mamma_bergen Skrevet 8. februar 2015 #26 Skrevet 8. februar 2015 Kinamat Alt av det Kylling og ris med salat Biff, fløtepoteter og salat
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #27 Skrevet 8. februar 2015 Farmors kjøttkaker! Fiskeboller i hvit saus m/karri og raspede gulerøtter En godt stekt biff, med fløtegratinerte poteter og bearnaise saus Anonymous poster hash: c2ede...63c
Sage90 Skrevet 8. februar 2015 #28 Skrevet 8. februar 2015 (endret) Kinamat, alt av soulfood (utenom gumbo og andre fiskeretter), thaimat😄 Men min absolutte favoritt: fiskeboller i hvit saus med bacon, karri og raspede gulerøtter😍 eller ball! (Potetball på sunnmørsk vis med pølse, spekemår, sirup og surmelk til) Endret 8. februar 2015 av Sage90
Mia_73 Skrevet 8. februar 2015 #29 Skrevet 8. februar 2015 min mors pannekaker filet wellington biff med fløtegratinerte poteter og aspargesbønner
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #30 Skrevet 8. februar 2015 Indisk tandoori eller carrykylling! Anonymous poster hash: 68ec2...a10
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #31 Skrevet 8. februar 2015 Hjemmelaget lasagne Biff med tilbehør Finnbiff Kylling curry Tacograteng Ble akkurat ferdig med kveldens lasagne. Skal ut noen ærend nå, så den ble laget klar på forhånd Anonymous poster hash: 141f5...5bd Du kan jo ikke bare gjøre en så god reklame for hjemmelaget lasagne uten å dele oppskrift 😆. Please dele (og nå er dådyrøynene mine helt oppspent). Anonymous poster hash: 3754c...614
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #32 Skrevet 8. februar 2015 Lasagne Moussaka med gresk salat Biff med bernaise og fløtegratinerte poteter Sushi Fajitas Pizza Anonymous poster hash: 3754c...614
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #33 Skrevet 8. februar 2015 Palak Paneer. Anonymous poster hash: d5ff5...0f0 Jeg er SÅÅÅÅ enig med deg Anonymous poster hash: 4a21a...d53
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #34 Skrevet 8. februar 2015 Og så elsker jeg; - stekt torsk med ovnsbakte søtpoteter og rødbeter - pasta med laks i fløtesaus - biff med fløtepoteter og masse grønnsaker - rødbetsuppe - indisk potet og blomkålkarri - fajitas - falafel i pitabrød Og jeg kunne fortsatt lenge... Anonymous poster hash: 4a21a...d53
Fashionista Skrevet 8. februar 2015 #35 Skrevet 8. februar 2015 Kommer helt an på hva jeg helst vil ha😉 Mannens hjemmelagede pizza Lasagne Taco Biff
stratosku Skrevet 8. februar 2015 #36 Skrevet 8. februar 2015 Hjemmelaget lasagne Biff med tilbehør Finnbiff Kylling curry Tacograteng Ble akkurat ferdig med kveldens lasagne. Skal ut noen ærend nå, så den ble laget klar på forhånd Anonymous poster hash: 141f5...5bd Du kan jo ikke bare gjøre en så god reklame for hjemmelaget lasagne uten å dele oppskrift . Please dele (og nå er dådyrøynene mine helt oppspent). Anonymous poster hash: 3754c...614 Vet ikke om det var meg du siktet til, eller anonym. Men jeg steker en pakke kjøttdeig, har i 1 stor løk, 1-2 raspede gulrøtter (ikke alltid jeg har det i) og 2-3 båter hakket hvitløk. Dette lar jeg surre til løken er gyllen. Så har jeg i 1 liten boks tomatpure (ca 3 ss), 1 boks hermetisme tomater (synes Mutti sine er best) og litt vann til passe konsistens. Så har jeg i en del oregano og basilikum og smaker til med salt og pepper. Dette står så og surrer mens jeg lager hvitsaus. Der har jeg i en god dæsj smør, rører i hvetemel og blander i melk til passe konsistens. Har i salt, pepper og en dæsj muskat (1/2 ts sånn ca vil jeg tro, men smaker meg litt frem der også). Når jeg har smakt til, har jeg i noen skiver hvitost og lar dette småkoke ett par minutter mens jeg leter frem ildfast form, smører den og leter frem lasagneplater. Så har jeg lagvis kjøttsaus, hvitsaus og lasagneplater. Dette steker jeg midt i ovnen på 210 grader i 35-40 min. Osten på toppen har jeg på ca midt i steketiden, siden jeg ofte synes den har en tendens til å bli svidd hvis den står så lenge i ovnen. Men dette er såklart smak og behag. Serverer med salat og hvitløksbrød eller foccaciabrød. Dette kan jeg bake om jeg har god tid på formdidagen Dette holder til ca 4 personer, men er lett å doble oppskriften om du skal lage til flere
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #37 Skrevet 8. februar 2015 Hjemmelaget lasagne Biff med tilbehør Finnbiff Kylling curry Tacograteng Oppskrift på tacograteng?? Anonymous poster hash: a45ad...9e3
overlord Skrevet 8. februar 2015 #38 Skrevet 8. februar 2015 Jeg liker nesten alt, men er ikke så glad i tunge kjøttretter. Skal jeg ramse opp noen favoritter må det bli: Sushi Gyros Pai med spinat og fetaost Kylling curry Vårruller Vietnamesiske vårruller Wok med scampi og stekte nudler Cæsar salat Salta med geitost, nøtter og honning Peking and Pizza med ansjos og oliven Pizza med blåmuggost og spekeskinke Hvitvinsdampede blåskjell Kamskjell Krabber Ferske reker Hummer Kreps Alt av tapas Foccacia med mozarella, basilikum og tomater Pinnekjøtt
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #39 Skrevet 8. februar 2015 Dim sum Shusi. Om vi snakker den type mat. Sånn mat jeg lager er det grønnsaksuppe og ertesuppe kokt på knoke. Anonymous poster hash: 13d05...d16
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #40 Skrevet 8. februar 2015 Hjemmelaga burger med masse salat og i blant pommes frites Hjemmelaga kebab med coscos og salat Hjemmelaga pizza Taco Ca alt av pastaretter med salat Kylling, ris og salat Biff, bernesaus. Ris og salat Laks med enten potet eller pasta, salat eller grønnsaker Finnbiff med hjemmelaga viltsaus, ris og grønnsaker Anonymous poster hash: c6f90...5c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå