellas. I nord finnes så og si ingen charterturisme, men folk som leier hus, båtturister og en del A-kjendiser (madonna, Brangelina, Tom Hanks og Jennifer Aniston er ofte her) En annen dagsutflukt er nordøstsiden av øya med den helt magiske lagunen inni grotten (som jeg ikke husker navn på), her kan man kombinere med stranden Antisamos i nærheten. I dette området og oppover mot Fiskardo ble filmen Captain Korellis mandolin spilt inn, så kan være artig å se den før man reiser. I syd er strendene lengre, mer finkornet strand og man har nærhet til hovedstaden Argostoli. Men leter man etter idylliske typisk greske landsbyer finnes ikke dette i syd, turiststedene er oppbygd rundt charterturismen. Kefalonia er en veldig velstående og velholdt øy, frodig og med en spennende historie. Og har man lyst til å se andre øyer (Lefkas, Ithaka og Zakyntos)er de veldig nære og lette å komme til.Anonymous poster hash: f2c95...6f1 Tusen takk for alle gode tips! Ja, vi tenkte at vi skulle ta et par dagsturer når vi bor i Lassi. Vet du hvor lang kjøretur det er fra Arogostoli? Anonymous poster hash: 9c375...d3a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har vært der fire ganger og elsker den øya. Har aldri bodd i syd og alltid bodd i Fiskardo i nord. Hele øya er flott men norddelen er helt spesiell med små idylliske landsbyer i pastellfarger, klipper, badebukter og en av Hellas mest fotograferte strender. En fin dagstur med leiebil er å få med seg Fiskardo, Assos og stranden Myrtos i nord. Kjøkkenet i nord går også for å være det beste i Hellas. I nord finnes så og si ingen charterturisme, men folk som leier hus, båtturister og en del A-kjendiser (madonna, Brangelina, Tom Hanks og Jennifer Aniston er ofte her) En annen dagsutflukt er nordøstsiden av øya med den helt magiske lagunen inni grotten (som jeg ikke husker navn på), her kan man kombinere med stranden Antisamos i nærheten. I dette området og oppover mot Fiskardo ble filmen Captain Korellis mandolin spilt inn, så kan være artig å se den før man reiser. I syd er strendene lengre, mer finkornet strand og man har nærhet til hovedstaden Argostoli. Men leter man etter idylliske typisk greske landsbyer finnes ikke dette i syd, turiststedene er oppbygd rundt charterturismen. Kefalonia er en veldig velstående og velholdt øy, frodig og med en spennende historie. Og har man lyst til å se andre øyer (Lefkas, Ithaka og Zakyntos)er de veldig nære og lette å komme til. Anonymous poster hash: f2c95...6f1 Kaptein Corellis mandolin er en så møkkadårlig film at den ikke kan anbefales noen å sees, uansett grunn. Anbefaler derimot å lese boka. Den er faktisk bra (filmen har ødelagt historien så det burde vært kriminelt!), og den gir en levende skildring av øya. Anonymous poster hash: 30eda...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå