Gå til innhold

Hvem var det som bestemte navn på barna dine? :)

Anbefalte innlegg

Fikk du bestemme? Eller barnefaren? Eller ble dere enige? Var det svigermor kanskje? Ingen navnehistorier er like! :)

Her var det litt av hvert :) min første fikk jeg som ung alenemor, og min noe "ung mor" lignende navnesmak fikk bestemme som den ville :) men resten har jeg med mannen, og vi var aldri enige på navnene, så til slutt bestemte han guttene og jeg jentene :)

Fortsetter under...

Har du ikke nok brukere nå?

Anonymous poster hash: 43a8e...8e4

Vær så snill, slutt å beskylde alle for å være "elsker høsten". Jeg skjønner det når det helt tydelig er henne, men når du nå har beskyldt så mange uskyldige for å være henne, er det ikke gøy lenger

Anonymous poster hash: 44a31...fbf

Annonse

Har du ikke nok brukere nå?Anonymous poster hash: 43a8e...8e4

Vær så snill, slutt å beskylde alle for å være "elsker høsten". Jeg skjønner det når det helt tydelig er henne, men når du nå har beskyldt så mange uskyldige for å være henne, er det ikke gøy lengerAnonymous poster hash: 44a31...fbf

hæ? Jeg skjønner ikke

Vær så snill, slutt å beskylde alle for å være "elsker høsten". Jeg skjønner det når det helt tydelig er henne, men når du nå har beskyldt så mange uskyldige for å være henne, er det ikke gøy lenger

Hehe du forstår visst ikke at det er flere av oss som er lei av Elsker Høsten/ Blair Waldorf/ Firebarnsmor/Swan osv osv

Tror du anonym over her er den samme som skriver hver gang?

Anonymous poster hash: 29710...768

Mulig det ikke er henne, selvfølgelig. Denne brukeren har iallefall en haug med unger som ikke finnes.. Dolly India er det ingen i Norge som heter..

Vi ble enige.

Storesøster fikk et navn jeg hadde funnet - men vi hadde en liste med tre navnealternativer klar ved fødslen. Det var bare slik at det kun var ett som passet til henne og det var vi enige om så i siste ende var valget enkelt.

Lillebror fikk også et navn jeg hadde funnet - men denne gangen var det kun jeg som søkte etter alternativer. Mannen hadde kun ett alternativ og ville ikke diskutere noe annet. Det var så et navn jeg ikke kunne akseptere (av flere grunner). Da gutten var flere uker ble han til slutt nødt til å se i øynene at jeg ikke kom til å akseptere det navnet og da startet han å lese over de forslagene jeg hadde komt med i løpet av graviditeten. Et av dem sa han kanskje til og etter et par dager var det det det ble til.

Men ingen av ungene har mine opprinnelige favorittnavn. Mannen likte ingen av disse og for meg er det viktig at barna har navn vi begge liker og synes passer.

Har du ikke nok brukere nå? Anonymous poster hash: 43a8e...8e4

jo det har jeg :) en bruker er absolutt nok :)

Jeg tror nok hun mener at du er en av brukerene til "elsker høsten"…

Her fikk begge det som vi ville, ette ganske mye diskusjon. Heldigvis har vi ganske lik navnesmak, er bare ikke alltid vi har samme favorittnavn

Så bra da :) Hvor mange har dere, og fikk noen av dere sitt favorittnavn? :)

Da vi fikk første, var vi ganske sikker på at vi ikke skulle ha flere, så vi brukte evigheter på å komme fram til et navn som begge kunne leve med, men ingen fikk favorittene sine. Etter en stund bestemte vi oss derimot for å få flere, så da gjorde vi en avtale om at mannen skulle få bestemme på neste, og jeg på den som kom etterpå 😊 Men begge hadde rett til å nekte hvis vi absolutt ikke kunne akseptere navnet den andre ville ha, men det skjedde heldigvis ikke 😊

Hehe du forstår visst ikke at det er flere av oss som er lei av Elsker Høsten/ Blair Waldorf/ Firebarnsmor/Swan osv osv

Jo, det forstår jeg svært godt. Jeg er nemlig lei av henne selv, og har selv "avslørt" henne i flere tråder. Men de gangene det er tydelig at det ikke er henne, synes jeg ikke noe om å beskylde HI for å være henne

Annonse

Mulig det ikke er henne, selvfølgelig. Denne brukeren har iallefall en haug med unger som ikke finnes.. Dolly India er det ingen i Norge som heter..

Har jo ikke sagt at jeg bor i Norge :)

Vi ble enige.

Storesøster fikk et navn jeg hadde funnet - men vi hadde en liste med tre navnealternativer klar ved fødslen. Det var bare slik at det kun var ett som passet til henne og det var vi enige om så i siste ende var valget enkelt.

Lillebror fikk også et navn jeg hadde funnet - men denne gangen var det kun jeg som søkte etter alternativer. Mannen hadde kun ett alternativ og ville ikke diskutere noe annet. Det var så et navn jeg ikke kunne akseptere (av flere grunner). Da gutten var flere uker ble han til slutt nødt til å se i øynene at jeg ikke kom til å akseptere det navnet og da startet han å lese over de forslagene jeg hadde komt med i løpet av graviditeten. Et av dem sa han kanskje til og etter et par dager var det det det ble til.

Men ingen av ungene har mine opprinnelige favorittnavn. Mannen likte ingen av disse og for meg er det viktig at barna har navn vi begge liker og synes passer.

Så bra dere fant noe som begge likte da :)

Enige. Hadde vært helt uaktuelt å velge et navn vi ikke var enige om.

Første oppdaget vi navnet sammen, og bestemte at hvis vi fikk en datter en gang så skulle hun hete det.

Nr. 2 var opprinnelig mitt forslag, men som han synes passet godt på gutten.

Nr. 3 slet vi lenge for å finne noe vi begge ille ha, for vi ville jo ikke velge noe halvveis heller. Prøvde ut noen navn, men tilslutt ble det åpenbart for oss begge og vi ble veldig fornøyde :) Jeg (og barna) hadde et navn vi så gjerne ville ha, men det var jo uaktuelt å trumfe gjennom det når ikke mannen likte det. Jeg snudde litt på det, og tenkte pånoen av navnene han liker godt, og om han skulle fått gjennom et av de, ja, nei, huff, det hadde aldri i verden gått for min del ;) 

Jo, det forstår jeg svært godt. Jeg er nemlig lei av henne selv, og har selv "avslørt" henne i flere tråder. Men de gangene det er tydelig at det ikke er henne, synes jeg ikke noe om å beskylde HI for å være henne

Det skal jeg gi deg helt rett i 😊

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...