Gå til innhold

Nå starter endelig prøvingen på Nr 2 :-) Flere ?

Anbefalte innlegg

Vi har en sønn på 4 år fra før, og nå er tiden endelig kommet for at vi skal begynne prøvingen på et barn til , og jeg gleder meg så veldig 😄 Denne tiden er magisk og nervepirrende på en gang 😍😍 Får bare prøve å nyte det , det er iallefall en veldig spennende tid vi går i møte! Vi brukte 6 pp på førstemann, så jeg vet det kan ta tid.

El er ventet om ca 1,5 uke. Selvfølgelig hadde det vært supergøy om det klaffet raskere denne gangen, men vi har i grunn ikke hastverk 😊

Er det noen flere her som nylig har startet prøvingen? Hadde vært gøy å følge hverandre! Ingen andre vet om at vi er prøvere , så det er alltid kjekt å ha noen å "prate" med om dette 😃

Fortsetter under...

Hei!

Vi har også startet prøving på nr 2. Har mensen nå etter første pp, så nå er vi igang med 2.pp. Skikkelig spent. Brukte 4pp sist så jeg håper ikke det tar lenger tid denne gangen. Nå vet vi ihvertfall at vi kan få barn, det er jo godt å vite. Egentlig så er det ingen hast selv om jeg ble skikkelig ivrig i 1.pp. Har litt lyst til å prøve noen kjerringråd for å se om det blir jente, men kjenner jeg meg selv rett så kjører jeg vel på når el nærmer seg og driter i hele jentegreia. Det har jo ingenting å si hva det blir :)

Så gøy at vi er fler Hvor gammel er eldstemannen deres? Går utifrå at det er en gutt siden du vil prøve på jente nå

Vi har gutt fra før og kunne godt tenke meg en guttebass til (jeg har alltid vært den som ønsket meg ei jente før jeg fikk barn) , vet ikke hvorfor, men jeg bare føler meg skikkelig som en guttemamma

Men ja, godt å vite at man kan få barn!! Utrolig mange som sliter dessverre! I høst var jeg på rutine undersøkelse med celleprøver hos gynekologen, og da spurt jeg samtidig om han kunne ta en ultralyd av meg for å se at alt "ser greit ut" der nede mtp graviditet, han sjekket eggstokker, eggledere og alt sånt, og alt så heldigvis perfekt ut ❤ Han spurte om jeg ville ta blodprøver også mtp hormoner osv + eggreserver og sånn, og det ville jeg selvfølgelig - og alt det så bra ut også ❤ Så nå er jeg sjekket for alt, og det gjør at jeg kan klare å slappe av litt mer fordi vi vet at vi med STOR sannsynlighet ikke vil ha problemer med å bli gravide Men han sa at det kan ta opptil ett år å bli gravide - selv for "normale" folk

Prøver på når 2 her og, hadde en ma i desember(var 12 uker på vei) så her vet folk at vi prøver. Ble gravid igjen rett etterpå. Men mistet i uke 5. Hadde eggløsning for 10 dager siden. Så blir spennende og se om jeg får positiv test til uka eller ikke.

Ja, vi har en gutt. Han er to. Ville egentlig hatt de tettere, men ting gjorde at vi måtte drøye litt med flere barn så nå er jeg superklar samtidig som jeg prøver å stresse ned.

Så greit å få tatt en full sjekk da! Jeg har bare tatt celleprøve hos fastlegen, så resten har jeg ikke sjekket. Sluttet på p-piller rett før prøvestart så jeg er innstilt på at det kan ta litt tidfør spira sitter. Sist hadde jeg sluttet et halv år før prøving så jeg hadde full kontroll over syklus og symptomer før mensen.

Annonse

Ja jeg skal snart starte med prøving på nr 4. Men det føles som det er nr to da det er 14 år mellom nr 2 og 3. Bli først kull og andre kull hehe.

Venter på å få ut spiralen da legen ikke fikk det til blir det sykehuset som må gjøre det.Ble gravid på 3 pp forrige gang og håper det skal gå like raskt denne gang:)har 3 jenter så en liten prins hadde ikke gjort noe men sannsynligheten for en ny prinsesse er vel størst 😉

Endret av attpåklattnr2

Vi er også på prøver'n med nr.2  :babysmokk: er inne i 9.pp, så det har tatt litt lengre tid en "forventet". Vi har en gutt på snart 4 år fra før. Trodde ikke jeg kom til å få gnisten igjen etter en tung spebarnsperiode sist. Nå har jeg fått god hjelp hos psykolog, og jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for fler :strix: Så dette blir spennende!

Vi har også begynt prøvingen på nr 2 :) snart ferdig med tanta nå og er klar for pp 2 :) ble gravid i 2.pp første gang, men mistet i MA i uke 12. Så brukte vi 6 pp på gutten vi har nå :) håper det ikke tar så veldig lang tid med neste da :)

Jeg er faktisk 3 uker over ikm, men jeg tør ikke teste likevel. Det har hendt før at jeg har gått iallfall 2 uker over, så jeg venter heller på mensen enn å ta en test.

Jeg syns det er vanskeligere å få en negativ test enn at tr kommer.

Annonse

Her skal vi snart prøve på nr. 4. Har tre jenter, og lengter etter et barn til :) Kjenner vi har tid, rom og overskudd til en siste  :babysmokk:   :Nikke:  Så får vi se, om vi er så heldige da <3 Yngste jenta er 5år nå, og blir da muligens ca 6år/6,5 år :blomst:når siste gullet kommer. (Om vi er så heldige at det klaffer)

Hadde vært gøy med en liten gutt da vi har tre jenter, men det spiller selvfølgelig ingen rolle  :babygutt:  :babyjente:  Absolutt like etterlengtet uansett kjønn! <3

Tror jeg tar ut spiralen nå i slutten av feb/mars, så starter prøvingen i april vil jeg tro.

Så spennende.. kiler i magen.  :popcorn:

Her skal vi snart prøve på nr. 4. Har tre jenter, og lengter etter et barn til :) Kjenner vi har tid, rom og overskudd til en siste  :babysmokk:   :Nikke:  Så får vi se, om vi er så heldige da <3 Yngste jenta er 5år nå, og blir da muligens ca 6år/6,5 år :blomst:når siste gullet kommer. (Om vi er så heldige at det klaffer)

Hadde vært gøy med en liten gutt da vi har tre jenter, men det spiller selvfølgelig ingen rolle  :babygutt:  :babyjente:  Absolutt like etterlengtet uansett kjønn! <3

Tror jeg tar ut spiralen nå i slutten av feb/mars, så starter prøvingen i april vil jeg tro.

Så spennende.. kiler i magen.  :popcorn:

Da har jeg kjøpt folat...  :popcorn:  spennende tider fremover  :Nikke:  :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...