Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Vi drar på ferie i vinterferien. Har barn på 8 og 10 som liker å være alene hjemme. Rolige fornuftige barn som er flinke til å klare alt mulig selv. Er det forsvarlig å la dem være på hotellrommet en kveld mens bare jeg og mannen går ut og spiser under 100 m fra hotellet? Ungene vil synes det er stas å få lov. Anonymous poster hash: 51b42...f65 Anonymous poster hash: e80fe...4b3
Elsker livet Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Jeg syns det kommer an på hvor dette hotellet ligger, hvor stort hotellet er, hvor nærmeste nødutgang er, hva som ventes utenfor nærmeste nødutgang, hvor lett det er for barna å få tak i dere, hvor ansvarlige de er, hvor lenge dere har tenkt å være borte osv. Men i utgangspunktet syns jeg ikke det er en god ide.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Jeg hadde aldri gått fra barna på hotellet!! I Norge eller utlandet? Det spiller ingenrolle for min del om det er i Norge eller i utlandet, men hadde aldri gjort det i utlandet der barna ikke kan språket Anonymous poster hash: 33b67...0d6
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Lurer på hvorfor de ikke kan få være med ut når de er så store jeg da? Reiser man på ferie sammen, så kan man vel tilbringe den sammen... Anonymous poster hash: 29478...fd9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Jeg syns det kommer an på hvor dette hotellet ligger, hvor stort hotellet er, hvor nærmeste nødutgang er, hva som ventes utenfor nærmeste nødutgang, hvor lett det er for barna å få tak i dere, hvor ansvarlige de er, hvor lenge dere har tenkt å være borte osv. Men i utgangspunktet syns jeg ikke det er en god ide.Hotellet ligger i en ferieby. Avstand til nødutgang vet jeg ikke før vi kommer dit og heller ikke om man kommer ut i hotellets hage(regner med det) eller om den ender ved parkeringsplassen.Vi vil være enkle å nå på telefon og ungene er veldig trygge og ansvarlige. Regner med at vi ville vært borte ca 2 timer. Anonymous poster hash: e80fe...4b3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Lurer på hvorfor de ikke kan få være med ut når de er så store jeg da? Reiser man på ferie sammen, så kan man vel tilbringe den sammen...Anonymous poster hash: 29478...fd9 De får jo være med hele tiden ellers, men det hadde vært koselig med en middag bare med oss voksne i løpet av uka. Anonymous poster hash: e80fe...4b3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Jeg hadde aldri gått fra barna på hotellet!! I Norge eller utlandet?Det spiller ingenrolle for min del om det er i Norge eller i utlandet, men hadde aldri gjort det i utlandet der barna ikke kan språket Anonymous poster hash: 33b67...0d6 De kan ikke språket godt, men kan kommunisere litt. De kan godt handle i butikken ol uten hjelp. Anonymous poster hash: e80fe...4b3
Gjest Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Men når de er så store, så kan de jo fint være med? En 8 og 10 åring bråker ikke som en 2 åring, og skjønner at de må oppføre seg ute blandt folk Men har benyttet av barnevakt selv, siden jeg ønsket å spise middagen min i fred & ro 1 kveld i løpet av 14 dager - hvor ungen ikke klarte å sitte rolig mer enn 2 minutter og lagde et himla spetakkel :/ Men er ungene dine helt fortrolig med å være alene og ikke finner på noe hyss, så kanskje
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Klarer dere ikke å passe på barna deres selv burde dere heller få noen andre til å passe de. Anonymous poster hash: 30be1...a6d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Jeg reiste rundt med barna i Europa i sommer. De var da 13 og 7 år. Måtte gå fra de da minste ble syk, og jeg måtte på apoteket og butikken. Men dette var mitt på dagen, lite hotell, de ansatte veldig hjelpsomme og største veldig flink i engelsk, de på hotellet flinke i engelsk og. Men ellers så gikk jeg ikke fra de, så heller ikke for meg å gå fra de på hotell i utlandet. Vi reiser mye, men barna kan da være med på alt. Vi reiste med familien i vinter, da var vi da ute på restauranter hver kveld til 22-23.00. Anonymous poster hash: 1359e...05f
Elsker livet Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Jeg hadde aldri gått fra barna på hotellet!! I Norge eller utlandet?Det spiller ingenrolle for min del om det er i Norge eller i utlandet, men hadde aldri gjort det i utlandet der barna ikke kan språket Anonymous poster hash: 33b67...0d6 De kan ikke språket godt, men kan kommunisere litt. De kan godt handle i butikken ol uten hjelp. Anonymous poster hash: e80fe...4b3 Da hadde jeg droppet det. Var hotellet i Vrådal, Voss e.l. kunne jeg kanskje tenkt at det kunne la seg gjøre. Men jeg hadde ikke gjort det selv, men det er fordi jeg ikke har noe behov for å spise middag alene akkurat de ukene vi er på ferie.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Jeg ville ikke gjort det med mindre barna kunne kommunisere godt på lokalspråket (eller engelsk, dersom det er et stedd der engelsk snakkes av de fleste). Men ellers ser jeg ikke noe prinsipielt imot det. Jeg husker selv at jeg ble grådig lei mine foreldre etter noen dager 24/24 samvær, og det var koselig å spise room service middag og se på en film i fred i stedet for å spise 4-retters på fin restaurant. Og her får vi klar beskjed fra gutten om at han trenger egentid, derfor velger vi som regel hoteller med ett eller annet tilbud til barn slik at han kan skille lag når han ønsker det (han er bare 6 år og enda for liten til å være alene uten tilsyn på et hotell). Men han snakker 4 soråk, det skal ny til for at han ikke skal kunne kommunisere ved behov. Er i Alpene nå, og han skal visst lage mat på kjøkkenet med hotellets kokk (tilbud fra kids club) i morgen i stedet for å spise med meg. Jaja. Anonymous poster hash: 2e91a...936
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Tror det skulle mye til før jeg hadde turt det, husker alt for godt Madeleine saken. Men det er dere som kjenner deres barn best og kan se an både omgivelser og situasjon når dere er der. Anonymous poster hash: e7809...d63
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 Jeg syns det kommer an på hvor dette hotellet ligger, hvor stort hotellet er, hvor nærmeste nødutgang er, hva som ventes utenfor nærmeste nødutgang, hvor lett det er for barna å få tak i dere, hvor ansvarlige de er, hvor lenge dere har tenkt å være borte osv. Men i utgangspunktet syns jeg ikke det er en god ide.Hotellet ligger i en ferieby. Avstand til nødutgang vet jeg ikke før vi kommer dit og heller ikke om man kommer ut i hotellets hage(regner med det) eller om den ender ved parkeringsplassen.Vi vil være enkle å nå på telefon og ungene er veldig trygge og ansvarlige. Regner med at vi ville vært borte ca 2 timer. Anonymous poster hash: e80fe...4b3 Regner med du har Madelaine saken i mente når du tar afgørelsen, og at du du treffer rett beslutning. Anonymous poster hash: 9f6b8...008
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #15 Skrevet 8. februar 2015 Ja, det kunne jeg fint gjort når barna er så trygge, og har lyst til det selv. Hadde kjøpt inn litt snacks til dem, satt på en film f.eks (om der er dvd spiller å få låne på hotellet) og forsikret meg om at de visste at de bare kunne ringe meg om det var noe. 100 meter er ikke så langt borte at det gjør noe, og en kan være raskt på plass om det er noe. Hadde vært noe annet å dratt inn til byen f.eks om det var et lite stykke unna. Anonymous poster hash: b6096...418
Salomine Skrevet 8. februar 2015 #16 Skrevet 8. februar 2015 Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Uansett om barna er aldri så modne og ansvarlige, så er de barn, og barn i et fremmed land med et fremmed språk. Tenker også på Madeleinesaken. Men også på at barn er barn og kan plutselig få et innfall, spesielt hvis de er to og girer hverandre opp litt og gjør ting de ellers ikke ville funnet på hjemme.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #17 Skrevet 8. februar 2015 Ser jeg er i mindretall, men jeg hadde ikke hatt noe problem med det. Anonymous poster hash: 5ee15...a5f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #18 Skrevet 8. februar 2015 Jeg ser heller ikke problemet her, herlighet så mye overbeskyttende folk, ikke rart det blir en gjeng med sukkerspinn unger rundt omkring😱 Du kjenner dine unger og du vet at de er ansvarlige nok til å ta hånd om seg selv et par timer, no problemo! Det jeg ikke skjønner er hvorfor du spør her inne, du vet du kommer til å få et flertall som skriker hysterisk at du er uansvarlig og tenk på alt som KAN skje😉 Anonymous poster hash: 6a79d...8d8
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. februar 2015 #19 Skrevet 8. februar 2015 Syns kanskje 8 åringen er i minste laget. Hadde de vært 10 og 12 år hadde jeg ikke sett noe problem med det.😊 Jeg fløy alene fra Thailand til Oslo med mellomlanding Frankfurt på 9 timer når jeg var 12 år..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #20 Skrevet 8. februar 2015 Går fint det Be de holde døra låst og ikke åpne for noen. Anonymous poster hash: 5393d...93b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #21 Skrevet 8. februar 2015 Nei, det ville jeg ikke gjort. Anonymous poster hash: 5cf43...56e
Iiiiik Skrevet 8. februar 2015 #22 Skrevet 8. februar 2015 Jeg vil tenke at en 8- og en 10-åring mest sannsynlig ville taklet det helt supert. Mobiltelefon, godteri og film. Jeg ville allikevel ikke ha gått ut uten dem. Rett og slett fordi en familieferie er en familieferie. Om tre-fire år vil den eldste synes at det dere andre vil er "teit" og vil be om å få bli igjen på rommet når dere andre skal noe. Da er det vanskelig å opprettholde at han/hun skal delta på det dere andre gjør. Middag alene med mannen hører ikke til på en familieferie synes jeg. Å reise på tur med bare mannen derimot, det synes jeg er greit (faktisk nødvendig).
Englenemine Skrevet 8. februar 2015 #23 Skrevet 8. februar 2015 Ville jeg ikke gjort. Ville ikke følt meg trygg og komfortabel mens jeg satt å spiste ,og i tilleg er familieferie familietid hele tida for meg.
HunMedDeBlå Skrevet 8. februar 2015 #24 Skrevet 8. februar 2015 Ser ikke problemet så lenge se hadde tlf så vi kunne ringt og ny og ne.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #25 Skrevet 8. februar 2015 Ser ikke problemet. Regner med at de har en telefon så de kan få tak i dere om det er noe. OG når dere er 100 meter fra, så er det jo ikke akkurat så vanskelig å komme seg raskt tilbake om det er noe. Anonymous poster hash: 4213a...7b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå