Gå til innhold

Lønn som barnehagelærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne lønnstabell på nett. Finner bare for lærere. Hva tjener barnehagelæreren?

Anonymous poster hash: f7c5d...558

Fortsetter under...

Skrevet

Du må se på stilling som krever 3 årig bachelor

Anonymous poster hash: 8fc18...f33

Skrevet

Kommer an på om du har jobbet i barnehage før... Dersom du er nyutdanna og ingen erfaring, starter du på rett rundt 400 000 kr. 

Anonymous poster hash: 6ea42...ae9
Skrevet

Starter barnehagelærer på 400 000? Samme som lærer da.

Anonymous poster hash: cf6f7...8f8
Skrevet

Er ikke nyutdannet. Har 16 års ansiennitet fra skolen (regner med at den følger med ved et evt jobbytte)

Skrevet

Sjekk Utdanningsforbundet for lønnstabell. Maks 10 års ansiennitet for barnehagelærere dessverre.. Minstelønn i KS starter på 367 500.

Annonse

Skrevet

Jeg har 8 års ansiennitet og har ca 400000 nå.Jeg startet ikke på ca 400000

Anonymous poster hash: 94e3b...082

Skrevet

Har 6 års ansiennitet i kommunal barnehage (gjelder vel fra 4 til 8 år). Har 384 000 i grunnlønn, med 10 000 i tillegg pga lokale forhandlinger via fagforbundet. 

Anonymous poster hash: 251c4...afd
Skrevet

Kommer jo an på hvem som er arbeidsgiver, privat barnehage med tariffavtale gjennom PBL, kommunal barnehage i KS-sektoren eller Oslo kommune som er eget forhandlingsområde. Og om du er nyutdannet uten erfaring/ annisienitet fra før betyr jo noe. Startlønn i Oslo kommune ligger i underkant av 420 tusen, i KS rundt 400 tusen tror jeg... Det er også forhandlet frem lokale avtaler mange steder...

Anonymous poster hash: 406c6...6c6

Skrevet

Hm, da fant jeg nok riktig tabell. 426400 med full ansiennitet. Det var dessverre en del dårligere enn jeg hadde håpet på.

Skrevet

I presskommuner rundt Oslo ligger man langt over minstelønn i KS. Når jeg runder 16 år til høsten vil jeg ha ca 480 000,- i året!

Skrevet

I presskommuner rundt Oslo ligger man langt over minstelønn i KS. Når jeg runder 16 år til høsten vil jeg ha ca 480 000,- i året!

Hvilke kommuner gjelder dette?

Anonymous poster hash: 751cf...6b5

Skrevet

De jeg kjenner til: Lørenskog og Skedsmo. Man kan også forhandle seg frem til personlige/ rekrutteringstillegg om det er mangel på pedagoger i den aktuelle kommune.

Annonse

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet til våren og har åtte års ansiennitet. Min lønn begynner på 460 000, men dette har jeg forhandlet meg frem til. Skulle i utgangspunktet hatt 416 000.   

Anonymous poster hash: faf24...227
Skrevet

Hvilken kommune bor du i HI? Kanskje du er heldig om noen her jobber fpr samme kommune som deg :)

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet til våren og har åtte års ansiennitet. Min lønn begynner på 460 000, men dette har jeg forhandlet meg frem til. Skulle i utgangspunktet hatt 416 000.   

Hvordan kan du ha 8 års ansennitet når du ikke er ferdig utdannet enda? Ansennitet som barnehagelærer gjelder jo bare fra da man er ferdig utdannet barnehagelærer.

Anonymous poster hash: df9ca...7b5

Skrevet

Hvordan kan du ha 8 års ansennitet når du ikke er ferdig utdannet enda? Ansennitet som barnehagelærer gjelder jo bare fra da man er ferdig utdannet barnehagelærer.

Gjelder for alle år med relevant arbeid. Inkluderer også permisjonsår hjemme med egne barn

Skrevet

Gjelder for alle år med relevant arbeid. Inkluderer også permisjonsår hjemme med egne barn

Det har jeg aldri hørt at man får, kanskje det er spesielt for din kommune? I min kommune får vi ikke det.

Skrevet

Jeg har 425 000 kr 10 år. I Bærum er lønna rundt 35 000 til 40 000 kr høyere. LOkale tillegg er forskjellig fra kommune til kommune.

Anonymous poster hash: 5df07...cae

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet til våren og har åtte års ansiennitet. Min lønn begynner på 460 000, men dette har jeg forhandlet meg frem til. Skulle i utgangspunktet hatt 416 000.   Anonymous poster hash: faf24...227

Hvordan kan du ha 8 års ansennitet når du ikke er ferdig utdannet enda? Ansennitet som barnehagelærer gjelder jo bare fra da man er ferdig utdannet barnehagelærer.Anonymous poster hash: df9ca...7b5

Gjelder for alle år med relevant arbeid. Inkluderer også permisjonsår hjemme med egne barnAnonymous poster hash: 251c4...afd

Det har jeg aldri hørt at man får, kanskje det er spesielt for din kommune? I min kommune får vi ikke det. Anonymous poster hash: df9ca...7b5

I Oslo fikk vi for alle år som ansatt i kommunen, så de to årene jeg var assistent før jeg tok Lærerhøgskolen er med i min beregning. De som tar utdanning etter mange år som ufaglært i bhg får også godskrevet disse. De to årene jeg jobbet i privat bedrift fikk jeg ikke godkjent.

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet til våren og har åtte års ansiennitet. Min lønn begynner på 460 000, men dette har jeg forhandlet meg frem til. Skulle i utgangspunktet hatt 416 000.   Anonymous poster hash: faf24...227

Hvordan kan du ha 8 års ansennitet når du ikke er ferdig utdannet enda? Ansennitet som barnehagelærer gjelder jo bare fra da man er ferdig utdannet barnehagelærer.Anonymous poster hash: df9ca...7b5
Gjelder for alle år med relevant arbeid. Inkluderer også permisjonsår hjemme med egne barnAnonymous poster hash: 251c4...afd
Det har jeg aldri hørt at man får, kanskje det er spesielt for din kommune? I min kommune får vi ikke det. Anonymous poster hash: df9ca...7b5

I Oslo fikk vi for alle år som ansatt i kommunen, så de to årene jeg var assistent før jeg tok Lærerhøgskolen er med i min beregning. De som tar utdanning etter mange år som ufaglært i bhg får også godskrevet disse. De to årene jeg jobbet i privat bedrift fikk jeg ikke godkjent.

Da jeg var leder for privat barnehage fikk de ansatte ansiennitet for alle år med relevant erfaring, tilogmed hjemmeværende år med egne barn. Dette var i en pbl-a barnehage 

Skrevet

De jeg kjenner til: Lørenskog og Skedsmo. Man kan også forhandle seg frem til personlige/ rekrutteringstillegg om det er mangel på pedagoger i den aktuelle kommune.

I Lørenskog er det slutt på dette nå, før har vi fått adjunktlønning, men fra i år vil ytterlige lønnsstigning følge vanlig tabell for personell med krav om utdanning. Så i fjor steg jeg med hele 3000,- etter lønnsoppgjøret...

Anonymous poster hash: eb577...05b

Skrevet

kanskje det er fordi jeg jobber i privat barnehage da? Merkelig at å jobbe i privat barnehage er helt motsatt lønnsmessig i forhold til andre private bedrifter (f.eks sykepleiere som jobber privat)

Skrevet

De jeg kjenner til: Lørenskog og Skedsmo. Man kan også forhandle seg frem til personlige/ rekrutteringstillegg om det er mangel på pedagoger i den aktuelle kommune. Anonymous poster hash: 406c6...6c6

I Lørenskog er det slutt på dette nå, før har vi fått adjunktlønning, men fra i år vil ytterlige lønnsstigning følge vanlig tabell for personell med krav om utdanning. Så i fjor steg jeg med hele 3000,- etter lønnsoppgjøret...Anonymous poster hash: eb577...05b

Så dere ligger ikke så høyt som dere har gjort ifh til Oslo og Skedsmo? Men ligger allikevel endel over KS sin minstelønnstabell? Er det fordi det er god dekning av pedagoger nå?

Skrevet

Herregud! Dere har alt for god lønn mener jeg. Det er for det første IKKE en ordentlig utdanning, det er en tøyse utdanning. For det andre er det ikke en ordentlig jobb. Herregud, dere passer på barn, det er noe alle kan klare. Nei, skaff dere ambisjoner, en ordentlig utdanning som krever noe av dere og skaff dere en jobb der dere kan bruke og utvikle hodet deres. Eller, er det det dere ikke klarer? Dere er kanskje ikke skoleflinke?

Nei men det er lov det, men ikke skryt på dere at dere har en ordentlig jobb, det er bare patetisk og dere blir ledd av. Bare et lite tips. :)

Anonymous poster hash: 8c350...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...