Gå til innhold

noen grafisk designere her? eller kjenner noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tjener du og hvilken utdanning har du?

Jeg er utdannet frisør og har lyst til å bli grafisk designer. Hva skal jeg gjøre? Er utdanninga jeg har helt bortkastet? Har ikke lyst til å gå skole igjen...

Anonymous poster hash: 5192a...565

Skrevet

Kjenner en, han er selvstendig næringsdrivende, jeg vet ikke hva han tjener, men han tjener bra, men jobber også temmelig mye. Mye kunde møter, middager med kunder etc. Han er utdannet i utlandet.

Meg bekjent er det en høyere utdanning, og for å studere må du ha studiekompetanse. Så om du ikke har det bør du begynne med påbygging.

Skrevet

Du kan ta to år på Norges kreative fagskole

Men du sier du er frisør? Da trenger du generell studiekompetanse med mindre du tar andre og tredje året på VGS nå med fokus på reklame/plakat/media/kommunikasjon osv

Du kan begynne som trainee/lærling. Om du allerede har inngående kjennskap til indesign, Photoshop, illustrator og kan kontraster, font-bruk, bildebehandling, lage trykksaker så kan du jo bare søke. Det er ikke en jobb som krever utdanning men man kan kompensere med høy interesse/dyktighet om man inne er utdannet.

Tror Noroff tilbyr web-utdanning, kveldskole

Lønn er veldig varierende fra by til by, i storbyer tjener de mer enn i mindre byer.

Årslønn bruker å starte på 375.000 kr, de fleste av mine kollegaer ligger på 425.000 etter noen år, flere i samme bransje i min by 600.000 som gjør at det frister å skifte arbeidsplass Evt kan man jobbe som frilans/enkeltmannsforetak og da er det vanlig å fakturere 1500-2000kr/t

Anonymous poster hash: dcf3a...65b

Skrevet

Du kan ta to år på Norges kreative fagskole

Men du sier du er frisør? Da trenger du generell studiekompetanse med mindre du tar andre og tredje året på VGS nå med fokus på reklame/plakat/media/kommunikasjon osv