Gå til innhold

Skal ta morkakeprøve i morgen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok morkakeprøve på torsdag. Jeg var utrolig nervøs, men det gikk kjempebra! Ikke veldig smertefult, men mer ekkelt/ ubehagelig. Jeg så ikke på da. (Hadde en handduk over ansiktet, haha). Jeg var på St Olav. Der gjør de det visst bare gjennom magen. De tok ikke innvendig ul heller, bare utenpå. Hvor skal du?

Jeg tok morkakeprøve på torsdag. Jeg var utrolig nervøs, men det gikk kjempebra! Ikke veldig smertefult, men mer ekkelt/ ubehagelig. Jeg så ikke på da. (Hadde en handduk over ansiktet, haha). Jeg var på St Olav. Der gjør de det visst bare gjennom magen. De tok ikke innvendig ul heller, bare utenpå. Hvor skal du?

Så godt å høre!Jeg skal på Riksen....Gikk de inn med nål i magen?Fikk du se og høre fosteret?Tror kke det blir mye søvn i natt kan du si......

Ja, de gikk inn med nål i magen. Jeg fikk se fosteret på UL før og etterpå. Jeg var utrolig nervøs, men skulle ønske jeg ikke hadde brukt såå mye energi på å være nervøs. Jeg ble kjempegodt tatt vare på, og hadde egentlig en fin opplevelse av dagen:) 

Det gikk braPrøva var ubehagelig,men glad det er overstått nåFikk beskjed om at jeg på grunn av alderen har 3,1-3,2% sjanse for trisomi 21-Downs.....Så den lille aktive krabaten på UL❤Nå er det bare å smøre seg med tålmidighet og håpe på at 3 uker går fort...

Er formen din bra?

Annonse

På grunn av at Fredrikstad sykehus ikke hadde gjort jobben sin og sendt henvisning,måtte jeg ta tak i det selv....Tok kontakt med Riksen 3 uker etter at jeg hadde vært i Fredrikstad for å høre om jeg snart fikk time,men de hadde ikke fått noen henvisning....Så det begynnte å haste,så jg fikk Genetisk Veiledning og prøva på samme dag..

Ønsker deg masse lykke til!

Annonse

Ventetiden kan bli lang ja... Jeg mener at forundersøkelsen går ut på å finne ut hvor morkaka ligger...Om den er vanskelig å komme til,så må de ta prøva vaginalt,og da må du ta en canesten stikkpille i forkant....Ligger morkaka der den skal,så de går de inn via magen..Det gar i allefall sånn de forklarte meg det i går..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...