Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #26 Skrevet 7. februar 2015 åpna døra rett etter vi hadde hat sex, det stoppa både bibel selgerne & jehovas vitner, når man åpner døra i morgnkåpe, bustete hue, litt annpusen & rød på halsen/brystet midt på dagen blir folk litt stumme Anonymous poster hash: 71c84...aac Jehovas vitner har sex de og Jeg er et jehovas vitne Har hatt sex i skogen. I bilen og på terrassen Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Hva syns du om at lederne av sekten lever i ekstrem luksus? Gir du fremdeles av inntekten din med glede etc? Anonymous poster hash: db8ab...a2c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #27 Skrevet 7. februar 2015 Jeg sier jeg er adventist. Borte ble de.Anonymous poster hash: 613b9...95e Det svarer jeg også og de har kun vært her to ganger på de åtte årene vi har bodd her! Kan en ikke bare høflig avslå dem? Må en ha all slags rare strategier? Anonymous poster hash: 30e33...e66
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #28 Skrevet 7. februar 2015 åpna døra rett etter vi hadde hat sex, det stoppa både bibel selgerne & jehovas vitner, når man åpner døra i morgnkåpe, bustete hue, litt annpusen & rød på halsen/brystet midt på dagen blir folk litt stumme Anonymous poster hash: 71c84...aac Jehovas vitner har sex de og Jeg er et jehovas vitne Har hatt sex i skogen. I bilen og på terrassen Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Hva syns du om at lederne av sekten lever i ekstrem luksus? Gir du fremdeles av inntekten din med glede etc? Anonymous poster hash: db8ab...a2c Kan du komme med noen konkrete eksempler? Link el? Anonymous poster hash: 1db16...54d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #29 Skrevet 7. februar 2015 åpna døra rett etter vi hadde hat sex, det stoppa både bibel selgerne & jehovas vitner, når man åpner døra i morgnkåpe, bustete hue, litt annpusen & rød på halsen/brystet midt på dagen blir folk litt stumme Anonymous poster hash: 71c84...aac Jehovas vitner har sex de ogJeg er et jehovas vitne Har hatt sex i skogen. I bilen og på terrassen Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Hva syns du om at lederne av sekten lever i ekstrem luksus? Gir du fremdeles av inntekten din med glede etc? Anonymous poster hash: db8ab...a2c Kan du komme med noen konkrete eksempler? Link el? Anonymous poster hash: 1db16...54d Jehovas vitner gir ikke 1 kr til menigheten hvis de ikke selv ønsker det Alt dekkes av frivillig bidrag Ingen får lønn Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #30 Skrevet 7. februar 2015 De finner fort ut at du ikke er ex medlem Si at du ikke er intressert og at de må notere det på rapporten sin /distrikts kart Hilsen jehovas vitne Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Vi har hatt besøk av Jehovas vitner alle steder vi har bodd. Jeg har ikke sett på det som noe stort problem. Snakker gjerne med dem litt, men sier at jeg ikke er interessert. Alle som har vært hos oss har vært høflige og vennlige mennesker. Jeg er uenig i mye av det Jehovas står for, men det betyr ikke at jeg ikke respekterer dem som mennesker. Synes ikke man skal være uhøflig, ufin eller lyve til dem bare fordi man ikke er interessert. Synes dette var et godt og konstruktivt svar! Jeg er sikker på at de noterer det og respekterer ditt ståsted. Anonymous poster hash: 4b8f3...f1e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #31 Skrevet 7. februar 2015 Jeg pleier bare å opplyse dem om at tanta mi er i Jehovas Vitne og ut ifra det hun forteller så er det ikke noe for meg. De spør ofte hvem tanta mi er og når jeg svarer på det så forstår de meg visst godt. "Ja, hun er ganske ekstrem", husker jeg noen svarte Men det var en periode hvor de kom 4 ganger på 4 uker. Hver gang sa jeg takk, men nei takk. Må si jeg