Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Men så hører jeg at det ikke er bra/trygt å innta frossen frukt, hverken for store eller små?! Er dette noe nytt "hysteri" eller er det fakta? Har tydligvis gått glipp av noe 😕 Anonymous poster hash: e3412...2d4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Så små barn har ikke godt av frossen mat. Kan få frostskader innvendig. Anonymous poster hash: 38a51...c51
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Så små barn har ikke godt av frossen mat. Kan få frostskader innvendig. Anonymous poster hash: 38a51...c51 Seriøst?! 😔 Det er bare et par jordbær og rips/bringebær. Blandet med banan som ikke er frossen og vann. Den blir jo mer kald enn frossen. Anonymous poster hash: e3412...2d4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Så små barn har ikke godt av frossen mat. Kan få frostskader innvendig. Anonymous poster hash: 38a51...c51 Seriøst?! Det er bare et par jordbær og rips/bringebær. Blandet med banan som ikke er frossen og vann. Den blir jo mer kald enn frossen. Anonymous poster hash: e3412...2d4 Du skrev du ga frossen smoothie. Hør med helsestasjonen eller legen din Anonymous poster hash: 38a51...c51
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Så små barn har ikke godt av frossen mat. Kan få frostskader innvendig. Anonymous poster hash: 38a51...c51 Seriøst?! Det er bare et par jordbær og rips/bringebær. Blandet med banan som ikke er frossen og vann. Den blir jo mer kald enn frossen. Anonymous poster hash: e3412...2d4 Du skrev du ga frossen smoothie. Hør med helsestasjonen eller legen din Anonymous poster hash: 38a51...c51 Ja, jeg mente egentlig bare at jeg gav "ordentlig" smoothie og ikke de ferdigposene fra nestlé etc Anonymous poster hash: e3412...2d4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 For noe tøv altså... De fleste ett- og toåringer spiser is på varme sommerdager, ingen har noen gang sagt at man får frostskader av å spise is. Smoothie har samme temperatur som is, hvis du i tillegg blander det med noe som ikke er frossent, blir det jo som juice fra kjøleskapet. Anonymous poster hash: 37c42...712
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 Så små barn har ikke godt av frossen mat. Kan få frostskader innvendig. Anonymous poster hash: 38a51...c51 Seriøst?!Det er bare et par jordbær og rips/bringebær. Blandet med banan som ikke er frossen og vann. Den blir jo mer kald enn frossen. Anonymous poster hash: e3412...2d4 Du skrev du ga frossen smoothie. Hør med helsestasjonen eller legen din Anonymous poster hash: 38a51...c51 Ja, jeg mente egentlig bare at jeg gav "ordentlig" smoothie og ikke de ferdigposene fra nestlé etc Anonymous poster hash: e3412...2d4 Det høres mye bedre ut. Så lenge den ikke er helt frossen, men bare litt temperert/kald. Anonymous poster hash: 38a51...c51
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 For noe tøv altså... De fleste ett- og toåringer spiser is på varme sommerdager, ingen har noen gang sagt at man får frostskader av å spise is. Smoothie har samme temperatur som is, hvis du i tillegg blander det med noe som ikke er frossent, blir det jo som juice fra kjøleskapet. Anonymous poster hash: 37c42...712 De fleste 1 åringer spiser IKKE is. Anonymous poster hash: 38a51...c51
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 For noe tøv altså... De fleste ett- og toåringer spiser is på varme sommerdager, ingen har noen gang sagt at man får frostskader av å spise is. Smoothie har samme temperatur som is, hvis du i tillegg blander det med noe som ikke er frossent, blir det jo som juice fra kjøleskapet. Anonymous poster hash: 37c42...712 De fleste 1 åringer spiser IKKE is. Anonymous poster hash: 38a51...c51 Nei, selvfølgelig, ingen spiser is i selskap eller på 17. mai. Det er bare her på DiB at alle voksne og barn lever lavkarbo. Ute i den virkelige verden får barna is på spesielle merkedager, det er noe jeg ser rundt omkring. De minste får vel mer saftis enn fløteis, men de får likevel is. Så ja, i min store omgangskrets spiser de fleste ettåringer is en gang i blant, så du eier ikke sannheten for alle. Anonymous poster hash: 37c42...712
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 En periode i fjor ble det anbefalt å ikke spise frosne kjøpebær som er importert fra utlandet fordi de mistenkte at de kunne inneholde et hepatitt-virus. Det sto da oppslag i butikkene om at bærene skulle varmebehandles før de ble spist. Etterhvert fant de eksakt smittekilde og denne advarselen ble fjernet igjen. Nå skal det være trygt å spise frosne bær fra frysedisken igjen. Jeg lager også smoothie hver dag av frosne bær, både barn og voksne spiser/drikker det her i huset. At det er farlig å spise fordi det er kaldt er ikke sant, det er nok det at bærene kunne inneholde farlige virus som ligger bak advarselen du har fått. Dette var hva de skrev i fjor: http://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/smitte_fra_mat_og_drikke/virus_i_mat_og_drikke/mattilsynet_anbefaler_at_alle_importerte_fryste_baer_blir_varmebehandlet_for_bruk.13579-4 Anonymous poster hash: 29f7a...c86
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 Så små barn har ikke godt av frossen mat. Kan få frostskader innvendig. Anonymous poster hash: 38a51...c51 Hahahaha, frostskader innvendig faktisk. Anonymous poster hash: f0552...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå