Gå til innhold

noen grafisk designere her? eller kjenner noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tjener du og hvilken utdanning har du?

Jeg er utdannet frisør og har lyst til å bli grafisk designer. Hva skal jeg gjøre? Er utdanninga jeg har helt bortkastet? Har ikke lyst til å gå skole igjen...

Anonymous poster hash: 5192a...565

Skrevet

Kjenner en, han er selvstendig næringsdrivende, jeg vet ikke hva han tjener, men han tjener bra, men jobber også temmelig mye. Mye kunde møter, middager med kunder etc. Han er utdannet i utlandet.

Meg bekjent er det en høyere utdanning, og for å studere må du ha studiekompetanse. Så om du ikke har det bør du begynne med påbygging.

Skrevet

Du kan ta to år på Norges kreative fagskole

Men du sier du er frisør? Da trenger du generell studiekompetanse med mindre du tar andre og tredje året på VGS nå med fokus på reklame/plakat/media/kommunikasjon osv

Du kan begynne som trainee/lærling. Om du allerede har inngående kjennskap til indesign, Photoshop, illustrator og kan kontraster, font-bruk, bildebehandling, lage trykksaker så kan du jo bare søke. Det er ikke en jobb som krever utdanning men man kan kompensere med høy interesse/dyktighet om man inne er utdannet.

Tror Noroff tilbyr web-utdanning, kveldskole

Lønn er veldig varierende fra by til by, i storbyer tjener de mer enn i mindre byer.

Årslønn bruker å starte på 375.000 kr, de fleste av mine kollegaer ligger på 425.000 etter noen år, flere i samme bransje i min by 600.000 som gjør at det frister å skifte arbeidsplass Evt kan man jobbe som frilans/enkeltmannsforetak og da er det vanlig å fakturere 1500-2000kr/t

Anonymous poster hash: dcf3a...65b

Skrevet

Du kan ta to år på Norges kreative fagskole

Men du sier du er frisør? Da trenger du generell studiekompetanse med mindre du tar andre og tredje året på VGS nå med fokus på reklame/plakat/media/kommunikasjon osv

Du kan begynne som trainee/lærling. Om du allerede har inngående kjennskap til indesign, Photoshop, illustrator og kan kontraster, font-bruk, bildebehandling, lage trykksaker så kan du jo bare søke. Det er ikke en jobb som krever utdanning men man kan kompensere med høy interesse/dyktighet om man inne er utdannet.

Tror Noroff tilbyr web-utdanning, kveldskole

Lønn er veldig varierende fra by til by, i storbyer tjener de mer enn i mindre byer.

Årslønn bruker å starte på 375.000 kr, de fleste av mine kollegaer ligger på 425.000 etter noen år, flere i samme bransje i min by 600.000 som gjør at det frister å skifte arbeidsplass Evt kan man jobbe som frilans/enkeltmannsforetak og da er det vanlig å fakturere 1500-2000kr/t

Anonymous poster hash: dcf3a...65b

Det heter ikke Norges Kreative Fagskole lengre, men Norges Kreative Høyskole. Bor du i Oslo kan du ta bachelor i grafisk design der.

Anonymous poster hash: ea4e4...94c

Skrevet

Samboer er det. Han har BI og mye selvlært. Tjener ca 800.000 i året i et relativt lite firma som ikke er et grafisk firma men der han gjør alt av det grafiske for dem.

Anonymous poster hash: 11593...3e9

• 8 måneder senere...
Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Reklame og annonsering for varer og tjenester, også når disse er gratis. Du kan heller ikke spre affiliatelenker eller lignende. Å lenke til sin private blogg er ok hvis lenken har relevans til tråden. I forumet "gis bort, byttes og ønskes" er det lov med salg av relevante produkter.

Kira

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...