ble overrasket da den ene mannen fra uka før kom rett bort til meg for å gi meg en bok da jeg satt ute og drakk kaffe med naboene. Da begynte jeg å bli litt lei, og jeg innså at jeg kanskje hadde vært litt i overkant høflig. Jeg pleier alltid å høre på hva de sier, skravle noen ord/smådiskutere dette med jv vs kristendommen og så takker vi for praten før jeg går inn igjen. Men jeg innså at de kanskje trodde de kunne klare å overtale/overbevise meg. Så den neste (fjerde) gangen de kom sa jeg bare; "jeg er alene med fire unger, jeg røyker, drikker, banner og har sex utenfor ekteskapet. Jeg hadde nok vært et elendig "vitne".." Da takket de høflig for seg og jeg har ikke sett snurten av dem siden. Det er 3 år siden Det plager meg egentlig ikke at de kommer på døra her en gang i året. De er alltid høflige og tar et nei for et nei. Som regel. Er bare denne ene perioden det gikk litt over stokk og stein Anonymous poster hash: 84743...322
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #32 Skrevet 7. februar 2015 Er aldri plaget med å få dem på døren. Mamma gav beskjed om at deler av hennes eksmanns familie var JV og de syns de var mer synd på han (altså min far) da han satt i fengsel for drapsforsøk på henne, enn det var på henne. De påsto at hun hadde det bra hun. Kun dyktige leger og en god dose flaks som gjorde at hun overlevde. Så om de viste seg på døren hos henne igjen så kom hun til å kontakte politiet. Verken mamma eller jeg har sett noe til dem etter det. Anonymous poster hash: 8ecc7...885
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #33 Skrevet 7. februar 2015 Jeg sier jeg er adventist. Borte ble de.Anonymous poster hash: 613b9...95e Det svarer jeg også og de har kun vært her to ganger på de åtte årene vi har bodd her! Kan en ikke bare høflig avslå dem? Må en ha all slags rare strategier? Anonymous poster hash: 30e33...e66 De forrige tolv strategiene baserte seg på høflig avvisning. Å overse det, er nokså ufint. Anonymous poster hash: 9dc50...47f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #34 Skrevet 7. februar 2015 Hvor mange ganger i året kommer de? Og hvor lang tid bruker du på å si "nei takk"? Noe av det mest tullete jeg har lest. Trenger ikke "morsomme, kreative strategier" for å bruke 2 minutter i året på noe jeg ikke er interessert i. Anonymous poster hash: 47525...723
Iiiiik Skrevet 7. februar 2015 #35 Skrevet 7. februar 2015 En kamerat inviterte dem inn og sa at han og kona lenge har drømt om gruppesex og at de to som stod på døra passet helt inn i drømmen deres. De takket nei... Jeg skjønner at de må redde sjeler og at de vil meg godt når de vil hindre evig fortapelse, men det er veldig slitsomt de gangene de ikke tar nei for et nei. Jeg foretrekker å kunne takke høflig nei og blir irritert hvis de ikke da skjønner at jeg ikke ønsker å bli overbevist.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #36 Skrevet 7. februar 2015 åpna døra rett etter vi hadde hat sex, det stoppa både bibel selgerne & jehovas vitner, når man åpner døra i morgnkåpe, bustete hue, litt annpusen & rød på halsen/brystet midt på dagen blir folk litt stumme Anonymous poster hash: 71c84...aac Jehovas vitner har sex de ogJeg er et jehovas vitne Har hatt sex i skogen. I bilen og på terrassen Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Hva syns du om at lederne av sekten lever i ekstrem luksus? Gir du fremdeles av inntekten din med glede etc? Anonymous poster hash: db8ab...a2c Kan du komme med noen konkrete eksempler? Link el? Anonymous poster hash: 1db16...54d Jehovas vitner gir ikke 1 kr til menigheten hvis de ikke selv ønsker detAlt dekkes av frivillig bidrag Ingen får lønn Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 "Alle" gir hver mnd. Husker mine foreldre Ga et fast beløp hver mnd når pappa fikk lønn. Det var noen tusenlapper faktisk. Husker jeg syns det var kjipt å se de forsvinne ned igjen den gamle treboksen etter møtet. Vet at pengene blant annet gikk med til å drifte rikets sal,lønn til kretstilsynsmann og hans kone som brukte sitt liv på å reise rundt i verden å holde taler. De som jobbet på Betel skal jo også ha lønn så noen av pengene går vel dit også. Men ledererene i NY er jo søkkrike så de får vel sin del av kaka de også. Anonymous poster hash: 387d9...8d2
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #37 Skrevet 7. februar 2015 Set opp et lite skilt på døra med "Besøk av Jehovas vitner ønskes ikke. Ha en fin dag". Anonymous poster hash: d841c...e3d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #38 Skrevet 7. februar 2015 åpna døra rett etter vi hadde hat sex, det stoppa både bibel selgerne & jehovas vitner, når man åpner døra i morgnkåpe, bustete hue, litt annpusen & rød på halsen/brystet midt på dagen blir folk litt stumme Anonymous poster hash: 71c84...aac Jehovas vitner har sex de ogJeg er et jehovas vitne Har hatt sex i skogen. I bilen og på terrassen Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Hva syns du om at lederne av sekten lever i ekstrem luksus? Gir du fremdeles av inntekten din med glede etc? Anonymous poster hash: db8ab...a2c Kan du komme med noen konkrete eksempler? Link el? Anonymous poster hash: 1db16...54d Jehovas vitner gir ikke 1 kr til menigheten hvis de ikke selv ønsker detAlt dekkes av frivillig bidrag Ingen får lønn Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 "Alle" gir hver mnd. Husker mine foreldre Ga et fast beløp hver mnd når pappa fikk lønn. Det var noen tusenlapper faktisk. Husker jeg syns det var kjipt å se de forsvinne ned igjen den gamle treboksen etter møtet. Vet at pengene blant annet gikk med til å drifte rikets sal,lønn til kretstilsynsmann og hans kone som brukte sitt liv på å reise rundt i verden å holde taler. De som jobbet på Betel skal jo også ha lønn så noen av pengene går vel dit også. Men ledererene i NY er jo søkkrike så de får vel sin del av kaka de også. Anonymous poster hash: 387d9...8d2 Man kan gi Og man kan velge å ikke gi penger Helt opp til enhver !! Sånn er det Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #39 Skrevet 8. februar 2015 En periode så var de ekstreme til å komme på døren. I begynnelsen sa vi høflig nei takk, men de ga seg ikke. Etter å ha vært på døren en del ganger så ble jeg irritert. Så de nede i veien og skjønte at de kom til å ringe på døren. Tok da på meg en burka som jeg har fått av en afghansk kvinne. De ble rimelig sjokkert når jeg åpnet døren. Jeg inviterte de inn og sa jeg ville snakke om Islam. De takket nei og siden har de ikke vært her😂 Anonymous poster hash: f19eb...934
BareMas Skrevet 8. februar 2015 #40 Skrevet 8. februar 2015 åpna døra rett etter vi hadde hat sex, det stoppa både bibel selgerne & jehovas vitner, når man åpner døra i morgnkåpe, bustete hue, litt annpusen & rød på halsen/brystet midt på dagen blir folk litt stumme Anonymous poster hash: 71c84...aac Mulig jeg er litt prippen nå, men man kan jo ikke ha sex hele tiden sånn i tilfelle det skulle dukke opp vitner heller. Nei, det må nok sterkere skyts til 😆 Jeg svarte vitnet med at her i huset var vi ateister, og vår tro lå i mennesket. Vi forholder oss til godt dokumentert fakta, og sånn er det med den saken. Takk og adjø. Har ikke sett dem siden.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #41 Skrevet 8. februar 2015 åpna døra rett etter vi hadde hat sex, det stoppa både bibel selgerne & jehovas vitner, når man åpner døra i morgnkåpe, bustete hue, litt annpusen & rød på halsen/brystet midt på dagen blir folk litt stumme Anonymous poster hash: 71c84...aac Jehovas vitner har sex de ogJeg er et jehovas vitne Har hatt sex i skogen. I bilen og på terrassen Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Hva syns du om at lederne av sekten lever i ekstrem luksus? Gir du fremdeles av inntekten din med glede etc? Anonymous poster hash: db8ab...a2c Kan du komme med noen konkrete eksempler? Link el? Anonymous poster hash: 1db16...54d Jehovas vitner gir ikke 1 kr til menigheten hvis de ikke selv ønsker detAlt dekkes av frivillig bidrag Ingen får lønn Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 "Alle" gir hver mnd. Husker mine foreldre Ga et fast beløp hver mnd når pappa fikk lønn. Det var noen tusenlapper faktisk. Husker jeg syns det var kjipt å se de forsvinne ned igjen den gamle treboksen etter møtet. Vet at pengene blant annet gikk med til å drifte rikets sal,lønn til kretstilsynsmann og hans kone som brukte sitt liv på å reise rundt i verden å holde taler. De som jobbet på Betel skal jo også ha lønn så noen av pengene går vel dit også. Men ledererene i NY er jo søkkrike så de får vel sin del av kaka de også. Anonymous poster hash: 387d9...8d2 Man kan gi Og man kan velge å ikke gi penger Helt opp til enhver !! Sånn er det Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Jada det er jeg da fullt klar over ☺ men både du og jeg vet hvordan dette fungerer opp i systemet. Er visse personer på toppen som nyter litt for mye av pengene dessverre. Men dette er ikke genuint for Jehovas vitner. Slik er det stort sett i alle religioner. Anonymous poster hash: 387d9...8d2
skjotta Skrevet 8. februar 2015 #42 Skrevet 8. februar 2015 De finner fort ut at du ikke er ex medlem Si at du ikke er intressert og at de må notere det på rapporten sin /distrikts kart Hilsen jehovas vitne Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Hjelper ikke. Jeg har gjort det konsekvent 5-6 ganger i året i åtte år. De beklager hver gang, men mener det tydeligvis ikke. Anonymous poster hash: 9dc50...47f De satser ofte på at du har forandret mening osvAt kanskje personen har flyttet De mener bare godt 😧😧😧 Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 De mener det kanskje godt, men 99,9% av oss synes det er plagsomt å bli prakket på en religion vi ikke er interessert i... Å misjonere er vel en del av alle religioner, men Jehovaene tar det virkelig til det ekstreme! Anonymous poster hash: 9c8ff...55b De er egentlig ikke så ekstreme. Tenk på norske kristne som bygger skoler og sykehus i Afrika og India. Vil du gå på skole? Da må du lære om gud! At noen banker på døra og jeg må si "nei takk, ikke interessert " 1 eller 2 ganger i året er ikke så ekstremt...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. februar 2015 #43 Skrevet 8. februar 2015 Min morfar brukte å be dem inn og diskutere litt religion med dem, kjøre litt bibelsitater og sånn (han er ikke religiøs) og da ble de borte gitt.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #44 Skrevet 8. februar 2015 Jeg opner døra og så presenterer dei seg og da sier jeg. Og komme på mi dør og trakke på meg noe som jeg driter i. Hadde jeg ville hatt det så hadde jeg vert i sekta deres men er jeg der ? Og husk at regilion er grunn til krig og det er krig i mine ører at dokke står her. Anonymous poster hash: 4c7ae...843
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #45 Skrevet 8. februar 2015 De blir ikke borte nei Det er tilfeldig hvor de går og hvor ofte Der har INGENTING å si hva dere gjør Eneste de respekterer er hvis du strengt sier ifra at ALDRI KOM HIT MER Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #46 Skrevet 8. februar 2015 Jeg flytta og der jeg flytta til så kom de en gang i uka. Jeg avviste de høflig hver gang. Men den siste gangen kom de i 11-tiden en lørdags formiddag og jeg hadde ennå pysjamasbuksa og en t-skjorte på. Jeg åpnet døra og de ble bare stående og måpe og gikk. Jeg skjønte ingenting først men de stirret jo på brystene mine, den t-skjorta var hvit og gjennomsiktig Noe jeg ikke hdde lagt merke til før da. De kom aldri tilbake. Så blott dere uten at det er "med vilje" Anonymous poster hash: 0ea07...4d9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #47 Skrevet 8. februar 2015 Vi er i et jehova-fritt område tydeligvis, for her er de aldri. Må man si noe annet enn "ikke interessert"? Snakker de videre er de uhøflige og da kan du også være det og bare lukke døra. Anonymous poster hash: 59050...974
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #48 Skrevet 8. februar 2015 Jeg er x-vitne og dermed vokst opp i JV. Opplevde mye rart, fikk hunder etter oss og folk kom i døra nakne osv. Jeg gikk på barneskolen og var stort sett sammen med min mor på "feltet". Lærte en del om mennesker. Det var også en del som var hyggelige, vi ble flere ganger invitert inn for en prat eller til folk som ville kverulerer;) Å vise slik interesse er faktisk det dummeste du gjør, da noterte mamma seg personen som "interessert" og det ble snart et nytt besøk til vedkommende. Mitt råd er å kort si at du ikke er interessert på en saklig og høflig måte. I den svenske serien "Tørk aldri tårer uten hansker" er det en fin og realistisk skildring av JV. Anonymous poster hash: 2a734...06a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #49 Skrevet 8. februar 2015 Jeg er x-vitne og dermed vokst opp i JV. Opplevde mye rart, fikk hunder etter oss og folk kom i døra nakne osv. Jeg gikk på barneskolen og var stort sett sammen med min mor på "feltet". Lærte en del om mennesker. Det var også en del som var hyggelige, vi ble flere ganger invitert inn for en prat eller til folk som ville kverulerer;) Å vise slik interesse er faktisk det dummeste du gjør, da noterte mamma seg personen som "interessert" og det ble snart et nytt besøk til vedkommende. Mitt råd er å kort si at du ikke er interessert på en saklig og høflig måte. I den svenske serien "Tørk aldri tårer uten hansker" er det en fin og realistisk skildring av JV. Anonymous poster hash: 2a734...06a Hvorfor er du et ex vitne ? Tror du ikke lengre ? Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #50 Skrevet 8. februar 2015 Jeg er x-vitne og dermed vokst opp i JV. Opplevde mye rart, fikk hunder etter oss og folk kom i døra nakne osv. Jeg gikk på barneskolen og var stort sett sammen med min mor på "feltet". Lærte en del om mennesker. Det var også en del som var hyggelige, vi ble flere ganger invitert inn for en prat eller til folk som ville kverulerer;) Å vise slik interesse er faktisk det dummeste du gjør, da noterte mamma seg personen som "interessert" og det ble snart et nytt besøk til vedkommende. Mitt råd er å kort si at du ikke er interessert på en saklig og høflig måte. I den svenske serien "Tørk aldri tårer uten hansker" er det en fin og realistisk skildring av JV.Anonymous poster hash: 2a734...06a Hvorfor er du et ex vitne ? Tror du ikke lengre ?Anonymous poster hash: 4e6a5...5d0 Jeg trodde vel egentlig aldri på det, min mor meldte inn hele familien når jeg var 7 år. Hadde ikke noe annet valg enn å være med. Rakk heldigvis aldri å bli døpt, så bruddet med sekten ble relativt smertefritt da mine foreldre gikk ut da jeg var i begynnelsen av tenåra. Konflikter med de andre i menigheten var vel grunnen til at de gikk ut, hadde ikke direkte med troen å gjøre.Husker at all julepynten ble kastet i kaminen da jeg var7, og at jeg på grunn av møter på søndager alltid gikk glipp av serier som "Fame"og "Silkesvarten". Har meldt meg inn i statskirka igjen, alle ungene er døpt i kirka og jeg har giftet meg der. Ser på meg selv som en vanlig hverdagskristen litt over gjennomsnittlig opptatt av julepynt Anonymous poster hash: 2a734...06a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå